Sigma HSM (16-32 po cropie) zaraz wyjdzie, nie ma co rozpaczac :-) Tyle, ze troche ciemniejsza od Canona...Zamieszczone przez p13ka
[ Dodano: 03-03-2005 ]
No wlasnie o to chodzi, ze nie...Zamieszczone przez robson
Sigma HSM (16-32 po cropie) zaraz wyjdzie, nie ma co rozpaczac :-) Tyle, ze troche ciemniejsza od Canona...Zamieszczone przez p13ka
[ Dodano: 03-03-2005 ]
No wlasnie o to chodzi, ze nie...Zamieszczone przez robson
Na razie najlepiej z tego wszystkiego zapowiada się Tokina - stałe światło f4 i 500$ w adoramie
Pentax K-5 II, Leica M9
Jednak tylko zapowiada się, bowiem nigdzie jej nie ma w USA w sprzedaży. Może jest w Japonii; tam jeszcze nie próbowałem kupićZamieszczone przez Arkan
![]()
nikt nie wymienił Canona 35/2.0, a właśnie na dpreview toczy się dyskusja o stałkach, gdzie ten obiektyw zbiera sporo pozytywnych opinii. No i jest tani
![]()
Kubaman - ale zeby z 35-tki wycisnac szeroki kat (a tego topic dotyczy :winktrzeba sie najpierw wyposazyc w FF... a ten nie jest tani ;-)
Co do Tokiny - chodzi o ta 12-24 jak rozumiem? Zadam moze dziwne pytanie, ale jako lajkonika ciekawi mnie to bardzo - czy zoom o stalym swietle 4.0 jest lepszy od zooma o swietle 3.5-4.5? Wiadomo - na dlugim koncu jest jasniejszy, ale na krotkim dla odmiany nieco ciemniejszy. Czy to, ze w danym zoomie jest stale swiatlo, ma jakikolwiek wplyw na jakosc?
Bo jesli nie, to mimo wszystko Canon wydaje sie lepszym wyjsciem - mimo, ze drozszy, to jednak szerszy (a w szerokim kacie kazdy mm na wage zlota :wink, na krotszym koncu jasniejszy (a przeciez dla krotkiego konca sie UWA zoomy kupuje :wink
, ma USM... no i z tego, co pamietam, E-TTL II bedzie z nim banglal ;-)
No tak wielkie dzięki za rady ale raczej tego 10-22 nie wezmę. Trochę się nim bawiłem i nie za bardzo mi leży.![]()
Jak już napisałem w temacie chcę STAŁKĘ (ogniskowa i światło), bo są lepsze jakościowo.
Składniam się raczej na teraz ku Sigmie 15 f/2.8 ale jeszcze spróbuję gdzieś poprzypinać inne. :P
A co jeszcze byście polecali do tej mojej graciarni? Zastanawiam się czy jest mi potrzebny 135 ale sam nie wiem, bo od 85 do 200 to jednak trochę jest a z drugiej strony to on ciut kosztuje i może być krucho z taką kasą, żeby dwa wziąć![]()
Co radzicie?
Coś tam jest do pstrykania
TakZamieszczone przez kavoo
Historycznie rzecz traktując to wygląda tak. Pierwsze zoomy pojawiły się dla potrzeb filmu, a nie fotografiiZamieszczone przez kavoo
W filmie niedopuszczalne jest aby przy zoomowaniu zmieniało się światło, dlatego też możesz założyć, że prawdziwie profesjonalny obiektyw ma stałe światło.
'Odrzuty' obiektywów przeznaczonych stricte dla filmu, a mających zmienne światło zawitały na rynku fotograficznym i tak już pozostało.
Z grubsza możesz jednak założyć, że naprawdę dobry obiektyw o zmiennej ogniskowej nie zmienia ani światła, ani też ostrości.
no wlasnie prawdziwy obiektyw zoom utrzymuje ostrosc na danym punkcie po zmianie ogniskowej a wszystkie inne obiektywy ktore tego nie potrafia nie powinny sie nazywac zoom tylko zmienno ognisoweZ grubsza możesz jednak założyć, że naprawdę dobry obiektyw o zmiennej ogniskowej nie zmienia ani światła, ani też ostrości.![]()
Mógłbyś rozwinąć? Z jakim body 300 czy 20?Zamieszczone przez Dolek
Ta Tokina jest juz w Adoramie: http://www.adorama.com/TN1224EOS.htmlZamieszczone przez Jurek Plieth
Tzn. na razie jest wirtualnie bo choc jeszcze jej nie ma to mozna zamowic i przysla kiedy bedzie. Choc wiec jej nie ma to juz jest (albo bedzie wkrotce) - ale namieszalem![]()
No ale to nie stalka...