Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Wątek: Nazwy plików w 30D

  1. #1
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Jul 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    42
    Posty
    16

    Domyślnie Nazwy plików w 30D

    Witam

    Od dwóch dni aparat zapisuje mi zdjęcia na karcie w prefiksem _MG zamiast IMG. Po powrocie z pleneru część zdjęć miała już "nową" nazwę. Znalazłem opcje nazywania plików w EOS Utility ale nie pomaga ustawienie Prefix +number ani ustawienie fabryczne. Próbowałem też formatować kartę. Ktoś się z tym spotkał?

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar arturs
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Kielce
    Wiek
    49
    Posty
    4 196

    Domyślnie

    Coś mi świta że chyba masz profil kolorów nie sRGB tylko coś tam z Adobe aRGB czy jakoś tak..ale mogę się mylić.

    Pozdr
    Artur
    Ostatnio edytowane przez arturs ; 26-05-2007 o 12:25
    5DmkI, C85f1.2L|580 EXII|

  3. #3
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Jul 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    42
    Posty
    16

    Domyślnie

    Faktycznie, powoduje to sRGB. Jest o tym wspomniane nawet w instrukcji
    :-)

    --
    pozdrawiam
    path

  4. #4
    Początki nałogu
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    tu i tam...
    Posty
    413

    Domyślnie

    a jakiego profilu uzywacie w 30D do trzaskania RAWow??
    5DmkII, Canon 24-70 f/2.8, Canon 85 f/1.8, Canon 70-200 f/4, 430 EX
    :: Banki Zdjęć - sprzedaż zdjęć w agencjach microstock
    :: Motywy wordpress

  5. #5
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Jul 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    42
    Posty
    16

    Domyślnie

    Używam sRGB. Przy okazji nazewnictwa plików wyczytałem, że przestrzeń kolorów aRGB powinno się wykorzystywać w profesionalnej poligrafii i zastosowaniach przemysłowych. Przy Adobe RGB zdjęcia mają mniejszą intensywność barw przy wyświetlaniu obrazów na monitorach.

  6. #6
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sergi Zobacz posta
    a jakiego profilu uzywacie w 30D do trzaskania RAWow??
    Dowolnego. Potem w ACR konwersja do ProPhoto 16bit TIFFa by miec jak najwieksza przestrzen = jak najmniejsza utrate danych przy obrobce w PS. Po obrobce TIFFa, konwersja do profilu docelowego (labu,drukarki, sRGB dla www).

  7. #7
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    1 580

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez path Zobacz posta
    Używam sRGB. Przy okazji nazewnictwa plików wyczytałem, że przestrzeń kolorów aRGB powinno się wykorzystywać w profesionalnej poligrafii i zastosowaniach przemysłowych.
    W profesjonalnej poligrafii to raczej CMYK.
    Cytat Zamieszczone przez path Zobacz posta
    Przy Adobe RGB zdjęcia mają mniejszą intensywność barw przy wyświetlaniu obrazów na monitorach.
    Jeśli plik nie ma w sobie zapisanego profilu, lub program wyświetlający plik nie ma obsługi profili, a monitor jest skalibrowany na sRGB to tak.
    Cytat Zamieszczone przez Vitez Zobacz posta
    Dowolnego. Potem w ACR konwersja do ProPhoto 16bit TIFFa by miec jak najwieksza przestrzen = jak najmniejsza utrate danych przy obrobce w PS.
    Prawdę mówiąc nie rozumiem dlaczego. Tzn. czy to co rejestruje aparat ma gamut tak duży, że nie mieści się w niczym innym niż ProPhoto?

  8. #8
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michalab Zobacz posta
    Prawdę mówiąc nie rozumiem dlaczego. Tzn. czy to co rejestruje aparat ma gamut tak duży, że nie mieści się w niczym innym niż ProPhoto?
    To co produkuje aparat w RAW mozesz zmiescic w dowolnej przestrzeni barwnej - wybor nalezy do ciebie. Ale kazdy dalszy krok obrobki juz przekonwertowanego zdjecia to utrata danych. Jedyna bezstratna ingerencja w zdjecie to przed jego wlasciwa interpretacja przez konwerter. Pozniej -w im wieksza przestrzen na poczatku wcisniesz dane, tym ich wiecej bedziesz mial, tym mniej odczuwalna bedzie ich utrata po kilku(nastu, dziesieciu, zalezy ile kto grzebie w zdejciach) krokach obrobki.

  9. #9
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    1 580

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vitez Zobacz posta
    To co produkuje aparat w RAW mozesz zmiescic w dowolnej przestrzeni barwnej - wybor nalezy do ciebie.
    W dowolnej to nie, bardzo nasycony niebieski aparat może chyba zarejestrować, a nie ma go w bardzo wielu przestrzeniach barwnych (chyba we wszystkich CMYKach).
    Cytat Zamieszczone przez Vitez Zobacz posta
    Ale kazdy dalszy krok obrobki juz przekonwertowanego zdjecia to utrata danych. Jedyna bezstratna ingerencja w zdjecie to przed jego wlasciwa interpretacja przez konwerter. Pozniej -w im wieksza przestrzen na poczatku wcisniesz dane, tym ich wiecej bedziesz mial, tym mniej odczuwalna bedzie ich utrata po kilku(nastu, dziesieciu, zalezy ile kto grzebie w zdejciach) krokach obrobki.
    No ale co ma utrata danych do przestrzeni kolorów?
    Ten argument się stosuje ale do liczby bitów, tzn. to jest argument za 16bit a nie za 8bit. Ale co ma do tego rozmiar przestrzeni kolorów?

    Na logikę jest wręcz odwrotnie, jeśli użyjesz przestrzeniu o większym gamucie, to część kolorów nie będzie i tak użyta a więc masz do efektywnie cześć z 2^48 kombinacji nie zostanie nigdy wykorzystana do zakodowania obrazu. Natomiast gdyby odwrotnie konwertowało się do przestrzeni, która dokładnie odpowiada temu co daje aparat to wtedy właśnie byłoby najwięcej kombinacji bitów do wykorzystania.

    Po chwili szperania znalazłem jednak to:
    http://www.luminous-landscape.com/tu...hoto-rgb.shtml

    Wg tego tekstu rzeczywiście jest ProPhoto, ale właśnie dlatego, że to co rejestruje aparat jest większe od AdobeRG
    B.

  10. #10
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michalab Zobacz posta
    W dowolnej to nie, bardzo nasycony niebieski aparat może chyba zarejestrować, a nie ma go w bardzo wielu przestrzeniach barwnych (chyba we wszystkich CMYKach).
    Zle to ujalem. Dane z RAW mozesz sobie wciskac gdzie chcesz (znaczy w jaka tam przestrzen chcesz), tylko trzeba miec swiadomosc ze i tak nie wszedzie wszystko sie zmiesci . W ProPhoto miesci sie najwiecj i...

    Po chwili szperania znalazłem jednak to:
    http://www.luminous-landscape.com/tu...hoto-rgb.shtml

    Wg tego tekstu rzeczywiście jest ProPhoto, ale właśnie dlatego, że to co rejestruje aparat jest większe od AdobeRG
    ...i o to mi wlasnie chodzilo. Choc nawet mi dlugo zajelo przekonanie sie do prophoto, ale kilka dluzszych obrobek i nawet bez wydrukow sie przekonalem.

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •