Cytat Zamieszczone przez fret Zobacz posta
Powtarzasz bajkę marketingową Olympusa. Zlóżmy, że lubisz robić portrety, masz 5D i 50/1,8, 85/1,8 i 135/2. Fajny zestaw? Dla mnie ok. Drogi? No to kupmy 1000D i poszukajmy szkiel dających taka samą GO przy takim samym kadrze Będą to: 35/1,4 (ten, to nawet za ciemny), 50/1,2 i 85/1,2. Tańszy zestawik? Lżejszy? Gdyby ktoś chcia kupować do FF szkla ciemniejsze o jedną dzialkę niż obecnie, to one też bylyby lekkie i tanie. A jeśli chodzi o Nikkora, to czy już w analogu nie bylo szkla Tamron 28-300? pewnie jest do tej pory, może już z VR?
Nie Olympusa, Nikona jesli są podobne, to może coś w tym jest?
Pisałem o rynku amatorów. A co ty mi podajesz za szkła? Jasne stałki? Większość fotografujących nie wychodzi poza kitowe ciemne zoomy. Nie patrzmy pod kątem swoich zapotrzebowań. Ja też się wkurzam, że firma wypuszcza 5-go kitowego zooma, zamiast dać mi wreszcie stałki z AF-S. Tylko, że oni zrobią więcej kasy na kitach niż na takim 85/1.2.
DX ma mocne argumenty w segmencie amatorskim, nie w profesjonalnym. Ale ten amatorski segment jest nie mniej dochodowy. Nie będą go zarzynać, bo się to nie podoba profi. Będą ciągnąć obie odnogi. Zmiana body na FF spowoduje konieczność wymiany optyki - dla firmy czysty zysk.