Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Wątek: HDR w grach komputerowych

Widok wątkowy

  1. #10
    Początki nałogu Awatar Misiaque
    Dołączył
    Apr 2007
    Miasto
    Szczecin
    Posty
    392

    Domyślnie

    Przede wszystkim bez HDR nie da się osiągnąć fotorealistycznej grafiki, zwłaszcza realistycznego oświetlenia, bo 256 poziomów jasności światła (liniowo) to bardzo mało. HDR w grafice oznacza generowanie obrazów z wykorzystaniem świateł, tekstur itd. o wysokim zakresie dynamiki, czyli głębi kolorów większej niż 8 bitów/kanał (zamiast tego np. 16 bitów/kanał lub liczby zmiennoprzecinkowe), co pozwala na uzyskanie większego realizmu, bo pozwala o wiele lepiej i precyzyjniej naśladować świat realny i istniejące w nim kontrasty. Na ekranie trzeba to jakoś skompresować, stosując określoną "ekspozycję" i dzięki temu uzyskujemy efekty jak na fotografiach. Choć oczywiście w świecie wirtualnym można teoretycznie cały zakres dynamiki wpakować na ekran, to kontrasty będą małe i wszystko będzie mdłe, jak jest mdłe w starych grach 3D (gier HDR nie miałem przyjemności obejrzeć na żywo). Zakres dynamiki wyświetlanego obrazu nie ulegnie zmianie raczej na razie, ale zakres dynamiki obrazu generowanego wzrasta i bardziej odpowiada światowi realnemu. HDR to przyszłość grafiki 3D czasu rzeczywistego która zbliży ją do tego co dają fotorealistyczne narzędzia do raytracingu/renderingu.
    Ostatnio edytowane przez Misiaque ; 12-05-2007 o 01:03

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •