No i jest jeszcze sigma 15-30: http://www.photozone.de/8Reviews/len...3545/index.htm
Full Frame, i mozna nałozyć filtr 82 mmchoć nie bezpośrednio. Bez HSM, ale do krajobrazu to bez znaczenia.
Jeśli nie bedziesz bardzo czesto uzywać szerszego kąta niż 17mm to zdecydowanie bierz Canona 17-40. W końcu mozesz zrobić kilka klatek i skleić.
W Sigmie 12-24 też mozna stosowac filtry ale od 14 mm za pośrednictwem uchwytu do dekielka
http://www.photozone.de/8Reviews/len...4556/index.htm
tyle tylko że to jest test trobiony dla APS-C i nie wiem jak się to ma do pełnej klatki.
Sklejanie nie wchodzi w grę bo te ogniskowe nie ciągną mnie pod względem robienia panoram tylko uzyskania nienaturalnej dynamicznej perspektywy.
Ponieważ próba powrotu do tego ciekawego dylematu (C16-35 II vs C17-40 vs S12-24) została unicestwiona administracyjnie to odświeżam ten wątek sprzed 2 lat.
Moje pytanie dotyczy w zasadzie jednego problemu:
Czy jest szansa uzyskać akceptowalne rogi kadru na C17-40 przy dowolnej przysłonie (oczywiście na FF). Nie znalazłem ani jednego zdjęcia w necie z tego obiektywu, które nie miałoby zupełnie rozpaćkanych rogów. Wszystkie testy wskazują, że tak musi być. Z kolei użytkownicy tego obiektywu zgodnie stwierdzają, że ich egzemplarz tego nie ma, że "są bardzo zadowoleni" i zamieszczają jako dowód zdjęcie z kompletnie rozmazanymi rogami.
Czy może ktoś wskaże link albo sam dokonał porównania C 17-40 z C16-35 II lub Sigmą, gdzie widać naroża zdjęcia w płaszczyźnie ostrości no i oczywiście z jakimiś detalami. Ponieważ robię także (oprócz krajobrazu) zdjęcia urządzeń technicznych na szerokim kącie to dlatego te rogi są ważne.
https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200
Ja na tym forum pokazałem ich kilka, miałem ostre w całej klacie 17-40 i to nie jedno. kupili je ode mnie ludzie w forum, w tym Andrzej, który w jednym z zamkniętych wątków opisywał pracę tego szkła. Można więc sądzić, że świetna praca tychże 17-40 nie była wyłącznie moim urojeniem. Dla mnie wciąż to świetne szkło, ale niestety czasem do pewnych zastosowań za ciemne - patrz ślubne.
W mojej pracy w 60 % zdjęć korzystam z szerokiego kąta ... wnętrza, architektura itp. zdjęcia ze statywu i szkiełko 16-35 najczęściej domknięte do 7-8 narożniki są dobre ... nie wymiatają ale jest oki ... Sigmą 12-24 się chwilkę bawiłem potężny szeroki kąt ale zniekształcenia duże i rogi raczej marne ... 17-40 też ogłądałem i myślę że bedzie podobnie jak w 16-35 ... jak Ci nie potrzeba światła to 17-40 bedzie oki ( ja i tak bym brał 16-35 bo zamyka mi to rozmyślanie na przyszłość a na to nie mam czasu ..ale to ja tak mam )
Ostatnio edytowane przez Alde ; 22-11-2009 o 13:37
------------------
Canon-Foto-Klub
------------------
Sleeping in Light
------------------
It takes love over gold and mind over matter ...
Nie mam 17-40, ale bawilem sie nim.
Ocen sam, dwa zdjecia tylko niestety.
http://gallery.dziki.pl/17-40-4L/DPP_0001
https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200