Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 50

Wątek: Canon 17-55 mm F2.8 IS i pewna smutna historia :-(

  1. #21
    Pełne uzależnienie Awatar schabu
    Dołączył
    Aug 2006
    Miasto
    Rzeszów
    Posty
    1 352

    Domyślnie

    jeżeli wyślesz na Żytnią zapłacisz za przesyłkę, a jeżeli w sklepie oddasz do reklamacji to wyśle sprzedawca. po drugie wymiana na nowy lub obniżenie jego ceny może nastąpić po bodajże trzeciej reklamacji, lub gdy naprawa naraża kupującego na znaczne niedogodności.
    poza tym reszta jest tutaj:
    http://www.uokik.gov.pl/pl/ochrona_konsumentow/faq/
    IMHO trafiłeś na felerny egzemplarz bo to bardzo fajne i dobre szkło.
    Na której strefie chcesz dostać porannego tosta?

    fotografia biznesowa

  2. #22
    Pełne uzależnienie Awatar aptur
    Dołączył
    Oct 2005
    Posty
    3 837

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez schabu Zobacz posta
    jeżeli wyślesz na Żytnią zapłacisz za przesyłkę,.
    ze strony serwisu:

    sprzęt gwarancyjny

    Proszę dostarczyć sprzęt osobiście lub pocztą kurierską Servisco (DHL) na nasz koszt.

  3. #23
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2006
    Miasto
    Bendsburg
    Posty
    1 023

    Domyślnie

    Zaraz, a gdzie jest napisane, ze to sprzedawca decyduje, czy naprawiac, czy wymieniac na nowy. Jak dla mnie to klient decyduje, czy chce naprawy, czy wymiany. Ustawa mowi:
    "Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy"

    Czyli albo, albo. To konsument żąda nieodplatnej naprawy albo wymiany (oczywiscie o ile wymiana jest mozliwa).
    Tak tez jest wedlug Federacji Konsumentow:
    "Mamy prawo domagać się od sprzedawcy nieodpłatnej naprawy towaru albo wymiany. Wybór należy do nas, nie do sprzedawcy."

    http://www.federacja-konsumentow.org....php?story=390

    Pozdro

    www.pbase.com/arra
    4500->F717->G3->10D->D70->R1->30D->40D->D300->R1+5D2
    Jeżeli czas to pieniądz, to mogę powiedzieć, że brakuje mi czasu

  4. #24
    drapolus
    Guest

    Domyślnie

    Ja myślę, żę trafiłes na pechowy egzemplarz, wcale bym się nie zdziwił jakby był ze zwrotu z niemiec lub z innych państw europy zachodniej.

  5. #25
    Pełne uzależnienie Awatar ewg
    Dołączył
    Sep 2006
    Posty
    1 079

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jsemeniuk Zobacz posta
    [...] pucha jest IDEALNIE dostrojona do 24-105mm F4 IS, do Sigmy APO 70-300 [...]
    Zanim sobie wyrobię raczej nienajlepsze zdanie o kontroli jakości w firmie Canon chciałbym dopytać o powyższe sformułowanie - Znaczy ono, że aparat był dostrajany do tych obiektywów w jakimś serwisie, czy po prostu puszka i szkła są zgrane tak jak to powinno być czyli na ustawieniach fabrycznych?
    mój aparat: [Ô] , szkła: OOO , statyw: /i\ , fotki: \\\-:\

  6. #26
    Pełne uzależnienie Awatar schabu
    Dołączył
    Aug 2006
    Miasto
    Rzeszów
    Posty
    1 352

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aptur Zobacz posta
    ze strony serwisu:

    sprzęt gwarancyjny

    Proszę dostarczyć sprzęt osobiście lub pocztą kurierską Servisco (DHL) na nasz koszt.
    a to przepraszam

    Cytat Zamieszczone przez arra Zobacz posta
    Zaraz, a gdzie jest napisane, ze to sprzedawca decyduje, czy naprawiac, czy wymieniac na nowy. Jak dla mnie to klient decyduje, czy chce naprawy, czy wymiany. Ustawa mowi:
    "Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy"
    i po ostatnim zdaniu tego co zacytowałeś jest jeszcze takie coś:
    "W sytuacji, gdy:

    * sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub
    * naprawa (wymiana) narażałaby kupującego na znaczne niedogodności lub
    * naprawa (wymiana) są niemożliwe albo wymagają nadmiernych kosztów

    – konsument ma prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy."
    Na której strefie chcesz dostać porannego tosta?

    fotografia biznesowa

  7. #27
    Coś już napisał
    Dołączył
    Aug 2006
    Wiek
    43
    Posty
    60

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ewg Zobacz posta
    Zanim sobie wyrobię raczej nienajlepsze zdanie o kontroli jakości w firmie Canon chciałbym dopytać o powyższe sformułowanie - Znaczy ono, że aparat był dostrajany do tych obiektywów w jakimś serwisie, czy po prostu puszka i szkła są zgrane tak jak to powinno być czyli na ustawieniach fabrycznych?
    Sigma była strojona w serwisie Sigmy DO PUSZKI (a nie puszka do sigmy)
    Pozostałe 2 obiektywy (24-105mm i KIT) były idealnie zestrojone od samego początku

    __________________________________________________ _________

    Na szczęście dzisiaj (30.07.2007) oddałem szkło do sklepu z załączonym pismem i opisem problemu. Mają na rozpatrzenie mojej sprawy 14 dni. Załatwiono mnie "w miarę" - szczegółów nie będę opisywał (stałem w sklepie 1 godzinę i 10 minut - to wszystko wyjaśnia)

    Poza tym, rano przed wyjazdem (nota bene mam do sklepie 180 km w dwie strony - nikt mi za paliwo nie odda) dzwoniłem do sklepu czy aby zastanę "serwisanta", który oceni moje szkło (miało być zakwalifikowane właśnie dzisiaj do wymiany). Powiedziano że do 16 będzie w sklepie.

    Po przejechaniu całej trasy i staniu ponad 3 godziny w korkach (remonty w Gdańsku - koszmar - jakby ktoś chciał jechać teraz nad morze - nie polecam - tylko dla cierpliwych ) dotarłem na miejsce, była godzina 14 z minutami.

    Kulturalnie polazłem do sklepu i poprosiłem o tego "serwisanta" - jak się okazało serwisant wyszedł ze sklepu o 12. Moje zdenerwowanie sięgnęło zenitu... Powiedziano mi, że z racji tego iż serwisanta nie ma na miejscu mają na odpowiedź 14 dni. Dodali - "Proszę być cierpliwym"

    Oddając towar do reklamacji i wymianie na nowy, napisałem, iż "towar jest niezgodny z umową" (w tym przypadku brak ostrości, którą zapewnia producent). Mam nadzieję że sklep stanie na wysokości zadania i wymieni mi obiektyw bez odsyłania go na Żytnią.

    __________________________________________________ _______

    Cytat Zamieszczone przez drapolus
    Ja myślę, żę trafiłes na pechowy egzemplarz, wcale bym się nie zdziwił jakby był ze zwrotu z niemiec lub z innych państw europy zachodniej.
    A czy może o tym świadczyć brak kodu kreskowego na opakowaniu obiektywu ? :-D Bo własnie pierwsze co mi się rzuciło w oczy to chamsko wycięty kod kreskowy z pudełka Może rzeczywiście - problem teraz co robić. Ja już powiedziałem że nie wezmę od nich szkła dopóki nie będzie zrobione.

    __________________________________________________ ________


    Chciałbym się Was tylko zapytać co będzie (i co mam w takim wypadku robić) jakby sklep odpowiedział że szkło jest wg nich ostre ?

    Gdy oddawałem szkło od razu sugerowali problemy z FF/BF, ale powiedziałem im, że szkło było testowane na 2 różnych body i problem był identyczny (ba! na 300D była mydlarniqa na skalę przemysłową )

    Jeśli napiszą mi że szkło jest ostre, zlecę na Żytniej ekspertyzę, ażeby mi zrobili wykresy MTF Najwyżej zapłacę. Wtedy już nikt się nie wyprze.

