Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 23

Wątek: sesja ślubna w słoneczny dzień

  1. #11
    Bywalec Awatar Dilbercik
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    135

    Domyślnie

    i gdzie wrazenia gdzie kilka efektow pracy ?
    Canon 55D, kilka tamronow, kilka canonow, troche stalek, troche zoomow, dwie zarowki i 0 umiejetnosci fotograficznych (RP,R7,R8,R5/Sigma RF 18-50, EF A 28,35,135/Canon RF 16,24,35,50,85,100L Macro, 70-200F4L, 100-500L) 24-105f4L, 24-105f2.8L

  2. #12
    Coś już napisał
    Dołączył
    Oct 2006
    Wiek
    43
    Posty
    72

    Domyślnie

    Ja też robię z lampą, tutaj zawsze ostre słońce świeci. Wszystkim fotografom ślubnym życzę słońca, ale za chmurami:wink:

  3. #13
    Pełne uzależnienie Awatar marekb
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Wadowice,Kraków
    Posty
    2 273

    Domyślnie

    ja ostatnio bez lampy w samo południe w ostrym słońcu i przepalenia sa
    1.
    2.

  4. #14
    Początki nałogu
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Jelenia Góra/Wrocław
    Posty
    436

    Domyślnie

    Dobrze pracowało mi się w pełnym słońcu z Nikonem D70 i SB800. Jego "wada" - synchro z krótkimi czasami imo jest akurat zaletą. 1/1000s + lampka i efekty bardzo przyjemne. Z Canonem i 580tką różnie mi wychodzi, więcej trzeba główkować, próbować niż przy "żółtku". Nie mniej IMO zasada jedna - jak najwięcej odbijać światło, czy to słoneczne czy z lampki. Odbijać i rozporaszać.
    Ostatnio edytowane przez chyrus ; 12-07-2007 o 20:10

  5. #15
    Początki nałogu
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    Zamieć
    Wiek
    49
    Posty
    382

    Domyślnie

    Z lampa czy bez zawsze gdzies bedziesz mial przepal. Bedac na zamku szukalbym zacienionych miejsc i tam robil zdjecia, to najlepsza metoda, szukanie cieni. Moze pod jakims drzewem, zeby stali w cieniu, drugi plan moze byc nasloneczniony, wtedy dopalisz lampa.
    Generalnie wszystko opiera sie o to w ktorym miejscu zmierzysz swiatlo i to bez znaczenia w jakim trybie pomiaru.

  6. #16
    misiex
    Guest

    Domyślnie

    Panowie dlaczego nikt nie wspomina o temperaturze i kontrastach w pelnym sloncu czyzby wszyscy jechali na automacie? :P
    Ja zdecydowanie podpowiadam obnizanie kontrastu i dobranie odpowiedniej saturacji i jesli wyczuliscie swoj elsidi w aparacie rowniez temperature.
    Jesli chodzi o dopalanie lampa to warto pocwiczyc na minusie jak kto lubi
    -1 lub -1.5 tal przynajmniej IMHO jest najciekawiej
    a zalacznik zaraz podczepie foteczke

    Tak jak widac na przykladzie ladne tylne swiatelko ladna pani mloda i wszystko samo sie robi tylko trzeba patrzec na histogram zeby nie przewalic bo w sloncu wiadomo jak z widocznoscia na wyswietlaczach...
    Ostatnio edytowane przez misiex ; 08-08-2007 o 13:17

  7. #17
    Początki nałogu Awatar adalbert
    Dołączył
    Mar 2007
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    50
    Posty
    353

    Domyślnie

    Sugestia uniwersalna - odnosi się do każdego rodzaju zdjęć portretowych, całych postaci, generalnie wszędzie tam, gdzie przydałyby się na niebie chmury... ale jakoś ich nie ma :-D
    Nie BLENDA - lecz DYFUZOR - im większy, tym lepiej - np. taki: LINK ... wada? konieczna pomoc asystenta (uchwyt jest bardzo przydatny) - żona nazwała to ustrojstwo "SZTUCZNĄ CHMURKĄ" - coś w tym jest - a sprawdza się rewelacyjnie

  8. #18
    misiex
    Guest

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez adalbert Zobacz posta
    Sugestia uniwersalna - odnosi się do każdego rodzaju zdjęć portretowych, całych postaci, generalnie wszędzie tam, gdzie przydałyby się na niebie chmury... ale jakoś ich nie ma :-D
    Nie BLENDA - lecz DYFUZOR - im większy, tym lepiej - np. taki: LINK ... wada? konieczna pomoc asystenta (uchwyt jest bardzo przydatny) - żona nazwała to ustrojstwo "SZTUCZNĄ CHMURKĄ" - coś w tym jest - a sprawdza się rewelacyjnie
    No i wlasnie tu sie zaczyna pod gorke z ta dodatkowa osoba szczegolnie jesli
    masz na zdjecia niecala godzinke zegarowa.....

  9. #19
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez misiex Zobacz posta
    Panowie dlaczego nikt nie wspomina o temperaturze i kontrastach w pelnym sloncu czyzby wszyscy jechali na automacie? :P
    Ja zdecydowanie podpowiadam obnizanie kontrastu i dobranie odpowiedniej saturacji i jesli wyczuliscie swoj elsidi w aparacie rowniez temperature.(...) tylko trzeba patrzec na histogram zeby nie przewalic bo w sloncu wiadomo jak z widocznoscia na wyswietlaczach...
    Temperatura? Kontrast? Saturacja? Wyczucie balansu bieli na LCD? Ocenianie zdjecia na wyswietlaczu aparatu (naswietlenie nie, z histogramem sie zgodze) ?

    Na te watpliwosci mam jedna odpowiedz - RAW.

    Jedynie co do korekty lampy blyskowej sie zgodze. Cala reszta to jak dla mnie technika robienia w JPG, ktorego od jakichs 4 lat nie uzywam .

  10. #20
    misiex
    Guest

    Domyślnie

    czy to w jpegu czy w rawie im lepsza i poprawna ekspozycja tym mniej roboty przy obrobce materialu....czyzby wszyscy szli na latwizne i robili w rawach myslac ze one wszystko(roz. bledy w ekspozycji) uratuja? piszac o ocenie jakosci na elsidi mialem na mysli jak najlepsze dopasowanie parametrow ktorych ustawienie umozliwia nam sprzet? po co siedziec pol dnia a nawet godzine skoro mozna sobie przyspieszyc robote w trakcie fotografowania .... chyba po to mamy do dyspozycji tyle ustawien do spersonalizowania by z nich kozystac a nie klepac czasami bez sensu rawy....w pogoni za jakoscia ktorej i tak nie odrozni duza czesc robiacych
    ale totylkomoje skromne zdanie
    ...powiedz mi Vitez czy przy zmianie warunkow oswietleniowych zmieniasz parametr kontrastu? czy lecisz na defaulcie? ...chetnie poznalbym Twoja opinie i podejscie do tego
    Ostatnio edytowane przez misiex ; 08-08-2007 o 16:28

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •