No normalnie bede swiecic klisze a lampa -2EV. Pochwale sie co wyszlo![]()
No normalnie bede swiecic klisze a lampa -2EV. Pochwale sie co wyszlo![]()
1Dx, 5D III, 33, 650, 20 2.8 , 24L, S35 1.4, 50L, 85L II, C70-210 3.5-4.5, 600EX-RT, 580EX,
Było: 1Ds mk II, 1D mk III, 6D, 5D, 40D,600D, 350D, Z16 2.8, 24L II, 35L, 85 1.8, 50 1.4, 24-70L II, 24-70L, T28-75, 28 1.8, 35 2.0, T S-M-C 50 1.4., 430EX II
W tych kwestiach w pełni popieram Mistrza - podobnie jak on stawiam na chwytanie naturalności i staram się unikać środków, które w tym przeszkadzają (czyt. lampa). Nie rozumiem tylko fundamentalizmu Markusa. Dlaczego np. odrzuca korzystanie z obiektywów z IS? Blenda w reportażu to nieporozumienie, ale czy rzeczywiście aż tak burzy naturalizm podczas sesji w plenerze?
Bardzo fajny wątek. Zgadzam się z byciem fotografem gdzieś tam z tyłu, gdzie nikt nie patrzy. Co do lampy - czasem zakładam, aby 'straszyć' wielkością sprzętu. Ludzie myślą wtedy, że nie wiadomo co jest ze mnie i dają mi po prostu święty spokój. Uciekają przede mną, ale są naturalni. Sama lampa jest świetna tak długo jak nie czuje jej na fotce.
Bardzo miły wątek.
TygrysaStyl
Aparaty cyfrowe C/O i analogowe F/O/P/E/F/Z. Dokładniej -tutaj-
Pociągnąłem jakiś czas temu kilka filmików z Masters of Wedding Photography i Marcus Bell robił głównie piątką + 24-70, a na drugim body miał stałkę (chyba 35). Natomiast Yervant robił na części filmów zdjęcia 24-70 i body z serii xxdwięc chyba był na dorobku. Dopiero w innym filmiku (chyba starszym) już oficjalnie mówił 5d i 1DMII.
Większość innych miała na jednym body zapięte 24-70, a na drugim albo 70-200 2,8 IS albo jakąś stałkę.
W kościołach lampy brak. Na zewnątrz z reguły dobra pogoda. W salach bardzo dobre oświetlenie lub party na zewnątrz. I wtedy bez lampy. To się zgodzę.
Natomiast mając takie studio i grafików do obróbki zdjęć oraz inne zaplecze widać jedno: Tam się można szybciej rozwinąć niż u nas. Bo u nas niestety sporo osób nie ma smaku i wystarczą im zdjęcia na poziomie "wujka z kompaktem".
Jakość końcowej pracy i co ważne fakt, że zdjęcia nie dostajesz na płytce, ale w profesjonalnym albumie sprawia, że za takie zdjęcia warto płacić taki $.
Mordo Ty moja !
A możesz napisac jak 'pociągnąć' te filmiki ? Widziałem że na tej stronie jest do kupienia płyta DVD ale za 169 dolców...
Nie istnieją reguły opisujące dobrą fotografię, są tylko dobre fotografie. Ansel Adams
Ja napisałem że ściągnąłem? Nieeeee. Po prostu wszedłem w posiadania kopii od osoby, z którą pozostaję w stosunku towarzyskim. Czyli legalnie. Innej możliwości nie znam![]()
Mordo Ty moja !
są kościoły Krakowie, gdzie bez lampy nie było by mozliwości zrobić poprawnie naświetlonych zdjęć bez lampy. Nawet przy f1.2, ISO1600 i czasach rzędu 1/30. Pół biedy gdy młodzi nie mają nic przeciwko zaziarnionym, czy ciemnym-oddającym klimat zdjęciom. Jednak jeśli chcemy uzyskać ekspozycję, gdy jasne tony skóry będą w zakresie +1.5-2EV, to bez lampki jest to mało prawdopodobne. Polecam szczególnie kościół św Bartłomieja, Bazylikę O.Cystersów w Mogile, czy O. Franciszkanów np w styczniu o 16. Można się długo spierać, ale moim zdaniem odpowiednio użyta lampa nie rozprasza nikogo, i jest na fotografiach mało rozpoznawalna.
Marcus jest wg. mnie świetny jeśli chodzi o psychologiczne podejście do ludzi. Stara się wczuć w nastrój i za nim podążać. Moim zdaniem może być wzorem w tym temacie. I kropka - tyle. Jeśli chodzi o puryzm sprzętowy, to dziwne że nie dziabie na średnim formacie... No i jak dla mnie idea puryzmu sprzętowego troszke jak dla mnie nie idzie w parze z intensywnym cyfrowym postprocesem. Troche to wszystko dla mnie przestylizowane i troche snobujące... Ale to tylko moja opinia i zabijał się w jej obronie nie będę![]()
5DII, 5D, 24L, 85L + dodatki.
Maciek Toliński
książka jest naprawdę świetna bardzo polecam... nawet z tym co się z Marcusem nie zgadzają w kwestii doświetlenia...
dla osobiście jest ona mini biblią fotografii ślubnej i nie tylko ....
Marcus jest anty-onanistą sprzętowym, co może się nie spodobać niektórym userom z CB- twierdzi że cena (ilość) używanego sprzętu powinna być wprost proporcjonalna do ilość dochodów rocznych z fotografii ...
cytat:
When selecting equipment, it's wise to determine your budget based on your total income. For example, if you are shooting fifty weddings a year at an average of $3000 each, you might consider purchasing the Canon 1Ds Mark II. However, if you are shooting ten weddings a year at an average of $1000, you might consider using the Canon 30D or 5D until your number of weddings (or dollar average per wedding) increase, you make the next equipment upgrade. ...
pozdrawiam
Wszedlem sobie wiec na strone pana Bella:
http://www.studioimpressions.com.au/home.html
i obejrzalem zdjecia slubne, ktorymi sie chwali. Ma pare fajnych, ciekawych ujec ale jest tam tez kilka takich perelek, ze glowa boli:
Normalnie jarmark i szopka. Gdybym chcial miec zdjecia "malowane" to bym sobie zamowil malarza a nie fotografa na slub. Takie jest moje zdanie.
Zajrzalem tez do galerii "portrety". Portrety lepsze. Duzo lepsze.
Takie jest moje zdanie.