Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19

Wątek: Canon 400D Long exp. noise reduction

  1. #1
    Początki nałogu Awatar tomphoto
    Dołączył
    May 2007
    Miasto
    51°45'23 19°25'49
    Posty
    457

    Question Canon 400D Long exp. noise reduction

    Czy warto to nastawiać ?

    Ktoś tej funkcji używa ?

    Z jakimi efektami ?

    Proszę o rzeczowe odpowiedzi

  2. #2
    Bywalec Awatar sowask8
    Dołączył
    Dec 2006
    Miasto
    Bydgoszcz
    Wiek
    39
    Posty
    166

    Domyślnie

    ja mam nie narzekam;D
    Canon pełna klatka i do przodu

    http://www.soowsen.blogspot.com

  3. #3
    Coś już napisał Awatar CeErIOiKs
    Dołączył
    Oct 2006
    Miasto
    Plock
    Posty
    76

    Domyślnie

    Czy warto "nastawiać " ? hehe
    Warto, mam na auto, z efektami takimi ze na expo 1/3 i dłuższych nie świecą ci lampki choinkowe na zdjęciach. Bo nie wiem czy wiesz ze "noise" w tym kontekście tyczy się bright colour dot-ów
    5D Mk II - C17-40 4 L / C EF 24-70 mm F2.8 L / C EF 70-200 F2.8 L / V Sherpa 600 / Lowepro CompuTrekker AW
    Panasonic DMC-LS80 / 2 x 2 GB SD
    Criodesign.pl - Crio Art Design

  4. #4
    Początki nałogu Awatar senner
    Dołączył
    May 2007
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    36
    Posty
    328

    Domyślnie

    może i warto bo przy czasie np. 40s to 200 iso wygląda jak 800..



    in film we trust

  5. #5
    Bywalec Awatar Ciosna
    Dołączył
    Jan 2007
    Miasto
    Poland
    Posty
    162

    Domyślnie

    Zależy tylko od Ciebie czy warto to włączyć, Jak "poluje" na błyskawice albo fajerwerki to mam wyłączone bo szkoda mi czasu na odszumianie, zwłaszcza że te zjawiskia nie trwają zbyt długo. W przypadku architektury czy krajobrazu jak najbardziej mam włączoną :smile:

  6. #6
    Pełne uzależnienie Awatar pazurek
    Dołączył
    Apr 2005
    Miasto
    Kraków
    Posty
    1 294

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ciosna Zobacz posta
    W przypadku architektury czy krajobrazu jak najbardziej mam włączoną :smile:
    Architekture to jeszcze rozumiem, ale krajobrazy noca? Mozesz pokazac jakies swoje foty tego typu?

  7. #7
    Bywalec Awatar Ciosna
    Dołączył
    Jan 2007
    Miasto
    Poland
    Posty
    162

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pazurek Zobacz posta
    Architekture to jeszcze rozumiem, ale krajobrazy noca?
    Wyraziłem się zbyt mało precyzyjnie, krajobraz miejski jeśli tak to moge nazwać (rozległy plan ulicy, światła, neony, samochody etc.) nie chodziło mi o zdjęcie lasu czy gór

  8. #8

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pazurek Zobacz posta
    Architekture to jeszcze rozumiem, ale krajobrazy noca? Mozesz pokazac jakies swoje foty tego typu?
    Hmmm a co jest w tym dziwnego?

  9. #9
    Początki nałogu Awatar tomphoto
    Dołączył
    May 2007
    Miasto
    51°45'23 19°25'49
    Posty
    457

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ciosna Zobacz posta
    Zależy tylko od Ciebie czy warto to włączyć, Jak "poluje" na błyskawice albo fajerwerki to mam wyłączone bo szkoda mi czasu na odszumianie

    Czyli włączenie tej funkcji powoduje wolniejszą obróbkę zdjęcia i zapis ?


    (Ustawiłem na auto) przy robieniu w nocy w ciągu dnia robiąc raczej ta funkcja sie nie przydaje chyba, dobrze myślę ?
    http://www.tomphoto.pl Fotografujcie, jeżeli sprawia wam to radość.

  10. #10
    Bywalec Awatar drJolo
    Dołączył
    May 2007
    Miasto
    Gliwice
    Posty
    105

    Domyślnie

    Kiedy masz ją włączoną, aparat po wykonaniu zdjęcia naświetla tzw. dark frame, czyli klatkę przy zamkniętej migawce z takim samym czasem naświetlania jak był ustawiony dla zdjęcia. Dzięki temu wychodzą wszystkie hot pixele i inne syfy, po czym od zrobionego zdjęcia odejmowana jest ta klatka i syfy nikną. Czas obróbki jest przedłużony dokładnie o czas otwarcia migawki. Dla czasów krótszych niż 1/2 sek i/lub niskich czułości nie ma raczej sensu stosowanie tego. Możesz też naświetlić sobie sam dark frame'y dla różnych czasów naświetlania i czułości i potem w programie graficznym odejmować je ręcznie. Wtedy tą funkcję możesz zostawić wyłączoną. Najlepiej zrobić po kilka takich framów dla każdego ustawienia i potem uśrednić. Częsta praktyka w astrofotografii. Jak się okaże po pewnym czasie, że coś na matrycy się zmieniło i zaczną wychodzić nowe syfy, trzeba będzie na nowo zrobić sobie wzorcowe dark frame'y
    Jeszcze wypada dodać, że nie pozbędziesz się w ten sposób tzw. random noise, czyli szumów losowych, które są przy każdym zdjęciu inne, a ich ilość zależy głównie od ustawionej czułości i temperatury (cieplej = więcej). Tutaj z pomocą przychodzą NoiseNinja i inny soft do odszumiania.
    Ostatnio edytowane przez drJolo ; 05-07-2007 o 15:39
    jest tak nudno, że zaczyna to być ciekawe...

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •