Zapytałem o 18-200 poniewaz takowy mamy przy 350D w studiu. Posiadamy również 18-125.
SimOn! dlaczego uważasz ze Sigma 18-200 nie nadaje się do studia?
Zapytałem o 18-200 poniewaz takowy mamy przy 350D w studiu. Posiadamy również 18-125.
SimOn! dlaczego uważasz ze Sigma 18-200 nie nadaje się do studia?
Ja tez uwazam ze sie nie nadajeMoge napisac dlaczego?
Poniewaz studio jest po to zeby uzyskac jak najlepsze efekty w kontrolowanym srodowisku (oswietlenie). Nie uzywa sie do tego tragicznej jakosci ciemnych hiperzoomow.
A co do olympusow to byl jakis trick z wchodzeniem do menu serwisowego, dzieki czemu mozna bylo otrzymywac pliki RAW zamiast JPG.![]()
50 letni staż powiadasz...serio?
Serio.
Co do Olypusów, pamiętasz może w jaki sposób to można uzyskać?
http://myolympus.org/4040/#RAW
a oprocz tego forum na olumpusclub.pl => wyszukiwarka => "c4000 raw"![]()
350D juz jest to polowa sukcesu. Dokupcie 50 1.8, przyslona 5.6, porzadny statyw, do tego oprofilowanie tego wszystkiego (Na forum dzial Gielda - jest kilka ofert profilowania, albo na priv moge wymienic co najmniej trzech forumowiczow zajmujacych sie tym biznesem), do tego podstawy obrobki RAW:
http://canon-board.info/showthread.php?t=12828
I wlasciwie jestescie w domu. Oprofilujecie zdjecie juz zrobione - wiec juz z blyskiem, wiec nie bedzie klopotow z balansem na wszystkich zdjeciach zrobionych przy tych samych nastawach (sila blysku, przyslona, czas, tlo).
Pisząc "oprofilować" masz na myśli, "zgranie" profili kolorystycznych minilabu z Photoshopem zainstalowanym na osobnym stanowisku do obróbki zdjęć?
Oprofilowac w tym przypadku = robisz zdjecie dedykowanej tablicy testowej (przy ustawieniach aparatu i oswietlenia jakie zamierzacie na stale stosowac) i dedykowanym softwarem produkujesz profil dla monitora i drukarki/labu. To tak w bardzo ogolnym skrocie.
Wiecej tu:
http://canon-board.info/showthread.php?t=8520