Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Wątek: Filtr na lampę

  1. #1

    Domyślnie Filtr na lampę

    Po ostatnim doświetlaniu lampą wieczorem i obejrzeniu wyniku zapragnąłem stać się posiadaczem czegoś na lampę co zbliżyło by jej błysk do światła wieczornego słońca. Nie przypadł mi do gustu widok „wklejanych w zdjęcie” postaci (białe ludziki na tle zachodzącego słońca).
    Przeczytałem miedzy innymi wątek:
    http://canon-board.info/showthread.p...ht=%B3ososiowy
    Szukam człowieka dobrej woli i z nadmiarem czasu, który za piwo i koszt materiału oraz przesyłki prześle mi odpowiedni kawałek folii (gumkę do zamocowania już przygotowałem z dętki) lub bardzo, ale to bardzo, łopatologicznie wytłumaczy jak i pokazując paluchem jaką folię kupić . Do wyboru: przesyłam równowartość piwa na konto lub przesyłam wybraną markę (w granicach rozsądku) pocztą.
    Ewentualnie, gdyby ktoś (ale znowu bardzo łopatologicznie) pokazał gdzie i jakiej folii kupić a byłby to większy kawałek można by poszukać chętnych i go podzielić na mniejsze kawałki.
    Za poświęcony czas z góry dziękuję.
    40D, 350D, sigma 17-70 i 70-300APO, Canon 50 1.8 i 17-85 IS USM, 430EX, Sherpa 600, Digimate III, (na spółkę z córką)

  2. #2
    Bywalec Awatar kusy
    Dołączył
    Sep 2006
    Miasto
    andrychów
    Posty
    124

    Domyślnie

    no właśnie miałem napisać podobny wątek wiąc podepnę sie pod ten..
    moim problemem jest dobór balansu bieli w cameraraw przy zdjęciach robionych z lampą np. w kościele gdzie przy ołtarzu jest oświetlenie z halogenów, z okna pada niebieskie światło dzienne a ja to jeszcze delikatnie dopalam lampą....ustawiając balans na twarz będzie ona poprawnie zbalansowana (światło lampy), ale cała reszta kościoła żółta
    z lektury różnych wątków wiem że należy stosować folie na lampę (np lee ) ale przeglądąc ich oferte trudno mi dobrać właściwy kolor a na eksperymenty nigdy nie ma czasu - więc liczę że ktoś z Was używa takich foli i jest mi w stanie pomóc w doborze właściwego koloru
    pozdrawiam
    CANON...

  3. #3

    Domyślnie

    Ja ostatnio strzelam lampą jedną lub dwoma w zależności od zastanego swiatła w sufit z mocą 1/1 dobieram temperaturę manualnie i jestem zadowolony. Wszystko w trybie M zazwyczaj ISO 640-800 czas 1/30 - 1/60 przesłona 3.2-4. Nie mam wówczas koscioła żółtego ani Młodej Pary niebieskiej. Światło jest bardzo równomierne jak i na młodych tak i na tym co jest z tyłu. Jeszcze niedawno fociłem z dyfuzorem i często było tak że przód przelaony i niebieski a tył właśnie żółty, balansując zawsze było dobrze tylko z przodu lub tylko z tyłu .

    Pozdrawiam
    Canon 350D+Grip; EF-S 18-55; Tamron 17-50 f2.8; Speedlite 580 EX; SanDisk 1GB; SanDisk 2GB II; UV Marumi; Hoya HMC Super 77mm; Canon 16-35 f2.8 L II; Canon 70-200 2.8 L ; UV B+W F-PRO 77mm;http://picasaweb.google.pl/thiel.andrzej

  4. #4
    Bywalec Awatar kusy
    Dołączył
    Sep 2006
    Miasto
    andrychów
    Posty
    124

    Domyślnie

    pomysł ciekawy tylko co z wysokością kościoła???? co daje lampa przy 20 m?
    ja właśnie robię z soft boxem lumiqesta i myślałem np do środka włożyć folię lee.. zastanawia mnie czy konieczna w Twoim przypadku jest zabawa balansem bieli z poziomu aparatu - sądzę że w robiąc w raw można to skutecznie zrobic w np camera raw?! - próbowałeś
    a i rozumiem że nie stosujesz tego wysuwanego odbłyśnika z lampy
    w sobotę czeka mnie "ciężki" kośiół z halogenami - spróbuję Twojej metody , tylko te czasy raczej też za długie chyba że założę monopod, bo tak to raczej 80-160 iso 1000-1600 - jeżeli możesz zdradzić jeszcze jakieś kruczki to proszę
    pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez kusy ; 10-07-2007 o 09:55
    CANON...

  5. #5

    Domyślnie

    Zawsze są ściany które też odbijają, w ostateczności na jedną z lamp zakładam dyfuzor zwykły mały i kieruje ją do tyłu, tak by nie paliła fotek. Nie rozumiem czemu czas 1/30 - 1/60 na ogniskowej 40-75 mm jest długi ??? robie około 150 fotek ceremonii ślubnej z tego może 10 jest poruszonych !!! reszta jest oki przecież w trakcie ślubu nie ma praktycznie żadnych ruchów jedynie jak wchodzą i wychodzą, wówczas wystarczy 1/60- 1/80. Bardzo trudno wyciągnąć światło zastane np. w opolskiej Katedrze (typowy ciemny gotyck) i gdybym nastawił na 1/100 histogram byłby do połowy na zero. Największym plusem tego rozwiązania jest to że twarze nie są płaskie i wypalone tylko ładnie doświetlone i można focić z bliska i daleka nie bojąc się o przepalenie.

    nie robie nigdy w rawach bo to czsochłonne. obróbka 1400 fotek weselnych graniczy z cudem. Jeżeli są dwa oświetlenia w kościele a czesto tak jest bo cały kościół jest oświtlony fluoresencyjnym a ołtaz żarowym, wówczas nastawiam na żarowe około 3800 oczywiście w aparacie a na cały kościół 4300-4600. Pamiętać trzeba o jednym ważnym aspekcie balansu bieli, jeżeli nawet dobrze nastawisz balans a fotka będzie niedoświetlona i tak aparat zrobi żólte zdjęcie a juz napewno tak sie dzieje jeżeli lampe masz skierowana do przodu !!! bo wszystko co z tyłu będzie ciemne czyli i żółte.

    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez elvis700 ; 10-07-2007 o 18:55 Powód: Automerged Doublepost
    Canon 350D+Grip; EF-S 18-55; Tamron 17-50 f2.8; Speedlite 580 EX; SanDisk 1GB; SanDisk 2GB II; UV Marumi; Hoya HMC Super 77mm; Canon 16-35 f2.8 L II; Canon 70-200 2.8 L ; UV B+W F-PRO 77mm;http://picasaweb.google.pl/thiel.andrzej

  6. #6
    Bywalec Awatar kusy
    Dołączył
    Sep 2006
    Miasto
    andrychów
    Posty
    124

    Domyślnie

    w sobotę wypróbuję Twoją metodę - dzięki za wskazówki!!!
    robię w rawach bo łatwiej mi wyprowadzić zdjęcie a czasowo nie jest tak źle - w camera raw obrabiam po kilka naraz - balans, gęstość, odszumianie otwieram w PS - kadrowanie poziomy akcje do ostrzenia i tyle....
    ze ślubu wybieram najwyżej z 60 i tylko tyle obrabiam, z imprezy 200-300 na gotowo. co do czasu naświetlenia: na razie pracuje na 30D + 24-70L i boję się przy ogniskowych 40-70 {po cropie ok 60 - 105} używać czasów poniżej 80 bez monopoda...ale może to kwestia wprawy - fakt nikt się nie rusza ale ja tak....
    pozdrawiam
    CANON...

  7. #7
    Początki nałogu Awatar 2marekm
    Dołączył
    Feb 2007
    Miasto
    Słupsk
    Posty
    419

    Domyślnie

    http://www.allegro.pl/show_item.php?item=250117649

    Tutaj jest specjalna folia na lampę błyskową do fotografowania przy swietle mieszanym.
    Może ktoś, wypróbuje i podzieli się wrażeniami.
    Koszt niewielki, a efekt może być dobry.

  8. #8
    Bywalec Awatar kusy
    Dołączył
    Sep 2006
    Miasto
    andrychów
    Posty
    124

    Domyślnie

    dzięki podpowiedzi elvisa z poprzedniego wątku (kiedy to było...) pracuję w manualu odbijam od sufitu i nie widzę potrzeby stosowania folii - choć efekt końcowy dużo zależy od wielu czynników (jak zresztą przy stosowaniu różnych technik doświetlania) to jestem piekielnie zadowolony....zresztą przy iso 1600 5d nie szumi za wiele a na tej czułości lampa to często zbędny dodatek do body..
    elvis dziękuję za otwarcie oczu......
    CANON...

  9. #9

    Domyślnie

    http://www.allegro.pl/show_item.php?item=250117649

    Tutaj jest specjalna folia na lampę błyskową do fotografowania przy swietle mieszanym.
    Może ktoś, wypróbuje i podzieli się wrażeniami.
    Koszt niewielki, a efekt może być dobry.
    Witam! Ja korzystam z takiej folii podczas fotografowania ślubów i muszę powiedzieć, że efekt jest zadowalający Najbardziej zadowalający jest jednak w połączeniu z Rawem. A jeśli jpg, to balans należy ustawić na światło żarowe a nie na flash. Aha ja swój kawałek folii dostałam od kolegi, więc niestety nie mam się czym podzielić

    Pozdrawiam.

  10. #10
    Bywalec Awatar kusy
    Dołączył
    Sep 2006
    Miasto
    andrychów
    Posty
    124

    Domyślnie

    a napisz proszę jak doświetlasz ( ettl, lampa na wprost itp)
    pozdrawiam
    CANON...

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •