Czy ktoś wie jak powstaje sRAW?
Tak
Nie
Czy ktoś wie jak powstaje sRAW?
mój aparat: [Ô] , szkła: OOO , statyw: /i\ , fotki: \\\-:\
w kwestii rozdzielczości i filtra AA
oczywiście więcej pikseli oznacza potrzebę słabszego filtra AA. Wspomina o tym sam Westfall w cytowanym wcześniej przez Kolekcjonera kawałku, gdzie twierdzi, że już w 450D osiągnięto możliwość zdecydowanego poprawienia filtra AA.
Filtr AA obniża rozdzielczość w stały sposób i jest zaprojektowany tak żeby nie dawać mory przy najlepszych osiągach szkieł. Zmniejszanie rozdzielczości w sytuacji gdy obiektyw jest za słaby dla matrycy jest bez sensu a z taką sytuacją będziemy mieć doczynienia w większości przypadków w 50D. Wyjątkiem będą jedynie dobre stałki w okolicach swojego maksimum rozdzielczości.
W praktyce świetnie to widać na porównaniu 5D do 1DsIII. Mimo że ten drugi ma 21mp i technologię z najwyższej półki Canona, to na zdjęciach z 5d widać więcej detali.
Ponieważ filtr AA, o którym mowa, nie jest jedynym czynnikiem. Chyba że zaczniesz udowadniać, że 1Ds Mark 1 jest najlepszy.
W kwestii wątku:
http://translate.google.co.uk/transl...-8&sl=es&tl=en
1ds mkIII - najlepszy w czym ?
"Production units of the 5D replacement have already been shipped to some long-lead media outlets under an NDA so they can get their reviews lined-up for the day the embargo comes off. [...]
The 24mpix Sony has also been released to long-lead outlets, he said. No sign of the rumoured 24mpx Nikon, though." - ale jak widać, nie wszyscy jeźdźcy już gotowi...
A co do filtrów AA - skoro Canon ma odświeżyć niektóre obiektywy (180/3.5 IS?), to nie zrezygnuje z nich szybko - wpływ AA można stosunkowo łatwo usunąć, a mory nie...
EOS - conditio sine Kwanon...
Tym bardziej ciekawe, ze jesli to prawda, to DPR pewno ma juz taka nowa 5-tke.![]()