Ja całe szczęście szkiełek z USM nie mam, więc kompleksów nie będę łapałAF w tej 24 jest lepszy aniżeli w 50 mm 1.8? Ten w 50mm jest troszkę żałosny...
To w takim razie pomóżcie przy takim wyborze: 20 mm z USM, podobno z kiepskimi właściwościami optycznymi, czy 24 mm bez USM-bzyczeć może, byle by był szybki i celny, ale z lepszymi właściwościami optycznymi[co prawda na www.cyfrowe.pl opis tego obiektywu brzmi jakby nadawał się tylko do fotek "u cioci na imieninach" - http://cyfrowe.pl/karta_produktu.php?idProdukt=1657]
Ostatnio edytowane przez mungo ; 26-06-2007 o 14:44
No i zbiera się chmura. Czarna. Canon/Velbon DF 50/Svierdlovsk 4/Lubitel 166B/Ami 66/Zorka 5
Mówcie, bo kiedyś będę robił takie zdjęcia i takie, i takie, i takie, i takie, a to wszystko tylko kwestia czasu, bo póki co robię takie zdjęcia.
Zaczątek portfolio: link
Widzę że się uparłeś na szerokie stałkiMimo wszystko do reporterki to ja bym Tobie radził jakiegoś zooma. Jak ktoś tutaj już pisał 12-24 lub Canona 17-40. Stałka 24/2.8 na cropie to dla mnie po pierwsze za wąsko po drugie stałki powyżej f2.0 bym nie kupił
![]()
No i zbiera się chmura. Czarna. Canon/Velbon DF 50/Svierdlovsk 4/Lubitel 166B/Ami 66/Zorka 5
Mówcie, bo kiedyś będę robił takie zdjęcia i takie, i takie, i takie, i takie, a to wszystko tylko kwestia czasu, bo póki co robię takie zdjęcia.
Zaczątek portfolio: link
Ja bym postawił na 24/2.8. Optycznie jest całkiem fajny, a że AF jest jaki jest... sportu się tym szkłem raczej nie foci :-)
Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj
Zoom[nie wchodzi w rachubę] - z chęcią pozbędę się tego komfortu, gdyż:
- stałka wymusza szukanie lepszego miejsca, kadrowanie, zoom rozleniwia
- jak napisali poprzednicy - stałka ma lepszą jakość, a jest mniejsza i poręczniejsza
- dzięki temu łażeniu przy kadrach można się czegoś nauczyć![]()
No i zbiera się chmura. Czarna. Canon/Velbon DF 50/Svierdlovsk 4/Lubitel 166B/Ami 66/Zorka 5
Mówcie, bo kiedyś będę robił takie zdjęcia i takie, i takie, i takie, i takie, a to wszystko tylko kwestia czasu, bo póki co robię takie zdjęcia.
Zaczątek portfolio: link
Jakiś onanizm z tym światłem Panowie...
naprawdę uważacie, że różnica między 2.8 a 2.0 jest tak makabryczna, żeby wygłaszać poglądy iż "Ale stałka 24mm i tylko f2,8 to jest według mnie nieporozumienie."
Mungo, śmiem twierdzić, że gdybyś miał ocenić dwie odbitki 20x30 ze stałki i zooma nie zauważyłbyś różnicy
Po n-te - od kiedy w reporterce liczy się jakość? Moim zdaniem liczy się moment plus kadr co jest bardzo ciężkie (lecz nie awykonalne) przy stałym 28 mm.
Co do zooma nożnego, chciałbym zobaczyć, jak wchodzisz w ścianę w ciasnym lokalu![]()
Ostatnio edytowane przez Łukasz Unterschuetz ; 26-06-2007 o 15:00