Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 23

Wątek: centralna migawka do Canona DSRL?!

  1. #11
    Początki nałogu Awatar Arek Piekarz
    Dołączył
    Jul 2006
    Miasto
    Jelenia Góra
    Wiek
    37
    Posty
    334

    Domyślnie

    Dlaczego w tak niskim modelu Nikon mógł to zrobić, a Canon nie może nawet w jedynkach? Czy wynika to z innej konstrukcji migawki?
    40D + 17-55/2.8 IS USM + 85/1.8 USM + 580EX + Stofen
    Pretec 4 GB x133 + Kingston 1 GB x50 + Manfrotto 728B
    Lowepro Stealth Reporter D400 AW + Lowepro Nova 2 AW

    Moje zdjęcia na Jelonce.com, plfoto i galerii ZSO nr 1 im. S. Żeromskiego w Jeleniej Górze
    Mój fotoreportaż z XV Finału WOŚPu i zdjęcie tygodnia na fotopolis.pl

  2. #12
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bagnet007 Zobacz posta
    Teoretycznie to chyba jest do zrobienia :smile: Trzeba tylko zdobyć taki obiektyw i jakoś go zamontować do aparatu. Do tego przerobiony wężyk spustowy z rozwidleniem: jeden popychacz idzie do obiektywu, drugi naciska jakiś mikroswitch połączony kabelkiem z gniazdem wężyka spustowego w aparacie. Aparat ustawiony na taki czas, żeby się synchronizował z wyzwoleniem migawki w obiektywie i (jeśli tylko obiektyw ma gniazdo sync.) voila! Nie wiem czy ktokolwiek cokolwiek zrozumie z tego co napisałem
    Skoro zostawiasz zwykłą migawkę w aparacie, to nic nie zyskujesz. Przecież numer polega na wpuszczaniu światła przez otwarcie migawki centralnej, a nie domykanie je przed strzałem, jak przesłonę w manualach.
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  3. #13
    Bywalec
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    wrocław / łódź
    Posty
    139

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez czornyj Zobacz posta
    ... W Sekorach Z (do Mamiyi RZ) było gniazdko X-sync, ale Sekora Z do Canona raczej nie da się podłączyć, natomiast nie przypominam sobie, by w obiektywach od Hassla lub w Sekorach C serii N były gniazdka X-Sync...
    We wszystkich hasselowskich szkłach jest centralna migawka i jest X sync. Hassele nie mają migawki w korpusie, tylko i wyłacznie w szkle.

  4. #14
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    54
    Posty
    416

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Arek Piekarz Zobacz posta
    Dlaczego w tak niskim modelu Nikon mógł to zrobić, a Canon nie może nawet w jedynkach? Czy wynika to z innej konstrukcji migawki?
    Wynika to z innej konstrukcji matrycy.

  5. #15
    Zasłużeni Awatar czornyj
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    49
    Posty
    2 626

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jdw Zobacz posta
    We wszystkich hasselowskich szkłach jest centralna migawka i jest X sync. Hassele nie mają migawki w korpusie, tylko i wyłacznie w szkle.
    Jak jest gniazdko - to nie ma problemu. Kwestia kupienia przejściówki EOS - Hassel i jakiegoś Zeissa.

    Cytat Zamieszczone przez Arek Piekarz Zobacz posta
    Dlaczego w tak niskim modelu Nikon mógł to zrobić, a Canon nie może nawet w jedynkach? Czy wynika to z innej konstrukcji migawki?
    Nikon D70 ma krótkie czasy realizowane za pomocą migawki elektronicznej, dlatego synchronizuje praktycznie na każdym czasie (choć powyżej 1/500 zaczyna się pojawiać lekka siateczka i przebarwienia w rogach). W przypadku matryc CMOS stosowanie migawki elektronicznej na matrycy jest dlaczegoś problematyczne, zresztą nie jest to rozwiązanie pozbawione wad.
    Ostatnio edytowane przez czornyj ; 22-05-2007 o 23:53

  6. #16
    Pełne uzależnienie Awatar minek
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    47
    Posty
    1 386

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Arek Piekarz Zobacz posta
    Dlaczego w tak niskim modelu Nikon mógł to zrobić, a Canon nie może nawet w jedynkach? Czy wynika to z innej konstrukcji migawki?
    W nikonie migawka mechaniczna głównie osłania matrycę od kurzu, otwiera się minimalnie na 1/60 (chyba) sekundy. Krótsze czasy są realizowane jak w kompaktach - migawka elektroniczna.

