Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Wątek: negatyw do crossa

  1. #1

    Domyślnie negatyw do crossa

    Witam,
    od jakiegos czasu planuje sprobowac techniki cross-processing (tej w wydaniu tradycyjnym zamiast plug-inow czy dziwnych kombinacji w PS)

    I tu rodzi sie pytanie, jaki negatyw najlepiej wybrac, jezeli chce sprobowac swoich sil na Mazurach (przewaga tonow niebieskich i zielonych)?

    Z gory dzieki za odpowiedz

  2. #2
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Molde, NO
    Wiek
    46
    Posty
    36

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Veldrin Zobacz posta
    Witam,
    od jakiegos czasu planuje sprobowac techniki cross-processing (tej w wydaniu tradycyjnym zamiast plug-inow czy dziwnych kombinacji w PS)

    I tu rodzi sie pytanie, jaki negatyw najlepiej wybrac, jezeli chce sprobowac swoich sil na Mazurach (przewaga tonow niebieskich i zielonych)?

    Z gory dzieki za odpowiedz
    Witaj!
    W sensie negatyw wołany jak slajd?
    Moim zdaniem wybierz ten najtańszy, wyniki crossa są zbyt nieprzewidywalne żeby coś konkretnego polecać IMHO.
    Ja robiłem przeterminowany slajd wołany jako negatyw - wyniki bardzo ciekawe, szczególnie przy krajobrazie i portretach
    Canon EOS R6 | EF16-35L | EF35L | RF70-200L | RF100-400

  3. #3

    Domyślnie

    Tak, chodzi mi o negatyw, ktory wolany jako slajd da ciekawe rezultaty (biorac pod uwage duza ilosc zielonych i niebieskich tonow) - gdzies, kiedys czytalem ktore negatywy daja jakie barwy, ale niestety nie moge tego znalezc...

  4. #4
    Bywalec Awatar Poohutch
    Dołączył
    Nov 2005
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    44
    Posty
    156

    Domyślnie

    a dlaczego nie slajd wołany jak negatyw? to chyba taniej wychodzi.
    Canon 400D | Canon 10-22 USM | Sigma 30/1.4 EX |Speedlite 380 EX | fajny statyw, polary marumi DHG, a do tego
    Pentax MX x2 | SMC 24/2,8 | SMC-M 50/1.7 | SMC-M 35/2 | Printzflex 80-200

  5. #5
    Pełne uzależnienie Awatar schabu
    Dołączył
    Aug 2006
    Miasto
    Rzeszów
    Posty
    1 352

    Domyślnie

    no ja wywołuje slajd za 10 zł, jeżeli ktoś chce więc powiedzmy film za 5 zł plus wołanie to 15 zł. a najtańszy slajd to jakieś 15 zł plus wołanie. tańszego wołania slajdu chyba się nie znajdzie, ale sam slajd można też taniej kupić - jakiś przeterminowany, np. w foto-hurcie w Rzeszowie za 3 zł.
    Na której strefie chcesz dostać porannego tosta?

    fotografia biznesowa

  6. #6
    Bywalec Awatar Poohutch
    Dołączył
    Nov 2005
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    44
    Posty
    156

    Domyślnie

    No tak, nie jestem na bieżąco z cenami cenami usług analogowych się interesowałem kiedy kupowałem większe ilości, czyli przed rewolucją cyfrową.
    Canon 400D | Canon 10-22 USM | Sigma 30/1.4 EX |Speedlite 380 EX | fajny statyw, polary marumi DHG, a do tego
    Pentax MX x2 | SMC 24/2,8 | SMC-M 50/1.7 | SMC-M 35/2 | Printzflex 80-200

  7. #7

    Domyślnie

    A skanowanie slajdow nie jest jakos bardziej klopotliwe?

    Z drugiej strony slajdy fajna rzecz, nawet jakies czas temu odkurzylem rzutnik znaleziony na strychu

  8. #8
    Pełne uzależnienie Awatar schabu
    Dołączył
    Aug 2006
    Miasto
    Rzeszów
    Posty
    1 352

    Domyślnie

    ja skanuje na coolscanie nikonowskim hehe. w sumie sam skaner nie jest jakiś super(wiadomo czemu ) ale większej kłopotliwości nie ma przy skanowaniu slajdu.
    Na której strefie chcesz dostać porannego tosta?

    fotografia biznesowa

  9. #9
    Pełne uzależnienie Awatar minek
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    47
    Posty
    1 386

    Domyślnie

    Próbowałem raz, jak mi chemii zostało a miałem dwa filmy na imprezce przestrzelone.
    To była Agfa XRG i Fuji Superia xtra 400.
    Filmy o ile pamiętam oba prześwietlałem o działkę
    I pierwsze wołanie też o minutkę czy półtorej przedłużyłem (o dwie to już forsowanie +1 jest).
    No i Agfa XRG wyszła całkiem ... czerwona. Pozytyw, owszem, gdzie czarne było bordowe, a białe było jasno czerwone i mordy też były czerwone.
    Superia była mocno niedowołana. Nie, nie niedoświetlona. Cały film jest mocno ciemno granatowy. (zupełnia inna dominanta! niż w agfie, a wołane były razem). Nie jest zbyt gęsty dzięki czemu łatwo się skanuje. Zakres dynamiki na filmie mały, ale przekłada się to na całkiem spory zakres tego co było fotografowane. Trudno znaleźć przepalenia i niedoświetlenia (na skanach, bo na oko to cały ciemny jest)
    Myślę, że fuji trzeba by forsować dłużej w pierwszym wywoływaczu, o dwie działki nawet czyli +5 minut. Nie wiem jaki efekt miało by przeciągniecie w kolorowym, ale jak nazwa wskazuje - pewnie by mocniej pojechało z kolorami.
    Aha, te filmy były raczej mało starannie wywołane i to też mogło mieć wpływ - nie przejmowałem się temperaturą +- 0,3 stopnia, nie pamiętam czy było cieplej czy może ciut za chłodno...ale o ile siebie znam, to z początku było ze 39 stopni, a potem to już nie kontrolowałem.

  10. #10
    ebe4
    Guest

    Domyślnie pytanko

    Chciałabym zrobić cos na takim starym orwo. Ale interesuje mnie koszt wywyolania i sknaowania nie orientujecie sie?

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •