5D, 15-30 3.5-4.5, 28 1.8, 50 1.4, 85 1.8, 180 2.8
No urzędy stanu bywają straszne.
W tym sezonie miałem ślub na którym w USC salka była tak mała, że zmieściła by swobodnie 20-30 osób. Weszło 50... Z filmowcem mieliśmy jakieś 3m^2 powierzchni po której mogliśmy się poruszaćNajgorsza była zmiana strony bo można tego było dokonać albo między urzędnikiem i młodymi albo za urzędnikiem jak wstał. Hardcore w czystej postaci
Co do moich ukochanych boazerii w stylu: "Gierek, tu byłem"to najgorzej jest z błyskiem bo wszystko co się odbije wraca żółte, że jak wyciągniesz suknię to boazeria wychodzi pomarańczowa
Ja w takich warunkach na pewno bym nie błyskał. Jak dobrze pojeździsz suwaczkami to ładnie da się wszystko wyciągnąć.
Zawsze też można wywołać RAW na 2razy. Na młodych i na tło i ładnie połączyć w PSie
Przykład z tego sezonu. Z góry na młodych pada światło z żarówek, na plecy światło dzienne, z kontry kolorowe światło z witraży, od frontu dziwne światło z ołtarza które jest o ok. 700-800K chłodniejsze + kamerun daje punktowo z LEDa na kamerze.
Po prostu jarmark na całego, suknia wygląda tak jak by ślub odbywał się w dyskotece(jak jeden fragment doprowadzisz do białego to reszta jest niebieska, żółta, zielona i magentowa na przemian) Tu nawet wielokrotne wołanie RAWa nie pomoże. Zdjęcie jest oczywiście poprawnie naświetlone, i co z tego?
Był fragment co słońce zaszło i udało mi się kameruna przebłagać żeby wyłączył tego paskudnego LEDa to wtedy ich obfotografowałem jak najwięcej się dało, ale mam kilka fajnych ujęć gdzie są wszystkie źródła światła. I co miałem nie dawać, albo dawać z takimi zafarbami? Są sytuacje których nie unikniesz. Są bardzo dobre kadry w których kolor po prostu nie gra albo przeszkadza.
Ostatnio edytowane przez Goomis ; 15-03-2012 o 12:28
5DmkIII + S14/2.8 + C35/1.4LmkII + C85/1.2LmkII + C70-200/2.8L + 600EX-RT & 580EXII + Think Tanki (Retro30, Shapeshifter, Skin Set v2) + NEC EA274WMi + Sandisk
Najgorsze co widziałem to cała sala w białych błyszczących kaflach - jak w kiblu.
najgorsze gdzie pracowałem to cała sala w takich płytkach elewacyjnych imitujących piaskowiec (razem z sufitem!). W dodatku kamerun oczywiście halogeny 4x1000W. Masakra!
5DmkIII + S14/2.8 + C35/1.4LmkII + C85/1.2LmkII + C70-200/2.8L + 600EX-RT & 580EXII + Think Tanki (Retro30, Shapeshifter, Skin Set v2) + NEC EA274WMi + Sandisk
Przekopałem wątek gdzieś w 2/3 i znalazłem wiele cennych wskazówek. Jednak muszę zadać pytanie, żeby być do końca pewnym.
Jestem zatrudniony na etat w państwowej instytucji, planuję za jakiś miesiąc, dwa rozpocząć działalność w zakresie foto ślubnego/reklamowego. Zdecyduję się najprawdopodobniej na kartę podatkową. Stawka zdrowotna na ten rok to w moim przypadku około 254zł, z czego podobno od podatku odliczę na koniec roku 220zł/miesiąc. Koszt działalności wychodziłby niewielki w skali roku. Ale gdzie tu podatek dochodowy? W jaki sposób go opłacam? Z góry zaliczkuję czy dopiero po uzyskaniu dochodu?
Czy oprócz comiesięcznej zdrowotnej płacę dodatkowo jakąś stałą stawkę podatku?
5D, stałki, zoomy