Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 19

Thread: Jak sie robi takie fotki?

  1. #1
    Uzależniony
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Polska
    Posts
    727

    Question Jak sie robi takie fotki?

    Bylem na tym weselu: http://www.perczynski.pl/klienci/al/
    fotograf uzywal 30D z 24-105 4 IS L głownie, 580EX z Gary Fong C4 Lightsphere II Inverted Dome Flash Diffusion System (Frosted) http://www.bhphotovideo.com/c/produc..._Inverted.html

    I pytanie na ile to moze byc kwestja uzywania Gary Fong a na ile dopieszenie RAWow?
    Nie znam sie na wywolywaniu rawow wiec nie wiem ile moze z nich wycignac?!

  2. #2
    Początki nałogu Arek Piekarz's Avatar
    Join Date
    Jul 2006
    Location
    Jelenia Góra
    Age
    37
    Posts
    334

    Default

    Ja też nie jestem specem od rawów, ale przecież sposobu oświetlenia ludzi nie mógł zmienić, chyba że chciałby spędzić kilka godzin nad zdjęciami. Patrząc na zdjęcia, jak dla mnie Lightsphere spisuje się rewelacyjnie, dając ładne, miękknie światło, równomiernie rozłożone na całą scenę :-) Nie wiem tylko, czy nie ma tendencji do łapania zafarbów od kolorowych ścian/sufitów?
    40D + 17-55/2.8 IS USM + 85/1.8 USM + 580EX + Stofen
    Pretec 4 GB x133 + Kingston 1 GB x50 + Manfrotto 728B
    Lowepro Stealth Reporter D400 AW + Lowepro Nova 2 AW

    Moje zdjęcia na Jelonce.com, plfoto i galerii ZSO nr 1 im. S. Żeromskiego w Jeleniej Górze
    Mój fotoreportaż z XV Finału WOŚPu i zdjęcie tygodnia na fotopolis.pl

  3. #3
    Pełne uzależnienie minek's Avatar
    Join Date
    Jan 2005
    Location
    Łódź
    Age
    47
    Posts
    1,386

    Default

    Widać na wielu zdjęciach miejscowe rozjaśnianie postaci, czyli już typowo szopkowe zabiegi (dobra, nazwijmy to wysłanianiem (-: )

  4. #4
    Uzależniony
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Polska
    Posts
    727

    Default

    Quote Originally Posted by minek View Post
    Widać na wielu zdjęciach miejscowe rozjaśnianie postaci, czyli już typowo szopkowe zabiegi (dobra, nazwijmy to wysłanianiem (-: )
    O ktorych zdjeciach piszesz?
    Przy czesci fotgraf bawil sie swiatlem, czyli lampa oddalal od apartu, stawial na statywie, trzymal w rece albo stawial gdzies na sali.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Quote Originally Posted by Arek Piekarz View Post
    Nie wiem tylko, czy nie ma tendencji do łapania zafarbów od kolorowych ścian/sufitów?
    W kosciele sa biale sciany a wyszly zoltawe?
    Last edited by aqua; 13-06-2007 at 09:06 AM. Reason: Automerged Doublepost

  5. #5
    Uzależniony
    Join Date
    May 2004
    Age
    61
    Posts
    614

    Default

    szczerze mówiąc to nie widzę duzej różnicy w stosunku do stofena, robiłem kilka razy zdjęcia w tym kosciele i na tej sali ( kościół idealny pod wzgledem ilości światla do robienia zdjęć) a ściany tam faktycznie są białe.
    Heniek

  6. #6
    Pełne uzależnienie marekb's Avatar
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    Wadowice,Kraków
    Posts
    2,273

    Default

    Quote Originally Posted by aqua View Post
    Przy czesci fotgraf bawil sie swiatlem, czyli lampa oddalal od apartu, stawial na statywie, trzymal w rece albo stawial gdzies na sali.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!

    W kosciele sa biale sciany a wyszly zoltawe?
    a czego uzywał do wyzwolenia lampy..??
    i od razu ogólne pytanko: czy 580EX jesli służy jako master musi błysnąć by wyzwolić (slave) np 430Ex i do jakiej odległości to działa...??

    żółtawe sciany wyszły bo temperatura zarówek o wiele niższa od dziennego i flascha

  7. #7
    Coś już napisał 3SA's Avatar
    Join Date
    May 2006
    Age
    47
    Posts
    64

    Default

    oto słowa autora prosto z jego strony www:
    Nie lubię lampy błyskowej. Sięgam po nią tylko w ostrym słońcu, lub gdy światła nie starcza już na nic. Prawdziwe światło jest dla mnie wokół, a nie w czarej puszce z szybką. Gdybym nie musiał jej mieć, byłbym szczęśliwym człowiekiem.
    Z rawów można wyciągnąć wiele w zależności o zastosowanego softu i umiejętności ale kto by się bawił w dopieszczanie z aptekarską zaciekłością setek zdjęć gdy klienci czekają na odbitki a nowi stoją już w kolejce?

  8. #8
    Uzależniony
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Polska
    Posts
    727

    Default

    Quote Originally Posted by marekb View Post
    a czego uzywał do wyzwolenia lampy..??
    uzywal Speedlite Transmitter ST-E2, miala tylko 1 lampe


    Quote Originally Posted by marekb View Post
    i od razu ogólne pytanko: czy 580EX jesli służy jako master musi błysnąć by wyzwolić (slave) np 430Ex i do jakiej odległości to działa...??

    tego nie wiem.
    Last edited by aqua; 13-06-2007 at 09:40 AM. Reason: Automerged Doublepost

  9. #9
    Uzależniony VanMurder's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Age
    49
    Posts
    600

    Default

    dopieszczanie RAW to podstawa, nie zapominajmy też o Akcjach w PSie, jak odpowiednio posortuje się zdjęcia ze względeu na np kompensacje ekspozycji, rodzaju światła( zastane/sztuczne), balans bieli itd. to obróbka kilku set zdjęć, przy odrobinie wprawy, to kwestia kilku godzin ...
    osobiście mam zasadę że nigdy nie pokazuje klientowi zdjęć przed obróbką, zwiększa to w znacznym stopniu ilość sprzedanych odbitek, no i klienci nie przestają się pytać jak ja to robie że moje zdjęcia tak wspaniale wyglądają bo np ich znajomy ma podobny aparat i obiektyw i nie robi takich fajnych zdjęć))) ... stawiam na RAW + obróbkę 16-bit w Photoszopie

  10. #10
    Coś już napisał 3SA's Avatar
    Join Date
    May 2006
    Age
    47
    Posts
    64

    Default

    ach ten post processing

Page 1 of 2 12 LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •