Strona 9 z 15 PierwszyPierwszy ... 7891011 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 90 z 141

Wątek: Czyszczenie czujnika CMOS

  1. #81
    Uzależniony Awatar Aszu
    Dołączył
    May 2004
    Miasto
    Bemowo
    Posty
    707

    Domyślnie

    Przykład.
    Chcesz nalać wiadro wody.
    Odkrecasz kran na maxa - woda leci szybko.
    Odkręcasz kran minimalnie woda leci wolno. Wiadro napełnia się dłużej.
    //mj

  2. #82
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    i co?

  3. #83
    Bywalec Awatar LukasS
    Dołączył
    Feb 2004
    Miasto
    Bielsko-Biała
    Wiek
    43
    Posty
    217

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Golinski
    Czy moglby mi ktos wytlumaczyc, czemu wartosc przeslony ma znaczenie dla powstawania paprochow? Doswiadczalnie zgadzam sie, ze tak jest, ale tego nie rozumiem. Przeciez przy samej matrycy juz tworzy sie obraz, a taki paproch tylko zaslania niektore piksele. Czy chodzi tu np. o kąt padania światła? Osobiscie wątpie, bo wydawało mi się, że i tak musi być bardzo prostopadły?
    Pomysl ze matryca ma 6 mln pktow na bardzo malej powierzchni, a taki paproch w porownaniu do jednego pktu jest bardzo duzy. Przy malej ilosci swiatla taki pkt nie dostanie wystarczajacej ilosci swiatla poniewaz mu przeslania 'kawalek' paprocha (tu troche chybiony przyklad z woda i wiadrem - gdzie woda to swiatlo a wiadro to pkt).
    10D + Stuff

  4. #84
    Uzależniony Awatar Aszu
    Dołączył
    May 2004
    Miasto
    Bemowo
    Posty
    707

    Domyślnie

    Dostajesz mniej światła, przez dłuższy okres, pod innym kątem. Przy dużej porcji światła paprochy "przenikają".

    [ Dodano: 12 Lipiec 2004 ]
    Przy malej ilosci swiatla taki pkt nie dostanie wystarczajacej ilosci swiatla poniewaz mu przeslania 'kawalek' paprocha (tu troche chybiony przyklad z woda i wiadrem - gdzie woda to swiatlo a wiadro to pkt).
    przez ten opis chciałem pokazać kiedy zależność przysłony od czasu naswiatlania.
    Dla mnie to wystarcza. Przysłona to kurek, wiadro to kadr, woda to światło.
    //mj

  5. #85
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    Obawiam sie, że to nie tak. Paproch przenika dokładnie tak samo, nie zależnie od ilości światła (co widać np. po nocnych fotach). A dłuższy okres nie ma nic do rzeczy, bo przy nocnych 30s f5 nic nie widać. Kąt również zmienia się o najwyżej parę stopni, więc nie wpłynie to mocno na rzucany cień.
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  6. #86
    Bywalec Awatar LukasS
    Dołączył
    Feb 2004
    Miasto
    Bielsko-Biała
    Wiek
    43
    Posty
    217

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Golinski
    Obawiam sie, że to nie tak. Paproch przenika dokładnie tak samo, nie zależnie od ilości światła (co widać np. po nocnych fotach). A dłuższy okres nie ma nic do rzeczy, bo przy nocnych 30s f5 nic nie widać. Kąt również zmienia się o najwyżej parę stopni, więc nie wpłynie to mocno na rzucany cień.
    Jak to rozumiesz to nie mow ze tego nie rozumiesz bo wnosisz zamet w topicu... i zle sie obawiasz a przymkniecie przyslony do F5 to zadne przykniecie (w porownaniu np z F11-F22).

    [ Dodano: Pon Lip 12, 2004 6:43 pm ]
    Cytat Zamieszczone przez Aszu
    Dostajesz mniej światła, przez dłuższy okres, pod innym kątem. Przy dużej porcji światła paprochy "przenikają".

    [ Dodano: 12 Lipiec 2004 ]
    Przy malej ilosci swiatla taki pkt nie dostanie wystarczajacej ilosci swiatla poniewaz mu przeslania 'kawalek' paprocha (tu troche chybiony przyklad z woda i wiadrem - gdzie woda to swiatlo a wiadro to pkt).
    przez ten opis chciałem pokazać kiedy zależność przysłony od czasu naswiatlania.
    Dla mnie to wystarcza. Przysłona to kurek, wiadro to kadr, woda to światło.
    Spoko ja na poczatku tez nie zrozumialem :P
    10D + Stuff

  7. #87
    Uzależniony Awatar Aszu
    Dołączył
    May 2004
    Miasto
    Bemowo
    Posty
    707

    Domyślnie

    Sam napisałeś że przy F5.
    U mnie paproch widać ( a mam ich z 10) dopiero przy f13.
    Może to w takim razie zalezy od tego minimalnego przesunięcia katu?
    //mj

  8. #88
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    Własnie nie rozumiem jak to jest, co nie wyklucza, ze moge rozumieć, jak to być nie może.

    F5 było jako przykład przesłony OTWARTEJ. Napisałem, że pomimo malej ilości światła (30 min) to paprochów nie widać.

    Ilość światła wiąże się naturalnie z CZASEM a nie z PRZESŁONĄ. Matryca nie może znać przesłony, bo i jak?
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  9. #89
    Bywalec Awatar LukasS
    Dołączył
    Feb 2004
    Miasto
    Bielsko-Biała
    Wiek
    43
    Posty
    217

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Golinski
    Ilość światła wiąże się naturalnie z CZASEM a nie z PRZESŁONĄ. Matryca nie może znać przesłony, bo i jak?
    No wlasnie dlatego nie rozumiesz bo ilosc swiatla wiaze sie z CZASEM I PRZESLONA. Matryca nie musi znac przeslony ona nie zna niczego ona tylko rejestruje swiatlo takie jest jej zadanie.
    10D + Stuff

  10. #90
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    Jeśli chodzi o kąt, to byłoby łatwo sprawdzić. Przypuszczam, że przy osi kąt jest stały i prosty? Więc tam paprochy powinny być niezaleznie od przeslony?

    Niestety moje paprochy są na brzegu

    [ Dodano: 12-07-2004 ]
    Lukasz, ZA obiektywem juz przeslona nie ma sensu. Wiadomo, ze przy doborze expozycji to jedno i drugie ma znaczenie i nie widze powodu o tym mowic.

    Zgadzam się, że matryca NIC nie zna i dlatego nie rozumiem tego efektu z paprochami przy dużych przesłonach.
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

Strona 9 z 15 PierwszyPierwszy ... 7891011 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •