Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 22

Wątek: Co z szerokiego kąta???

  1. #11
    Zablokowany Awatar kavoo
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    54
    Posty
    1 173

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez p13ka
    Cytat Zamieszczone przez kavoo
    10-22 ma jedna duuza zalete(...)
    Mam taki sam apetyt...ale mogę się tylko oblizać
    Gdybym miał body do EF-S to dawno już łyknąłbym to szkiełko a tak muszę czekać na konkurencję (Tamron i Tokina).
    Sigma HSM (16-32 po cropie) zaraz wyjdzie, nie ma co rozpaczac :-) Tyle, ze troche ciemniejsza od Canona...

    [ Dodano: 03-03-2005 ]
    Cytat Zamieszczone przez robson
    A czy tego 10-22 EF-S nie da się tak przerobić jak KITowca, żeby z 10D śmigał?
    No wlasnie o to chodzi, ze nie...

  2. #12
    Pełne uzależnienie Awatar Arkan
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    1 401

    Domyślnie

    Na razie najlepiej z tego wszystkiego zapowiada się Tokina - stałe światło f4 i 500$ w adoramie
    Pentax K-5 II, Leica M9

  3. #13
    Pełne uzależnienie Awatar Jurek Plieth
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    Gdańsk
    Wiek
    75
    Posty
    2 087

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Arkan
    Na razie najlepiej z tego wszystkiego zapowiada się Tokina - stałe światło f4 i 500$ w adoramie
    Jednak tylko zapowiada się, bowiem nigdzie jej nie ma w USA w sprzedaży. Może jest w Japonii; tam jeszcze nie próbowałem kupić

  4. #14
    Pełne uzależnienie Awatar Kubaman
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    48
    Posty
    4 709

    Domyślnie

    nikt nie wymienił Canona 35/2.0, a właśnie na dpreview toczy się dyskusja o stałkach, gdzie ten obiektyw zbiera sporo pozytywnych opinii . No i jest tani
    Pasja---------------------> www.jakubszyma.pl

    Przedsięwzięcie-------------> www.szyma.com

  5. #15
    Zablokowany Awatar kavoo
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    54
    Posty
    1 173

    Domyślnie

    Kubaman - ale zeby z 35-tki wycisnac szeroki kat (a tego topic dotyczy :wink trzeba sie najpierw wyposazyc w FF... a ten nie jest tani ;-)

    Co do Tokiny - chodzi o ta 12-24 jak rozumiem? Zadam moze dziwne pytanie, ale jako lajkonika ciekawi mnie to bardzo - czy zoom o stalym swietle 4.0 jest lepszy od zooma o swietle 3.5-4.5? Wiadomo - na dlugim koncu jest jasniejszy, ale na krotkim dla odmiany nieco ciemniejszy. Czy to, ze w danym zoomie jest stale swiatlo, ma jakikolwiek wplyw na jakosc?
    Bo jesli nie, to mimo wszystko Canon wydaje sie lepszym wyjsciem - mimo, ze drozszy, to jednak szerszy (a w szerokim kacie kazdy mm na wage zlota :wink, na krotszym koncu jasniejszy (a przeciez dla krotkiego konca sie UWA zoomy kupuje :wink, ma USM... no i z tego, co pamietam, E-TTL II bedzie z nim banglal ;-)

  6. #16
    Bywalec
    Dołączył
    Feb 2005
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    101

    Domyślnie

    No tak wielkie dzięki za rady ale raczej tego 10-22 nie wezmę. Trochę się nim bawiłem i nie za bardzo mi leży.
    Jak już napisałem w temacie chcę STAŁKĘ (ogniskowa i światło), bo są lepsze jakościowo.
    Składniam się raczej na teraz ku Sigmie 15 f/2.8 ale jeszcze spróbuję gdzieś poprzypinać inne. :P
    A co jeszcze byście polecali do tej mojej graciarni? Zastanawiam się czy jest mi potrzebny 135 ale sam nie wiem, bo od 85 do 200 to jednak trochę jest a z drugiej strony to on ciut kosztuje i może być krucho z taką kasą, żeby dwa wziąć
    Co radzicie?
    Coś tam jest do pstrykania

  7. #17
    Pełne uzależnienie Awatar Jurek Plieth
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    Gdańsk
    Wiek
    75
    Posty
    2 087

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kavoo
    Co do Tokiny - chodzi o ta 12-24 jak rozumiem?
    Tak
    Cytat Zamieszczone przez kavoo
    Zadam moze dziwne pytanie, ale jako lajkonika ciekawi mnie to bardzo - czy zoom o stalym swietle 4.0 jest lepszy od zooma o swietle 3.5-4.5?
    Historycznie rzecz traktując to wygląda tak. Pierwsze zoomy pojawiły się dla potrzeb filmu, a nie fotografii W filmie niedopuszczalne jest aby przy zoomowaniu zmieniało się światło, dlatego też możesz założyć, że prawdziwie profesjonalny obiektyw ma stałe światło.
    'Odrzuty' obiektywów przeznaczonych stricte dla filmu, a mających zmienne światło zawitały na rynku fotograficznym i tak już pozostało.
    Z grubsza możesz jednak założyć, że naprawdę dobry obiektyw o zmiennej ogniskowej nie zmienia ani światła, ani też ostrości.

  8. #18
    Pełne uzależnienie Awatar Jac
    Dołączył
    Nov 2004
    Miasto
    W-wa/Bielany
    Posty
    4 813

    Domyślnie

    Z grubsza możesz jednak założyć, że naprawdę dobry obiektyw o zmiennej ogniskowej nie zmienia ani światła, ani też ostrości.
    no wlasnie prawdziwy obiektyw zoom utrzymuje ostrosc na danym punkcie po zmianie ogniskowej a wszystkie inne obiektywy ktore tego nie potrafia nie powinny sie nazywac zoom tylko zmienno ognisowe

  9. #19
    Pełne uzależnienie Awatar gietrzy
    Dołączył
    Feb 2004
    Posty
    5 727

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Dolek
    No tak wielkie dzięki za rady ale raczej tego 10-22 nie wezmę. Trochę się nim bawiłem i nie za bardzo mi leży.
    Mógłbyś rozwinąć? Z jakim body 300 czy 20?

  10. #20
    Uzależniony Awatar djtermoz
    Dołączył
    Nov 2004
    Miasto
    Boston
    Wiek
    47
    Posty
    990

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jurek Plieth
    Jednak tylko zapowiada się, bowiem nigdzie jej nie ma w USA w sprzedaży. Może jest w Japonii; tam jeszcze nie próbowałem kupić
    Ta Tokina jest juz w Adoramie: http://www.adorama.com/TN1224EOS.html

    Tzn. na razie jest wirtualnie bo choc jeszcze jej nie ma to mozna zamowic i przysla kiedy bedzie. Choc wiec jej nie ma to juz jest (albo bedzie wkrotce) - ale namieszalem

    No ale to nie stalka...

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •