Cytat Zamieszczone przez Vitez Zobacz posta
RAW sluzy temu bys sobie zdjecie sam wywolal tak jak ci sie podoba. W tym rowniez dobral kolorystyke. Jesli upierasz sie ze kolorystyka ma byc wg jedynie slusznego odwzorowania Canona to po co robisz w RAW?
Wyczuwam nieco prowokacyjne pytanie, bo pewnie obaj wiemy, że nie tylko dla kolorów się w RAW strzela. ;-)

Dodam więc, że chodzi mi o teoretycznie idealne względem rzeczywistości odwzorowanie wzajemnych relacji pomiędzy kolorami składowymi rgb, czyli taką jakby podstawę do dalszej obróbki czy wariacji (o ile w ogóle jest potrzeba). W takim materiale wyjściowym jedyną korekcją byłby już tylko balas bieli, jasność/kontrast i pochodne (wg różnych krzywych), nasycenie kolorów (również achromatyczne czyli nie zmieniające relacji rgb dla danego pixela), wyostrzanie/szumy (tu też ważna jest wiedza źródłowa o sprzęcie). Założyłem, że producent DPP jako jednocześnie producent sprzętu miał najlepsze warunki do takiego optymalnego dobrania wag dla składowych rgb wg najlepszych krzywych, obliczanych nie tylko na podstawie subiektywnych doznań plastycznych twórców oprogramowania innych firm a na danych wynikających również z pomiaru własności komponentów użytych do budowy sensora (filtrów, fotokomórek, elektroniki) i wszystkich czynników powiązanych - już w stadium projektu.

Ideałem byłoby wg mnie gdyby każdy program na dzień dobry ładował rawa tak by wyglądał identycznie wiec pewnie z uwzględnieniem wspomnianych stylów Canona albo przynajmniej jednego z nich (Standardowego? Neutralnego?). Potem hulaj dusza!, suwaki w ruch, kolory nie z tej ziemi i takie tam, czyli proza obróbki raw.

Stan na dziś jest chyba raczej taki jakby każdy z programów miał swój niepowtarzajny "Picture Style" (trzymając się nazewnictwa Canona). I choćby nie wiem jakie kto miał oko i nie wiadomo jak dokładnie ustawił biel to i tak nie do zrobienia jest w sposób powtarzalny wierna kopia efektów obróbki w innym programie. Oczywiście jest dość duża tolerancja na kolor po stronie ludzkiej lub szerzej: "natury analogowej" ale tym bardziej warościowe byłoby tu zachowanie jednolitych norm chociaż na płaszczyźnie cyfrowej.

Troche się tu nagadałem, ale w sumie na postawione pytanie czy Picture Styles są tylko w DPP, po takiej odpowiedzi samego Viteza wnioskuję, że... tylko w DDP. ;-)