Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Wątek: Macro a nie macro....

Mieszany widok

Pełne uzależnienie Awatar snow
    Miasto
    Świdnik/Lublin

Domyślnie Macro a nie macro....

Ponieważ jestem laikiem w temacie obiektywów i narazie zamierzam korzystac z kitowego obiektywu dostarczanego z 300D, chciałbym się dowiedzieć czym w zasadzie różni się obiektyw MACRO od obiektywu o tych samych (lub bardzo zbliżony) ogniskowych i jasności tyle że nie MACRO? Jakaś inna budowa jego jest? Daje większą skale odwzorowania przedmiotu?

Jeśli coś źle napisałem to przepraszam, ale nie bardzo się orientuje w temacie a chciałbym się dowiedzieć

Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Miasto
    Białystok

Domyślnie

na pewno daje większą skale odwzorowania, dlatego, ze pozwala zazwyczaj ostrzyc z mniejszej odleglosci. Przy ogniskowych typu 50mm ostrzenie do skali rzędu 1:1 będzie pewnie z odległości rzędu centrymetrów (nie chce mi się liczyć, ale są strony ze wzorami, polecam).
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy

FoFot.pl
    Canon IRC

Zablokowany Awatar kavoo
    Miasto
    Warszawa

Domyślnie

Mozna zalozyc, ze macro zaczyna sie od powiekszenia x0.5 wzwyz, przy czym standard to x1.0 (skala 1:1). Nie daj sie wiec zwiesc samym oznaczeniom na obiektywie, zdarzaja sie szkla "macro" z powiekszeniem x0.26

Miasto
    Świdnik/Lublin

Domyślnie

Czyli rozumiem że z macro na tym KITowym obiektywie to nie poszaleje? Bo ja aparat będe miał dopiero jutro, a może w poniedziałek . Do tej pory to robiłem z soczewkami do kompakta, albo odwrotnie mocowanym obiektywem od zenita, ale to przez pierścień. Czyli wychodzi na to że będe musiał pomyśleć nad obiektywem macro do tych rzeczy?

Miasto
    Białystok

Domyślnie

kup pierscien-przejsciówkę eos-m42 i pracuj ze starym sprzętem dokup mieszek i do roboty

radzę poszperać po forum np. http://canon-board.info/viewtopic.php?t=2257