Canon+Nikon+Manfrotto+Hama+Lowepro:smile: =15kg:sad:
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
Ja pierdykam![]()
Na wstępie pozdrawiam wszystkich dyskutantów i ponieważ moj post NIC nie wnosi w dyskusje chciałbym tylko uśmiechnąć sie do Was i przypominając sobie jak sam sie emocjonowałem tymi "bajerami" jeszcze w dobie 1D i D2h....
Ech.... Stare czasy.
Teraz już tylko sobie z przyjemnością czytam jak punktujecie rożne "wady" i "zady".
A sam od pół roku już odpadłem w kierunku studni z napisem - średnia rolka filmu
Fascynuje mnie, ze te wyścigi technologiczne nie mogą osiągnąć granic... a już myślałem, ze więcej nie da sie upchnąć w te małe aparaty 35mm.
A jednak...
Powodzenia i każdemu życzę kasy na te zabawki...![]()
Jacek ma ogromnie dużo racji![]()
Powiem jeszcze więcej i to naprawdę bez systemowego zacietrzewienia. Otóż moim zdaniem do klasycznej fotografii reportersko - sportowej optymalnym formatem jest canonowski APS-H. Dla sprawiedliwości dodam, że "odkryty" oczywiście nie z powodu canonowskiej przebiegłości, ale z najoczywistszej niemożności wyrobienia się w tamtym okresie z transferem i obróbką plików FF z "reporterską" prędkością przewyższającą te 8 kl/sek. Często jednak tak bywa, że wielkie wynalazki powstają przypadkiem ;-) , takoż jest IMO z tym specyficznym cropem 1.3 - ma wszystkie zalety obydwu "braci" FF&APS-C!
Bardziej bym sie skłaniał do reposty Marcina (nr 61)na wypowiedź JK :
"Aj Jk...
Chyba nikon D3 troszeczkę twoje spiskowe teorie dziejów(o genialności dx...) podważył
Patrzysz na bajery, nie liczące się pizdołki...
Popatrz:
D300---> 18-36/4 i 26-82/2.8 i brak tanich ********ych stałek typu 50/1.4 dajmy na to...
D3---> 14-24/2.8(ja pierdziele do reporterki czysty orgazm heh...) 24-70/2.8 I plejada stałek(o nominalnych ogniskowych)
I to co lubisz najbardziej czyli matryce i „brak większych różnic między nimi na papierze…” Myślę, że tutaj różnica w reporterce będzie ogromna…(połączenie nowych jasnych obiektywów i ultra niskoszumnej matrycy…) Same wartości „nominalnych ISO” już sugerują znaczące różnice…
I heh po trzecie i to już tak ogólna taka własna myśl… Jak słyszę jakąkolwiek gatkę, że prawie 13 magapixeli to jest mało to brak słów… Mówi to chyba ktoś kto nigdy nie robił dużych powiększeń(ale takich naprawdę dużych…)
Przy wielkościach lekko większych rzędu 60x90 wolałbym 100 razy piękny plik z mniejszej matrycy niż pozornie lepszą papkę z 21 megapixeli czy ile tam ma nowy Mark…
Do D3 podepniesz topowe pewnie kurewsko żyletkowe i kontrastowe szkła, a do canona co… 14/2.8 jak to szit z tego co widać na pełnej dziurze… To co mówić o nowym 16-35/2.8 cwanona…
Wszystko nie jest takie oczywiste i jasne…
Wiem jedno… Mamy teraz taki system, że to się w pale nie mieści…"
Pozdrawiam
Canon+Nikon+Manfrotto+Hama+Lowepro:smile: =15kg:sad:
http://www.bykom-stop.avx.pl/
Najnowsze fotografie cegiel znajdziesz w mojej galerii http://canon-board.info//showthread.php?t=11296
Chętnie ustosunkuję się do Twoich uwag, jeśli tylko poświęcisz na wyartykuławanie ich trochę więcej czasu i zastosujesz zasady gramatyczne obowiązujące od lat w języku polskim. Na razie jest to taki bełkot, który mój nauczyciel języka polskiego ze szkoły średniej zwykł określać słowami w następujący sposób: zostaw ty chłopcze ta polska mowa leżeć!
Szkoda mi mojego czasu na to, aby domyślać się, co naprawdę miałeś na myśli.