Cytat Zamieszczone przez Arkan
A ja sie uczyłem na Zenicie i dla mnie jest to problem. Kolega próbował mnie przesadzić na E-1 i nie było to dobre np. w krajobrazie zawsze mi wychodziło za dużo nieba.
no i wlasnie w tym sek... Olympus to sprzet studyjny, a tutaj robi sie bardzo duzo pionu. a w tej orientacji 2:3 jest paskudne i 3:4 pokazuje zab


Cytat Zamieszczone przez Arkan
Przy ujęciach w pionie - być może, ale brać 4:3 bo lepszy jest pion - to już lepiej 6x6 albo 6x7.
6x6 to zupelnie co innego kompozycyjnie. dla mnie osobiscie jest zbyt nudnego i zbyt suche. a 6x7 to juz definitywnie pionowy format, bardzo trudny do uzasadnienia w poziomie. tak naprawde jest zbyt jednostronny, zeby go z powodzeniem zastosowac w matrycy.

4:3 jest kompromisem. bardzo "stabilny" w pionie, a w poziomie jeszcze na tyle rozciagniety, by dal sie uzywac. z tym ze w krajobrazie zawsze chce sie miec odpowiednio szeroko, i tutaj 4:3 zawsze bedzie bolalo. ale po to sa klatki 3:2.

reasumujac: sa powody dla ktorych warto 3:2, sa powody dla ktorych warto 4:3.