    Pozdrawiam
    Kuba


    P.S.
    Dalszy ciąg tej historii niebawem :-) Może już za kilka dni...

    Na deser 2 fotki - jedna z KITa a jedna z Sigmy :-)

    Malbork - baszty wartownicze, KIT

    Działkowo, kwiatkowo, SIGMA
    Ostatnio edytowane przez jsemeniuk ; 31-07-2007 o 00:22 Powód: zdjątek zapomniałem podpiąć

  8. #28
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2006
    Miasto
    Bendsburg
    Posty
    1 023

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jsemeniuk Zobacz posta
    A czy może o tym świadczyć brak kodu kreskowego na opakowaniu obiektywu ? :-D Bo własnie pierwsze co mi się rzuciło w oczy to chamsko wycięty kod kreskowy z pudełka
    Oj, joj joj, to w takim razie nie tylko dostales niezbyt dobra uzywke, ale w dodatku ktos jeszcze otrzymal zwrot z Canona (190PLN). To fatkycznie jakies trefne szklo, ktore ktos oddal pewnie z tego samego powodu. Jezeli to prawda to trzeba omijac cyfrowe.pl z daleka. Czy wiedziales ze to uzywka i ile dales jesli mozna wiedziec?

    www.pbase.com/arra
    4500->F717->G3->10D->D70->R1->30D->40D->D300->R1+5D2
    Jeżeli czas to pieniądz, to mogę powiedzieć, że brakuje mi czasu

  9. #29
    Coś już napisał
    Dołączył
    Aug 2006
    Wiek
    43
    Posty
    60

    Domyślnie

    Jako że dyskusję prowadzę na 2 forach pozwoliłem sobie zamieścić cytaty i tu - są bardzo ciekawe - zapewniam.

    Cytat Zamieszczone przez Czarek
    szefu18,
    Zobacz czemu nie masz kodu kreskowego na opakowaniu:
    http://canon2007promotions.onlinereb...po&view=promos
    Ja na twoim miejscu nie zostawił bym czegoś takiego bez interwencji.
    Czarku co radzisz? Na razie będę czekał te "regulaminowe" 14 dni. Potem jak zwykle się Was, drodzy Forumowicze poradzę co robić.

    Cytat Zamieszczone przez Outsider
    To szkło było już raz komuś sprzedane. Kupiec wyciął sobie kod kreskowy, a że obiektyw produkował mydło to go oddał do cyfrowe.pl.
    To dlaczego czekałem na szkło 4-5 dni? Niby "sprowadzali je z Canon Polska"

    Cytat Zamieszczone przez wulec
    Szefu18, na landszaftach za bardzo się nie znam, ale ten kwiatek to za bardzo mi się nie podoba. Według mnie jakis taki mydlany... I żeby nie było - jestem sigmomaniakiem i posiadam dwa szkła tej firmy (teraz tylko czekam na 100/2,8 Macro Canona).
    P.S. Może Twoja puszka jakaś "cieńsza" jest?
    Puszka cieńsza? Dobre sobie... zrobiłem ponad 3000 zdjęć reklamowych KITem, i jakoś nikt nie miał do mnie pretensji co do ostrości zdjęć. Może kilka razy, z racji używania małej przysłony.
    A kwiatek? W oryginale ostry jak cholera. Może zapomniałem wyostrzyć po zmniejszeniu.

    Cytat Zamieszczone przez Pifko
    Szefu - jakby nie chcieli wymienić to walcz, nie daj się zrobićw konia. To za duża kasa, a nawet jakby byłą to rzecz za paredziesiąt złotych też warto walczyć - dla zasady.
    Oj będę, uwierz mi będę, juz za prawnikiem się rozglądam

    Cytat Zamieszczone przez Chris62
    20D miał same ochy i achy w testach a te załączone fotki wyglądają gorzej niż z mojego starego DSa.
    Coś chyba z tym egzemplem jest nie tak.
    No raczej... na pewno!

    Cytat Zamieszczone przez dog_master
    Czytam i nie wierzę... A ja chciałam u nich szkło kupować i tak myślałam, co, jeżeli będzie nieostre...

    A jak coś, to szkło ma gwarancję, zawsze można odesłać do serwisu, że jest nieostre.
    Tak tylko że po pierwsze po tym co usłyszałem nie chcę mieć PUDEŁKA BEZ KODU KRESKOWEGO. A jak z gwarancją to nie wiem, bo uważam że nie muszę odsyłać tego samego dnia, w którym kupiłem szkła do serwisu.

    Cytat Zamieszczone przez arra
    Oj, joj joj, to w takim razie nie tylko dostales niezbyt dobra uzywke, ale w dodatku ktos jeszcze otrzymal zwrot z Canona (190PLN). To fatkycznie jakies trefne szklo, ktore ktos oddal pewnie z tego samego powodu. Jezeli to prawda to trzeba omijac cyfrowe.pl z daleka. Czy wiedziales ze to uzywka i ile dales jesli mozna wiedziec?
    OBIEKTYW KUPOWAŁEM JAKO CAŁKOWICIE NOWY !
    http://www.cyfrowe.pl/karta_produktu.php?idProdukt=1632

    No to teraz Panowie i Panie to jestem do granic możliwości zdenerwowany.

    Mam nadzieję że wymienią mi na nowe, z kodem kreskowym. Bo jak nie...

    Dzwoniłem przed chwilą do serwisu - jak tylko powiedziałem że obiektyw miał już zwrot - "Wielce Szanowny Pan Serwisant" zamilkł na minutę, po czym odpowiedział, że oni nie mają na to wpływu - sprowadzają to z Canona itd.

    Załatwiono mnie baaardzo niesympatycznie, wręcz chamsko (w przeciwieństwie do mnie - byłem miły i chciałem na spokojnie to załatwić, dopytac się co i jak)

    A teraz słuchajcie jak testują szkło! Będąc tego ciekawym zapytałem się czy mają tablicę do testów MTF ISO 12233, po czym serwisant odpowiedział mi "A CO TO JEST?" Stwierdził, że dotychczas wystarczały mu zdjęcia z 350D balkoników sprzed ich siedziby Na tej podstawie oceniają "ostrość" szkła (przypominam że ostrość szkła może być odczuciem subiektywnym

    A CO ROBIĆ, gdy powiedzą że to ja wysłałem na cashback ten kod ?? Myślę że jak ktoś na cashback odsyła, kod podaje imie i nazwisko oraz swoje dane. Poza tym jeśli ktoś otrzymał zwrot pieniędzy byłoby to PRZED MOIM ZAKUPEM i jakoś to jest udokumentowane w Canon Polska (tudzież Canon Europe) , można dojść po numerze seryjnym!!

    W sumie facet przyjmujący obiektyw na serwis w "zgłoszeniu przyjęcia", które posiadam w domu nie napisał nic o braku kodu na pudełku - czyli na dobrą sprawę nie mam prawa odebrać obiektywu bez kodu kreskowego na pudełku. Tak uważam.

    Nie będę bluzgów rzucał, bo i tak to nic nie da. Jeśli ktokolwiek chciałby pomóc mi w dalszym załatwianiu tej wielce egzotycznej sprawy podaję moje gg 3618366, a dla zainteresowanych podam mój numer telefonu.

    To be continued...
    Ostatnio edytowane przez jsemeniuk ; 31-07-2007 o 14:15 Powód: łączenie podwójnego wpisu

  10. #30
    Pełne uzależnienie Awatar schabu
    Dołączył
    Aug 2006
    Miasto
    Rzeszów
    Posty
    1 352

    Domyślnie

    skoro nie masz kodu kreskowego, co można udowodnić, pisząc pewnie pytanie do Canona Polska, to zostałeś oszukany i krótka piłka - wymieniacie na nowy, albo dostaną pismo z kancelarii.
    Na której strefie chcesz dostać porannego tosta?

    fotografia biznesowa

Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •