Strona 2 z 9 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 84

Wątek: "Elki" kontra "nie-elki"

  1. #11
    Początki nałogu Awatar Soul_Man
    Dołączył
    Jan 2007
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    42
    Posty
    276

    Domyślnie

    Zgadzam się z Jarooo, mi również 24-105 przypadło bardzo do gustu. Miałem możliwość focić nim 2 dni i niedługo sprawię sobie swoje. Narazie do szerokości mam Tamiego 17-35, więc następnym zakupem po 24-105 będzie 5D ;-) W takim przypadku nie będę potrzebował raczej szkła ~17-40, 24 na FF wystarczy jak na moje potrzeby.
    Każdy kilogram obywatela z wyższym wykształceniem szczególnym dobrem narodu!

  2. #12
    Bywalec
    Dołączył
    Aug 2006
    Miasto
    Gdańsk
    Wiek
    54
    Posty
    220

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez przemekthor Zobacz posta
    Witam Was,

    ... Drugi zestaw wymienionych uprzednio dziedzinach jest taki sobie, ale daje stabilizacje obrazu. Plus mniej do dzwigania. Doradzcie, co brac, bo nie wiem.


    Pozdrawiam - Przemek
    A może 17-40 i 70-300 + stała 50/1.4 ?
    W testach 70-300 wypada super. Niby "ukryta eLka". W przedziale 70-200 jakość jak w eLce (podobno).
    Zobacz: http://www.photozone.de/8Reviews/len...56is/index.htm
    IS szczegolnie przy dluzszej ogniskowej sie może przydać, kolor nie rzucający sie w oczy , lekki, mniejsze filtry, dodatkowe 100mm. No i w 400D to co najgorsze jest poza kadrem, więc nie wiem czy ta L ma sens. Chociaż trochę lepszy autofokus w L (wg testów)

  3. #13
    Coś już napisał
    Dołączył
    Dec 2006
    Posty
    50

    Domyślnie

    Dziekuje za (p)odpowiedzi.

    Polaczenie 17-40L i 70-300 IS to chyba niezle rozwiazanie. Ten 70-300 ma faktycznie bardzo dobra opinie (o tym, ze jest to "ukryty L" czytalem juz wczesniej, stad wybor do rozwazan).

    Chociaz... Czy majac 70-200 bez stabilizacji, ale L, bede mial gorsze rezultaty niz z bardziej budzetowym 70-300, ale z IS? Kusza mnie te elki, glownie ze wzgledu na to, ze... wszystko odbywa sie w srodku

    Ciagle nie wiem, co brac

  4. #14
    Uzależniony Awatar towersivy
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    WLKP-Krotoszyn
    Posty
    992

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez przemekthor Zobacz posta
    Dziekuje za (p)odpowiedzi.

    Polaczenie 17-40L i 70-300 IS to chyba niezle rozwiazanie. Ten 70-300 ma faktycznie bardzo dobra opinie (o tym, ze jest to "ukryty L" czytalem juz wczesniej, stad wybor do rozwazan).

    Chociaz... Czy majac 70-200 bez stabilizacji, ale L, bede mial gorsze rezultaty niz z bardziej budzetowym 70-300, ale z IS? Kusza mnie te elki, glownie ze wzgledu na to, ze... wszystko odbywa sie w srodku

    Ciagle nie wiem, co brac
    17-40 tak naprawdę rusza "ryjkiem" tyle że w zwartej budowie, ale aby był szczelny trzeba nakręcić filtr...

  5. #15
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2004
    Miasto
    Opole
    Posty
    1 565

    Domyślnie

    Na Twoim miejscu brałbym zestaw nr 1. Jak za lat kilka przejdziesz na FF szkła będą jak znalazł. A wszystkie słabości szkieł na rogach FF wyłapie bez litości. Dobrze więc mieć optykę z profesjonalnej półki. Ewentualnie rozważyłbym 24-70 2.8 L albo 24-105 4 L.