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Golinski Zobacz posta
    Skoro zostawiasz zwykłą migawkę w aparacie, to nic nie zyskujesz. Przecież numer polega na wpuszczaniu światła przez otwarcie migawki centralnej, a nie domykanie je przed strzałem, jak przesłonę w manualach.
    O to chodzi - zalożenie jest takie, że migawka szcelinowa jest w tym czasie otwarta maksymalnie. Tzn po kolei to tak: zamyka się centralna, otwiera szczelinowa, miga centralna i zamyka szczelinowa.
    Hassel do osłony filmu w czasie celowania ma takie wrota specjalne przed filmem, jak od stodoły, tylko chyba poziomo.
    Ostatnio edytowane przez minek ; 22-05-2007 o 23:50

  7. #17
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Aug 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    37
    Posty
    1 344

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Golinski Zobacz posta
    Skoro zostawiasz zwykłą migawkę w aparacie, to nic nie zyskujesz. Przecież numer polega na wpuszczaniu światła przez otwarcie migawki centralnej, a nie domykanie je przed strzałem, jak przesłonę w manualach.
    Cytat Zamieszczone przez minek Zobacz posta
    O to chodzi - zalożenie jest takie, że migawka szcelinowa jest w tym czasie otwarta maksymalnie. Tzn po kolei to tak: zamyka się centralna, otwiera szczelinowa, miga centralna i zamyka szczelinowa.
    Hassel do osłony filmu w czasie celowania ma takie wrota specjalne przed filmem, jak od stodoły, tylko chyba poziomo.
    Właśnie o to mi chodziło. Wężyk trzeba tak przerobić, aby pierwsza otwierała się migawka w aparacie a moment po niej migawka w obiektywie. Następnie po zamknięciu migawki w obiektywie zamyka się migawka w aparacie.

  8. #18

    Domyślnie

    w zamyśle tego watku było pytanie; dlaczego nikt nie wpadł na to by taki obiektyw wyprodukowac? Przecież technicznie teraz to zaden problem. Masa fotografów porzuciła średnie formaty na rzecz pełno klatkowej cyfry /pełna klatka zaspokoiła tych którzy chcieli jakości/ Jedyny problem jaki widzę to okrutne meczenie sie z szczelinowymi migawkami gdy trzeba mieszać światło błyskowe...Takie szkło BARDZO by zwiększyło możliwości ..Cena? Nawet gdyby była na poziome szkieł hasselblada serii H ( ok 3 tys. USD) to na pewno zoom chocby ten /50-110mm z centralną migawką /max 1/800 sek/ zaprojektowany przez Fuji dla Hasselblada/ znalazłby chętnych i to wielu.

  9. #19

    Domyślnie

    oczywiscie nie chodziło mi o zabawy z "przejściówkami" które można znalesc w google..

  10. #20
    Zasłużeni Awatar czornyj
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    49
    Posty
    2 626

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frikmen Zobacz posta
    oczywiscie nie chodziło mi o zabawy z "przejściówkami" które można znalesc w google..
    Myślę, że po prostu rynek na tak specjalistyczne szpeje jest zbyt mały. Przykładowo ostatnio nawet Mamiya wycofała z oferty serię obiektywów z migawką centralną dla 645.

    Zasadniczo dla upartych opcji jest sporo, tylko są to opcje nietanie, lub oparte o zabawy z przejściówkami.

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •