Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Wątek: sRGB>CMYK

Mieszany widok

  1. #1
    Zasłużeni Awatar czornyj
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    49
    Posty
    2 626

    Domyślnie

    Konwertując z sRGB na CMYK z domyślnymi ustawieniami dokonujesz konwersji do gamutu farb offsetowych i zwykłego papieru powlekanego, z sepracją w trybie GCR (podmiany komponentu szarego, gdzie w głębokie cienie są stosunkowo wcześnie podmieniane na czerń). Aby uzyskać jako-taką zgodność kolorystyczną, a szczególnie uniknąć zabicia brązów, powinieneś (pominowszy posiadanie skalibrowanego monitora) użyć profilu CMYK dla farb i papieru używanych w owym ploterze, oraz rozseparowania pliku metodą UCR, dającą większe szanse na ładne brązy.

    Ewentualnie zanieś plik w sRGB, zarządaj od operatora plotera, by na wydruku kolory wyszły tak jak na ekranie i niech się gościu martwi
    Ostatnio edytowane przez czornyj ; 10-05-2007 o 22:00

  2. #2
    Uzależniony
    Dołączył
    Jun 2006
    Posty
    584

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez czornyj Zobacz posta
    Ewentualnie zanieś plik w sRGB, zarządaj od operatora plotera, by na wydruku kolory wyszły tak jak na ekranie i niech się gościu martwi
    Najprostsze rozwiązania bywają najbardziej skuteczne. W końcu nie mozna znać sie na wszystkim

  3. #3
    Obertroll Awatar Kolekcjoner
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Pod Tatrami
    Posty
    18 776

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez czornyj Zobacz posta
    (....)

    Ewentualnie zanieś plik w sRGB, zarządaj od operatora plotera, by na wydruku kolory wyszły tak jak na ekranie i niech się gościu martwi
    No ja bym tak zrobił .
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

  4. #4
    Uzależniony Awatar RNz
    Dołączył
    May 2007
    Miasto
    Chrzanów, Katowice
    Posty
    708

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez czornyj Zobacz posta
    Ewentualnie zanieś plik w sRGB, zarządaj od operatora plotera, by na wydruku kolory wyszły tak jak na ekranie i niech się gościu martwi
    a ja na miejscu Operatora Plotera powiedziałbym, że to niemożliwe (dodając w myślach stek niecenzuralnych słów) :-)
    ... PhotoAnarchist ...
    nie jestem żadnym mądralą... mondralom tym bardziej!

  5. #5
    Początki nałogu
    Dołączył
    Oct 2005
    Miasto
    Łódź
    Posty
    337

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RNz Zobacz posta
    a ja na miejscu Operatora Plotera powiedziałbym, że to niemożliwe (dodając w myślach stek niecenzuralnych słów) :-)
    To kto w końcu odpowiada za zgodność wydruku z oryginałem: fotograf czy ploter+ploterzysta? Czy fotograf wie jaką tabelą separacji skonwertować rgb do cmyka? Przecież nie ma jednej uniwersalnej, a już na pewno w standardowym zestawie Photoshopa fotograf nie znajdzie tej od plotera.

    J

  6. #6
    Uzależniony Awatar RNz
    Dołączył
    May 2007
    Miasto
    Chrzanów, Katowice
    Posty
    708

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jester Zobacz posta
    To kto w końcu odpowiada za zgodność wydruku z oryginałem: fotograf czy ploter+ploterzysta?
    Co masz na myśli pisząc "z oryginałem"?
    To co fotografowałeś, czy to co widzisz na monitorze?
    Sądzę, że masz świadomość, iż na każdym monitorze "oryginał" będzie wyglądał inaczej. To co widzisz u siebie w domu/studiu u ploterzysty może wyglądać już zupełnie inaczej.
    Nawet jak zabierzesz swój monitor ze sobą, to przecież nie oddaje on stanu faktycznego.

    Widzę tylko jedno rozwiązanie: zabierać ploterzyste ze sobą podczas robienia zdjęć... niech sie chłop naogląda, zapamięta :-)
    ... PhotoAnarchist ...
    nie jestem żadnym mądralą... mondralom tym bardziej!

  7. #7
    Zasłużeni Awatar czornyj
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    49
    Posty
    2 626

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RNz Zobacz posta
    Co masz na myśli pisząc "z oryginałem"?
    To co fotografowałeś, czy to co widzisz na monitorze?
    Sądzę, że masz świadomość, iż na każdym monitorze "oryginał" będzie wyglądał inaczej. To co widzisz u siebie w domu/studiu u ploterzysty może wyglądać już zupełnie inaczej.
    Nawet jak zabierzesz swój monitor ze sobą, to przecież nie oddaje on stanu faktycznego.

    Widzę tylko jedno rozwiązanie: zabierać ploterzyste ze sobą podczas robienia zdjęć... niech sie chłop naogląda, zapamięta :-)
    Problem jest prosty, więc niepotrzebnie go komplikujesz. Problem (prawdopodobnie) polegał głównie na niepoprawnym wykonaniu separacji. Nie chodzi tu zapewne o osiągnięcie idealnej zgodności wydruku z wszechświatem, tylko o osiągnięcie zgodności marnej - bo marnej - ale takiej, gdzie od biedy wydruk przypomina to, co widać na monitorze, choćby monitorze operatora plotera.

  8. #8
    Początki nałogu
    Dołączył
    Oct 2005
    Miasto
    Łódź
    Posty
    337

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RNz Zobacz posta
    Co masz na myśli pisząc "z oryginałem"?
    To co fotografowałeś, czy to co widzisz na monitorze?
    Oczywiście, że z tym, co widzę na moim SKALIBROWANYM monitorze.
    Czyli z tym, co widzi każdy na swoim SKALIBROWANYM monitorze, bo widzi to, co ja na swoim. Jeżeli ploterzysta ma SKALIBROWANY monitor - widzi to, co ja. I niech se walczy z wydrukiem, bo to jego broszka, nie fotografa.
    Jak widać kluczem jest słowo SKALIBROWANY ;-)

    Sądzę, że masz świadomość, iż na każdym monitorze "oryginał" będzie wyglądał inaczej.
    Wręcz przeciwnie, na każdym SKALIBROWANYM monitorze będzie oryginał będzie wyglądał identycznie.
    Szkoda, że targi poligraficzne w Poznaniu chyba już umarły. Tam swego czasu każda firma sprzedająca systemy do kalibracji wystawiała ściany zbudowane z różnych monitorów, które świeciły identycznie. Można to było naocznie zobaczyć. A te monitory to wcale nie musiały być Barco ani Radiusy...

    To co widzisz u siebie w domu/studiu u ploterzysty może wyglądać już zupełnie inaczej.
    Może. Jeżeli ploterzysta ma nieskalibrowany monitor.

    Nawet jak zabierzesz swój monitor ze sobą, to przecież nie oddaje on stanu faktycznego.
    A to inna sprawa. Ale ja szybko zapominam jak wyglądała ta żyrafa w naturze, interesuje mnie wydruk maksymalnie zgodny z żyrafą na ekranie SKALIBROWANEGO monitora. Czyjegokolwiek.
    Natomiast nie jestem absolutnie w stanie przewidzieć jak wyjdzię żyrafa, którą oglądam w RGB na ekranie a następnie ktoś ją przeseparuje do cmyka tabelą separacji, którą dostał razem z ripem do plotera. To ploterzysta zobaczy różnice, ja nie mam szans, bo nie mam czasu na stanie mu nad głową. To on bierze kasę za wydruki.

    Widzę tylko jedno rozwiązanie: zabierać ploterzyste ze sobą podczas robienia zdjęć... niech sie chłop naogląda, zapamięta :-)
    Eeetam, szybko zapomni.
    To metodą poligraficzną: zrobić proofa z cmyka i zanieść razem ze zdjęciem RGB. Niech chłop walczy i separuje tak, żeby było tak samo... I niech się nie tłumaczy, że gamut w cmyku jest mniejszy, bo proof też jest zrobiony z cmyka.

    J

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •