Cytat Zamieszczone przez Vitez Zobacz posta
To co produkuje aparat w RAW mozesz zmiescic w dowolnej przestrzeni barwnej - wybor nalezy do ciebie.
W dowolnej to nie, bardzo nasycony niebieski aparat może chyba zarejestrować, a nie ma go w bardzo wielu przestrzeniach barwnych (chyba we wszystkich CMYKach).
Cytat Zamieszczone przez Vitez Zobacz posta
Ale kazdy dalszy krok obrobki juz przekonwertowanego zdjecia to utrata danych. Jedyna bezstratna ingerencja w zdjecie to przed jego wlasciwa interpretacja przez konwerter. Pozniej -w im wieksza przestrzen na poczatku wcisniesz dane, tym ich wiecej bedziesz mial, tym mniej odczuwalna bedzie ich utrata po kilku(nastu, dziesieciu, zalezy ile kto grzebie w zdejciach) krokach obrobki.
No ale co ma utrata danych do przestrzeni kolorów?
Ten argument się stosuje ale do liczby bitów, tzn. to jest argument za 16bit a nie za 8bit. Ale co ma do tego rozmiar przestrzeni kolorów?

Na logikę jest wręcz odwrotnie, jeśli użyjesz przestrzeniu o większym gamucie, to część kolorów nie będzie i tak użyta a więc masz do efektywnie cześć z 2^48 kombinacji nie zostanie nigdy wykorzystana do zakodowania obrazu. Natomiast gdyby odwrotnie konwertowało się do przestrzeni, która dokładnie odpowiada temu co daje aparat to wtedy właśnie byłoby najwięcej kombinacji bitów do wykorzystania.

Po chwili szperania znalazłem jednak to:
http://www.luminous-landscape.com/tu...hoto-rgb.shtml

Wg tego tekstu rzeczywiście jest ProPhoto, ale właśnie dlatego, że to co rejestruje aparat jest większe od AdobeRG
B.