Tak
Nie
Ja myslę, że to nie jest kwestia wyprzedaży ostatnich sztuk. Bo nie tylko tego obiektywu brakuje - dość często zaglądam na ich strony (B&H) i śledzę stan szkieł Canona. Od dłuższego czasu brakuje 50/1,4 , 28/1,8 , 35/2 , 400/5,6 , 300/4 IS (ostatnio jest) , oczywiście wspomnianych 24L i 35L tez nie ma, nawet ostatnio z zoomami cieńko - np 70-200/2,8 też często jest 'out of stock'
Czyżby nieprzewidziany sukces ostatnich akcji 'cashback' spowodował że wymiotło co lepsze szkła z magazynów?
Nie istnieją reguły opisujące dobrą fotografię, są tylko dobre fotografie. Ansel Adams
panowie, ale to nie chodzi o to, żeby zrobić idealnie od kreski. tu chodzi o tę winietę, plus bokeh, plus malejącą ostrość na krawędzi kadru. i to właśnie robi to szkło. To jest magiaTo absolutne cudeńko.
EDIT: gietrzy - bracie :-D
BTW, podliknowałem takiego malutkiego rumoursika na temat szkiełka i nagle erupcja oczekiwań i spekulacji. Oj, portfele pękają w szwach.. Byle tylko zdjęcia z tego były![]()
ok, wiadomo, że się nie da.
??? Jak ktos chce winietę, to sobie może ja w PS dołożyć. Z ujęciem winiety to już jest gorzej dla jakości zdjęcia. To są niedoświetlone (w tym przypadku mocno) fragmenty i wyciąganie z cieni wiadomo co powoduje. Tam jest często ponad 1 EV ciemnej. Nie róbmy z wady - zalety. Rozumiem, że niektórzy lubią winietę, ale nie wszyscy.
OK
to się dostaje zawsze gratis, przy każdym szkiełku.
Nikony, Canony (EOS 50e, AE1, AV1, T70) Olympus, Pentaxy, Minolta, Leica, Hasselblad, Rolleiflex, Voigtlander, FKD (Praktica, Zenit, FED, Zorkij, Kiev, Smiena i to nie wszystko)
ale magic jest tylko jeden, jakas unikalna kombinacja, chyba o to chodzi. Bo niezaprzeczalnie to szkło maluje arcydzieła.
Jacek, nie wierze , że Ty to napisałeś.
Jasne stalki to jasne stalki, nie chce mi sie co chwilę pisać przyslony. Jasne stałki to te, które w zakresie 24-85mm maja przysłonę 1.2-1.4 i w zakresie 105-135 F2 i 200/2.8 lub F2 ale to juz killer
Ale skoro potzrbujesz prosze bardzo:
35/2 to nie jest jasna stalka, jasna stalka to 35/1.4 Była taka AI-S jeden z najlepszych manualnych Nikkorów, był legendą, wersji Af nigdy nie było.
24 nigdy nie bylo w Nikonie (mowa o 1.4, a nawet 1.8, była 2 to nie jest jasna stałka, jasną ma Canon: 1.4). 28mm juz nie ma u Nikona, powinienes to wiedzieć, nowej nie ma praktycznie nigdzie, uzywane osiagaja monstrualne ceny - zgadnij dlaczego? bo nie ma od kilku lat jej w produkcji i nie ma następcy, zreszta kupno tego obiektywu graniczy z cudem. 50/1.2 patrz mój post, więc bez powtórek, 85 spójrz co napisałem, zreszta na forum Nikona pisałem, że jest szybszy i duuuzo wygodniejszy niż L-ka /1.2. Napisałem tez , że własnie przestali go robić, 105 z rozmyciem jest bdb, 135 jest srednia oprócz rozmycia canonowska L-ka 135 bije ja na głowę (która zresztą daje sliczny bookeh, rozmycia jej nie potrzeba). Gdzie widzisz w stajni Nikona jasne stałki? Zreszta nie ma co bić piany, nie tylko ja na nie czekam, a wszystko wskazuje na to, że sie doczekam. Oby tylko dali te cholerną 35-kę.
Wracając do 35 L powiem tak, razem z 5d jest to zestaw, który uważam za ideał, jest to jeden z dwóch najlepszych obiektywów z jakimi miałem do czynienia, drugim był kilka lat temu 17-35 Nikona. Niestety z racji cropa zostal sprzedany, ale teraz kto wie? Zobaczymy co pokaże Canon jako nastepcę 5D.
OK, więc są tylko 28/1.4 :wink: 50/1.4, 85/1.4, 105/2.0 i 135/2.0
nie dyskutuję nad jakością i dostępnością, bo tu już pisałem, że mi się canonowski 35/1.4 nie podoba, a rozmycie DC w N 135/2.0 to podstawowa sprawa i tego C L 135/2 nie przebije.
link znaleziony na tym forum :grin: http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=29186750
Nikony, Canony (EOS 50e, AE1, AV1, T70) Olympus, Pentaxy, Minolta, Leica, Hasselblad, Rolleiflex, Voigtlander, FKD (Praktica, Zenit, FED, Zorkij, Kiev, Smiena i to nie wszystko)