Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 234
Pokaż wyniki od 31 do 37 z 37

Wątek: Obiektyw Makro do eosa 20 d - prośba o poradę bardzo PILNA

  1. #31
    Pełne uzależnienie Awatar Arkan
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    1 401

    Domyślnie

    Canon 135 softfocus, ale akurat mnie się to nie podoba,
    Chyba nie. Obiektywem Canon'a który był projektowany pod kątem uzyskania najlepszego/najładniejszego rozmycia tła jest Canon 85/1.8.
    "If you want a highly practical medium telephoto lens with superb delineation and portability, the EF 85mm f1.8 USM is for you. Images are sharp and clear at all apertures. Through computer simulations, the lens has been designed to give beautiful background blur, your creativity can be fulfilled with this lens. "
    Bokeh 100/2.8 macro uważany jest przez większość specjalistów w sieci za najlepszy wśród obiektywów Canona.
    Nie mogę się z tym zgodzić. Obiektywy Macro są projektowane pod zupełnie innym kątem niż zwykłe tele. Mają być przede wszystkim ostre od pełnej dziury i doskonale skorygowane. Bokeh jest sprawą wtórną i z reguły gorszy od szkieł projektowanych jako "portretowe". Jeśli chodzi o ładny bokeh to sądzę, że top szkła to 200/1.8, 135/2, 85/1.8, 100/2, etc. Również 35/1.4 ma b.ładny bokeh.

    Arkan
    Pentax K-5 II, Leica M9

  2. #32
    Zablokowany Awatar kavoo
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    54
    Posty
    1 173

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Arkan
    Jeśli chodzi o ładny bokeh to sądzę, że top szkła to 200/1.8, 135/2, 85/1.8, 100/2, etc. Również 35/1.4 ma b.ładny bokeh.
    Dla mnie wlasnie to szklo jest po prostu MAX :-)

    http://www.pbase.com/elipio/image/36341023
    http://www.pbase.com/elipio/image/35085762
    http://www.pbase.com/elipio/image/35081315
    http://www.pbase.com/elipio/image/36062856

  3. #33
    Pełne uzależnienie Awatar Kubaman
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    48
    Posty
    4 709

    Domyślnie

    co do 135 softfocus - jekie w takim razie jest przeznaczenie obiektywu, który zmiękcza obraz twoim zdaniem Jasne, że nie jest to jedyny obiektyw tak projektowany aby pełnić rolę portretówki, ale z pewnością ten jeden jest specjalny.

    co do bokeh, opinie na temat 200/2.8 macro biorę z opisów w sieci i użytkowników a także analizy zdjęć. Nie znaczy to, że inne obiektywy są zdecydowanie gorsze pod tym względem.

    Pamiętaj o podłożu tej dyskusji: Liska chce mieć macro, i ja proponuję 100/2.8 bo przy okazji jest świetnym obiektywem szerszego zastosowania. Nie odwrotnmie i nie na siłę.
    Pasja---------------------> www.jakubszyma.pl

    Przedsięwzięcie-------------> www.szyma.com

  4. #34
    Pełne uzależnienie Awatar Arkan
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    1 401

    Domyślnie

    co do 135 softfocus - jekie w takim razie jest przeznaczenie obiektywu, który zmiękcza obraz twoim zdaniem Jasne, że nie jest to jedyny obiektyw tak projektowany aby pełnić rolę portretówki, ale z pewnością ten jeden jest specjalny.
    Mówiliśmy o projektowaniu "aby zapewnić ładne rozmycie tła", a nie o przeznaczeniu obiektwu. 135SF jest obiektywem portretowym z funkcją zmiękczania obrazu, ale nie był projektowany pod kątem rozmycia tła - tym obiektywem jest 85/1.8.
    co do bokeh, opinie na temat 200/2.8 macro biorę z opisów w sieci i użytkowników a także analizy zdjęć. Nie znaczy to, że inne obiektywy są zdecydowanie gorsze pod tym względem.
    Ujmijmy to w ten sposób - 100/2.8 Macro jest jednym z niewielu obiektywów makro, które mają ładny bokeh, ale nie bokeh stanowi o jego wartości (gdyby miał najlepszy bokeh, to za tą cenę na pewno byłby wymieniony w moim podpisie :wink: )
    Pamiętaj o podłożu tej dyskusji: Liska chce mieć macro, i ja proponuję 100/2.8 bo przy okazji jest świetnym obiektywem szerszego zastosowania.
    Co do tego zgodziliśmy się na początku dyskusji.

    Arkan
    Pentax K-5 II, Leica M9

  5. #35
    Pełne uzależnienie Awatar Kubaman
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    48
    Posty
    4 709

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Arkan
    Mówiliśmy o projektowaniu "aby zapewnić ładne rozmycie tła", a nie o przeznaczeniu obiektwu. 135SF jest obiektywem portretowym z funkcją zmiękczania obrazu, ale nie był projektowany pod kątem rozmycia tła - tym obiektywem jest 85/1.8.
    nie, żebym strasznie chciał coś udowodnić :wink: ale gwoli ścisłości:

    Cytat Zamieszczone przez Kubaman
    Canon gdzieś twierdził że jego obiektyw portretowy (tylko nie pamiętam który) był specjalnie projektowany aby zapewnić ładne rozmycie tła
    Canon 135 softfocus, ale akurat mnie się to nie podoba, a pod względem bookeh wypada zdecydowanie gorzej od 100/2.8 Macro
    mówiliśmy od początku o obiektywie portretowym (a konkretniej o macro - portretówce 100/2.8 macro z ładnym bokeh).
    Pasja---------------------> www.jakubszyma.pl

    Przedsięwzięcie-------------> www.szyma.com

  6. #36
    Pełne uzależnienie Awatar Arkan
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    1 401

    Domyślnie

    ojejku, no to może inaczej. Obiektyw, o którym pisze czeczot to Canon 85/1.8, a nie tak jak twierdzisz 135SF. Do konstrukcji 85/1.8 Canon użył po raz pierwszy komputerowej symulacji rozmycia już na etapie projektowania obiektywu. Nie jest temat mojej wypowiedzi czym jest 135SF, tylko czym nie jest - nie jest projektowany komputerowo w celu uzyskania najlepszego rozmycia tła. Mechanizm SF nie ma nic wspólnego z rozmyciem tła, tylko ze zmiękczeniem obrazu. Taki sam efekt uzyskiwali kiedyś fotografowie smarując filtr UV wazeliną, lub używając filtrów zmiękczajacych. W przypadku 135SF zmiękczenie dotyczy całego obrazu, a więc zarówno obiektów znajdujących się w strefie ostrości jak i OOF. Rozmycie tła (bokeh) dotyczy tylko obszerów znajdujących się w strefie OOF i zależy od wielu czynników konstrukcji obiektywu m.in kształtu przesłony, rodzaju obiektywu (np "lustro" ma słynne obwarzanki) itp. Celem jaki Canon chciał uzyskać w 85/1.8 było maksymalne i maksymalnie równe rozmycie tła w jak najmniejszej odległości za obiektem. Miało to służyć łatwiejszej "izolacji" obiektu z tła. Dodatkowym celem było uzyskanie miękkości rysowania w zakresie 1.8-2.8 (aby uniknąć portretów dermatologicznych). Aby stworzyć taki obiektyw posłużono sie modelem komputerowym w trakcie trwania prac projektowych. Amen

    Arkan

    P.S.
    Acha, i zapomniałem jeszcze powiedzieć, że w przypadku 85/1.8 symulacja komputerowa dała rewelacyjne wyniki - to jest zdecydowanie mój ulubiony obiektyw portretowy (chociaż ostatnio musi się troche dzielić czasem ze 135L :wink: )
    Pentax K-5 II, Leica M9

  7. #37
    Coś już napisał Awatar Liska
    Dołączył
    Nov 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    67

    Domyślnie

    jutro z samego rana rekomendowana przez Was lista leci do U.S.
    Jak tylko dostanę wszystko, będę się dzielić z Wami wrażeniami.
    Serdecznie dziękuję Wam za pomoc, rzeczowe wytłumaczenie zagadek. Wspaniale, że jest coś takiego jak internet, to Forum i tak przyjaźni ludzie.
    Serdecznie pozdrawiam,
    Liska

    [ Dodano: 14-03-2005 ]
    mam wszystko, hurrrrra!!!!!

Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 234

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •