zmniejszona pelna klatka, reka
a tak w ogole to lepiej uzywac raw czy jpg ?
zmniejszona pelna klatka, reka
a tak w ogole to lepiej uzywac raw czy jpg ?
Przeczytałeś instrukcję obsługi? Na ostatnim ostrość jest ustawiona na materiał i wlosy na czubku głowy. Przy f5 i 192mm nie starcza głębi ostrości na twarz. Do tego za długi czas. Miałeś sporo szczęścia, że dość ostro wyszło. Przy 192mm na cropie powinieneś robić zdjęcia na 1/500s. Lepiej podbić ISO. Sprzęt jest ok, brakuje podstaw.
Ostatnio edytowane przez fret ; 21-06-2007 o 19:01
dzieki za pomoc bo juz sie balem ze bede musial sprzet oddawac bardzo mi ulzylo ze to wina moich umiejetnosci, bo ucze sie robic zdjecia dopiero 3 tyg dzieki![]()
Jeszcze raz to powiem: aparat jest jak najbardziej ok, niestety te obiektywy nie sa ostre od pełnej dziury bo tak je testujesz, przykmnij do f8 i wtdy zobacz.Pzdr
FF
www.jaworski-foto.pl - fotografia ślubna
RAW jest plikiem bez utraty jakości lecz wymaga "wywołania" na komputerze
programem do obróbki zdjęć.
Każdego RAW'a należy wyostrzyć!
RAW zajmuje ok 9Mb (to sporo jeśli chcemy "napstrykać" 200 zdjęć z urodzin)
JPG zajmuje ok 4Mb i nie trzeba go w miarę szczęścia - dotykać.
Dlatego w RAWach robiłbym zdjęcia "artystyczne", którym będziemy mogli poświęcić
trochę czasu na dopracowanie szczegółów, a w JPG robić zdjęcia z "urodzin"
Jeśli narazie poznajesz aparat i różne sprawy musisz brać pod uwagę
to może lepiej odpuścić RAWy, lecz napewno warto wrócić do tego
tematu w miarę opanowywania sprzętu.
Ostatnio edytowane przez Barth ; 21-06-2007 o 19:16
400D, 18-55 Kit , 50mm 1.8 II
Jeszcze raz bo może zrozumiale nie napisałem:
Czas ekspozycji powinien być równy lub mniejszy od wyniku dzielenia 1/(ilość ustawionych mm na obiektywie x 1,6) inaczej zdjęcia robione z reki w większości przypadków wyjdą poruszone. U ciebie ten warunek nie jest spełniony.
bo 1/(192x1,6) = 1/300 czyli masz na aparacie osiągnąć wartość czasu 1/300 lub mniej niezależnie od trybu fotografowania.
Skoro czas ten był większy (1/200) zdjęcie ma prawo wyjść poruszone, a co co za tym idzie nie ostre. Jak nie możesz takiego czasu uzyskac na iso 100 to podbij do większych wartości ten parametr po to on jest.
Musisz też brać poprawkę iż tamron 70-300 czy sigma 28-200 to tanie szkła które są (nie ma się co czarować) marnej jakości optycznej w sumie porównywalne z kitem. Aby zrobić nimi w miarę dobre zdjęcia należy je przymykać aż w okolice przysłony f8. Inaczej maja prawo dawać tzw mleko czyli po twojemu lekko rozmyte zdjęcia. Po przymknięciu mleko się zmniejszy acz i tak nie zniknie zupełnie.
Jak dodasz te dwa fakty do siebie to otrzymasz to co na swoich zdjęciach.
do tego jeszcze dochodzi kwestia z jakiej odległości robiłeś to zdjęcie bo przy niskich wartościach przysłon może się okazać iż brakuje głębi ostrości.
Używaj RAW+JPG jak stwierdzisz iż wychodzi Ci RAW lepiej to się możesz przerzucić na same RAW
PS:Jeśli to jakiś user forum jaja sobie robi to normalnie.... powyrywam
Ostatnio edytowane przez Zigi ; 21-06-2007 o 19:21
40D, c10-22, c15-85, c50/1.4, 70-200L4, 400L5.6, RUP43, Sherpa 600R +inne graty...
Moje wiekowe zdjątka na CB & na obiektywnych - zapraszam
Ja bym to uscislilJeszcze raz bo może zrozumiale nie napisałem:
Czas ekspozycji powinien być równy lub mniejszy od wyniku dzielenia 1/(ilość ustawionych mm na obiektywie x 1,6) inaczej zdjęcia robione z reki w większości przypadków wyjdą poruszone. U ciebie ten warunek nie jest spełniony.
bo 1/(192x1,6) = 1/300 czyli masz na aparacie osiągnąć wartość czasu 1/300 lub mniej niezależnie od trybu fotografowaniaczas migawki powinien wynosic(wlasciwie wartosc w aparacie bo wiadomo ze to odwrotnosc czasu) t=m*1.6*n ,gdzie t to czas,m-ogniskowa, a n-wspolczynnik rozny dla roznego osobnika w skali (tak strzelam, nikt tego empirycznie nie wyznaczal8) ) od 0,4 dla najlepszych do 2 dla AA lub osob z bardzo trzesacymi sie rekami:wink:
1Dx, 5D III, 33, 650, 20 2.8 , 24L, S35 1.4, 50L, 85L II, C70-210 3.5-4.5, 600EX-RT, 580EX,
Było: 1Ds mk II, 1D mk III, 6D, 5D, 40D,600D, 350D, Z16 2.8, 24L II, 35L, 85 1.8, 50 1.4, 24-70L II, 24-70L, T28-75, 28 1.8, 35 2.0, T S-M-C 50 1.4., 430EX II
Kiedyś jak coś nie wychodziło, to człowiek szukał winy w sobie, czytał książki. Dziś większości nowych adeptów fotografii wydaje się, że wystarczy wyjąć aparat z pudełka. Potem są rozczarowani, "że sprzęt zepsuty a przecież tyle pieniędzy kosztował" ... Świat zszedł na psy już dawno, w każdej dziedzinie.
Quadro nie przesadzaj. Tam od razu na psy, po prostu zyjemy w dobie coraz wiekszej automatyzacji, stad mniej musimy sie starac przy pewnych czynnosciach...ale zeby od razu na psy![]()
1Dx, 5D III, 33, 650, 20 2.8 , 24L, S35 1.4, 50L, 85L II, C70-210 3.5-4.5, 600EX-RT, 580EX,
Było: 1Ds mk II, 1D mk III, 6D, 5D, 40D,600D, 350D, Z16 2.8, 24L II, 35L, 85 1.8, 50 1.4, 24-70L II, 24-70L, T28-75, 28 1.8, 35 2.0, T S-M-C 50 1.4., 430EX II
no no niestety czytalem ksiazki a jak nei wiesz to nei osoadzaj, tylko ze w ksiazce o canonie napisali ze minimalny czas to odwrotnosc ogniskowe a nie x1.6 wiec daruj sobie profesjonalisto ciekawe jak ty zaczynales
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
z reszta to forum "dla pczoatkujacych" to daruj sobie takei opinie
Ostatnio edytowane przez lilik ; 21-06-2007 o 20:38 Powód: Automerged Doublepost