  6. #16

    Domyślnie

    Nie wiem jaki rodzaj fotografii preferujesz i nie miałem żadnego z wymienionych obiektywów, więc chętnie zabiore głos w dyskusji

    Z mojego własnego doświadczenia wynika:

    1.Na cropie, przy szerokiej dziurze, ostre zdjęcie z ręki powyżej 80 mm to już loteria przy 200 jest ciężko przy 300 mistrzostwo świata.
    Miałem 70-300 Sigmy i sprzedałem, procent nieostrych zdjęć był flustrujący, a fakt posiadania długiego szkła, zbyt często kusił by z niego korzystać.
    Dodam jeszcze, że na statywie moja Sigma była O.K. (przynajmniej w centrum )

    2.eLki są BOSKIE . I nie chodzi mi o jakość optyczną tylko o całokształt. AF !!!, budowa, filing, wewnętrzne ogniskowanie.
    Mój "plastik-fntastik" 50/1.8 był bardziej ostry niż eLunia 24-70 (ostrzejszy po przymknięciu do 4) "plastik-fantastik" sprzedany, na body nie mógł się dostać to po co miał zajmować miejsce w szafie

    3.Porównanie optyczne 70-300 i 70-200L (i nietylko) masz tutaj
    http://www.the-digital-picture.com/R...mp=0&APIComp=0
    Możesz zmieniać ogniskową, przysłonę, pierwsze zdjęcie to 70-300, ponajechaniu kursorem, zmienia się na 70-200 L.
    Jak widać różnica w jakości optycznej jest widoczna przy 70 mm,a potem maleje. Trzeba zwrócić uwagę że eLunia ma dziurę 4 na całym zakresie ogniskowych.

    Moja rada jest następująca: Jeśli powyżej 80 mm na cropie to tylko z IS,więc
    EF 17-40mm f/4L USM + EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM,

    Mając kasę na 17-40 4L i 70-200 4L osobiście, bez mrugnięcia powieki brałbym:
    1. 70-200 4L IS a za jakiś czas 17-40

    2. używany 24-105 4L IS a za jakiś czas sprzedał bym i kupił 17-40 4L + 70-200 4L IS
    Smiena 8M

  7. #17
    Pełne uzależnienie Awatar adamek
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    40
    Posty
    2 265

    Domyślnie

    ja zawsze mówię by odrzucać szkła ef-s --> a nuz kiedyś kupisz 5d/1d/1ds/analoga?
    Miłego dnia
    adam jastrzębowski
    cyfra i analog. obiektywy, statyw i monopod
    tu tu

  8. #18
    Uzależniony Awatar TomS
    Dołączył
    May 2006
    Miasto
    Strzelin
    Wiek
    38
    Posty
    880

    Domyślnie

    Canclerz napisał:.Na cropie, przy szerokiej dziurze, ostre zdjęcie z ręki powyżej 80 mm to już loteria przy 200 jest ciężko przy 300 mistrzostwo świata.
    Gdy by tak było to wszyscy mający tele musieli by posiadać statywy i monopody.

    Ciężkie i długie tele to co innego ale np 400/5.6 spokojnie można zrobić ostre zdjęcie przy czasie 1/640

  9. #19
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2004
    Miasto
    Opole
    Posty
    1 565

    Domyślnie

    Też nie mogę się zgodzić z tezą że powyżej 80mm nie można zrobić ostrego zdjęcia z ręki. W sobotę robiłem moim tele małą biesiadę na świeżym powietrzu i przy zachowaniu zasady ogniskowej do czasu żadne nie poruszyłem.

    PS. Nie piłem

  10. #20

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez TomS Zobacz posta
    Gdy by tak było to wszyscy mający tele musieli by posiadać statywy i monopody.

    Ciężkie i długie tele to co innego ale np 400/5.6 spokojnie można zrobić ostre zdjęcie przy czasie 1/640

    Ale już zdania "z mojego własnego doświadczenia.." że "na pełnej dziurze.." to nie raczyliście zacytować.

    Z mojego własnego doświadczenia tak wynika. Żeby stosować zasadę czas 1/ogniskowa * 1,6 to trzeba nieco światła mieć. Żeby to uzyskać trzeba szeroką dziurę, szeroka dziura + mała GO. Z mojego własnego doświadczenia wynika, że nie jest lekko. Czy nie da się zrobić ostro z ręki na 300mm ? Oczywiście, że się da. Nawet ja potrafię. Tylko, że ja chcę, żeby ostro było zawsze, a nie jak się uda.
    Pozdry.
    Smiena 8M

Strona 2 z 9 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •