No i zbiera się chmura. Czarna. Canon/Velbon DF 50/Svierdlovsk 4/Lubitel 166B/Ami 66/Zorka 5
Mówcie, bo kiedyś będę robił takie zdjęcia i takie, i takie, i takie, i takie, a to wszystko tylko kwestia czasu, bo póki co robię takie zdjęcia.
Zaczątek portfolio: link
Po to wlasnie kupuje sie stalke zeby miec lepsze swiatlo - przynajmniej ja tak mysle i jakosc oczywiscie.
Stałka ma byc lepsza od zooma wtedy warto ja miec - takie jest moje oczywiscie zdanie do ktorego mam prawo :wink: .
Mam 85mm F1,8 bo bije na głowe jakoscia i jasnoscia zoomy ktore posiadam.
Sam przymierzam sie do Sigmy 30mm f1,4
5D + L
I tu i tu: skrócenie czasu naświetlania o połowę :-)
Jak Ci się podoba to bierz. Ja tak kupiłem swoje 35/2, mimo że konstrukcyjnie stare, bezUSMowe, z pięcioma listkami przesłony.... i jestem zadowolony :-)Imho to już jest dość dużo. Nie będę owijał w bawełnę, że cena 24 mm bardzo mi odpowiada...
Ostatnio edytowane przez MacGyver ; 26-06-2007 o 15:16
Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj
Moim skromnym zdaniem zależy jak leży, i jak umiesz wykorzystywać swój sprzęt. Sam mam stałki nie przekraczające 2.0 ale korzystam z tej przesłony tylko przy portretach, w innych sytuacjach jest mało przydatne. Np. na koncertach, gdzie ktoś ciągle jest w ruchu i ciężko go złapać w pole ostrości..
24 mm podoba mi się z jeszcze jednego względu. Ciągle mówicie, że do reporterki się nie nadaje, itp. Tylko, że na cropie daje on 38 mm, co jest prawie równe 35 mm, czyli typowym obiektywem reporterskim. W każdej książce jest napisane, że podstawowym wyposażeniem fotoreportera jest stały obiektyw 35 mm. Może to trochę znadinterpretowałem, bo te 35 mm mają ładne światło... Rozumiem, że 20 mm odpada w przedbiegach?
Powoli, coraz bardziej podoba mi się ta 24. Znalazłem kilka świetnych komentów o niej na forach zagranicznych:
I bought mine used for $120 and got myself a treat with another 'value lens' from canon. IMHO this is the best walkaround lens for street photography on a 1.6 crop SLR.
It is small, light, and very unobstrusive yet the pictures that you'll get are of good quality. the small profile of this lens makes it useful for documenting events, parties, street life & everyday activities without being typecasted as a pro. Its cheap price enables you to use it sparingly on any place or situation without worries of being mugged, stolen or damaged--it's more easily replaceable than an L prime. And the results? They're quite good & usable and sometimes even stunning.
On the build quality department, I would atest that this is one tough lens. One time, I was shooting a gig in a bar in manila, I accidentally dropped this lens from the height of five feet on a concrete floor. Fortunately, it hit the floor by the corner of the barrel at the mount end so the glass didn't break. It ended up having a dent on the lens mount. I tried it back on my 20d, it was a tight fit though, but voila, it still worked -- AF is still ok, images still sharp as before, and no unusual sounds or clicks from inside. Its performance is still good that even with the dent, I was still able to sell it when I sold my 20d.http://www.fredmiranda.com/reviews/s...ort=7&thecat=2A great little lens for its price. I love the wonderful colors and sharp images this lens is capable off. Junked my 24/1.4L for this and never been happier. AF is sharp and fast, flare control is decent and the price just right. Could be better built but you get more than what you pay for.
Recommended!
Ostatnio edytowane przez mungo ; 26-06-2007 o 15:22
No i zbiera się chmura. Czarna. Canon/Velbon DF 50/Svierdlovsk 4/Lubitel 166B/Ami 66/Zorka 5
Mówcie, bo kiedyś będę robił takie zdjęcia i takie, i takie, i takie, i takie, a to wszystko tylko kwestia czasu, bo póki co robię takie zdjęcia.
Zaczątek portfolio: link
Tylko, że książka czy autor książki nie zrobią za Ciebie dobrego zdjęcia, jednemu w reporterce odpowiada 17, drugiemu 24, trzeciemu 35mm ( a najpewniej przydadzą się wszystkie te ogniskowe ). Nie kupuj nic w ciemno, albo na siłe bo akurat ktoś napisał, że 35mm jest idealne do reportażu.
Pożycz sobie od kolegi, wypożycz sobie z Sigmy, lub poproś kogoś z forum o przetestowanie kilku wariantów. Pozatym światło 2.8 w stałce to dla mnie jakiś nonsens, nie dość, że rezygnujesz z uniwersalności zooma (np. tamrona 17-50 ), to jeszcze nie dostajesz nic w zamian ( no może poza kryciem FF ).
Osobiście na Twoim miejscu wybierałbym pomiędzy 17-40L a Tamronem 17-50 f/2.8.
A czy Tamrona będę mógł podłączyć do pełnej klatki?
http://www.the-digital-picture.com/R...s-Sample-Crops
- ciekawa stronka, gdzie można sobie dowolnie porównywać obiektywy. Bardzo fajnie zrobiona.
No i zbiera się chmura. Czarna. Canon/Velbon DF 50/Svierdlovsk 4/Lubitel 166B/Ami 66/Zorka 5
Mówcie, bo kiedyś będę robił takie zdjęcia i takie, i takie, i takie, i takie, a to wszystko tylko kwestia czasu, bo póki co robię takie zdjęcia.
Zaczątek portfolio: link
Ewentualnie zostaje jeszcze Tamron 17-35 f2.8-4 który chodzi i pod APSC i pod FF i to całkiem nieźle daje sobie rade.Pozatym światło 2.8 w stałce to dla mnie jakiś nonsens, nie dość, że rezygnujesz z uniwersalności zooma (np. tamrona 17-50 ), to jeszcze nie dostajesz nic w zamian ( no może poza kryciem FF )
Tez mialem ten problem. Kupilem 17-40 i nie zaluje. Super obiektyw.
Przy szerokim kacie ta jasnosc na poziomie 2.8 nie jest konieczna,
bo mozesz utrzymac dosyc krotkie czasy bez poruszenia.
A jezeli stalke to ja bym wolal chyba Sigme 20 1.8, chociaz ona tez
do malych nie nalezy.