Zobacz wyniki ankiety: Czy następca 5D ma szansę pokazać się w Sierpniu/tym roku ?

Głosujących
730. Nie możesz głosować w tej sondzie
Strona 374 z 393 PierwszyPierwszy ... 274324364372373374375376384 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 3 731 do 3 740 z 3929

Wątek: 5D i co dalej... ?

  1. #3731
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk Zobacz posta
    lecisz z naswietlaniem pikseli. jak ktorys sie "wyjaraja" to zapamietujesz czas, resetujesz piksel, zaczynasz kolejna ekspozycje. kiedy czas ekspozycji dobiegnie konca (wedlug zwyklego, klasycznego pomiaru) to konczysz imprezke i usredniasz (geometrycznie) pomiary z poszczegolnych pikseli.
    Fajnie, tylko jest mały niuansik. Jak się prześwietli to nie wiadomo o ile i trzeba metodą kolejnych przybliżeń dojść do tej właściwej wartości. Skutkiem tego jest niemożliwość zastosowania szybszego algorytmu określenia EV danego piksela jak kolejne iteracje np. po 1EV. Również pomiar strefowy czy spot nie pomoga bo mają zbyt duży obszar pomiaru w stosunku do pojedynczego piksela. Czyli jak coś wyjdzie wyjarane to robimy następne naświetlenie o połowe krótsze itd. aż wyjdzie nieprzejarane.
    No i teraz załóżmy że najjaśniejsze elementy sceny np. światła latarni na Twoim zdjęciu nocnym są o 10EV ponad możliwości matrycy przy zadanej ekspozycji a czas naświetlania wynosił 20s. Zakładając brak jakichkolwiek opóźnień to klatka musiała by być naświetlana czasem będącym sumą ciągu geometrycznego 20 + 10 + 5 + 2,5 + ... co daje czas ~ dwukrotnie dłuższy czyli niecałe 40s (jeśli dobrze pamiętam lekcje matematyki :-), a w tym czasie co chwilę dokonywane resety.
    Dodatkowo różne elementy sceny mogą być w różny sposób prześwietlone i na początku nie wiadomo które najbardziej (będą punktem odniesienia dla pozostałych) więc trzeba trzymać wszystkie klatki tak aby potem je razem skleić.
    Wychodzi więc że teraz możesz sobie zrobić to samo ze statywu. Zasadnicza różnicą jest taka że gdyby dało się zastosować Twoją metodą to lustro klapnęłoby tylko raz zamiast tyle razy ile iteracji.

  2. #3732
    Uzależniony
    Dołączył
    Jun 2006
    Posty
    684

    Domyślnie

    juz kiedys ten pomysł przerabialiśmy i okazało się, że to dawno zarejestrowany patent
    Akustykowi chyba chodziło o resetowanie pojedynczych pikseli, przepełnienie - reset. Tutaj zwykły pomiar matrycowy dawałby radę bo resetem ratowane by były tylko przepalenia, coś a'la elektroniczna migawka na pojedynczych pikselach.

  3. #3733
    Pełne uzależnienie Awatar pan.kolega
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    2 817

    Domyślnie

    Z dwoch szybkich pomiarow (w LV) mozna zmierzyc jak szybko sie kazdy pixel napelnia, i dostosowac odpowiednio wzmocnienie.

  4. #3734
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    1 503

    Domyślnie

    Kłapanie lustrem niedługo nie będzie problemem. Jeśli aparaty umożliwią robienie zdjęć w warunkach, w których na matówce nic nie widać, to po co ten cały cyrk z lustrem i pryzmatem? Panas i Olek już wyczuli kierunek

  5. #3735
    Pełne uzależnienie Awatar kami74
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Piaseczno
    Wiek
    50
    Posty
    1 492

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Corwin Zobacz posta
    . Będzie premiera to oskarkowy wrzuci zdjęcia które mam nadzieję wykona nową puszką w niedługim czasie.
    Niedlugi czas to dla jednych godzina a dla drugich dwa miesiące.
    5DII 24105f4L S7030045,6APODG 501.8II 430EX wyposażona w ponton VS600R
    MOJE PSTRYKI NA CB& GALERIA NETOWA

    później, późnym popołudniem, gdy cienie będą dłuższe i smutniejsze niż są..

  6. #3736
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 199

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MMM Zobacz posta
    Fajnie, tylko jest mały niuansik. Jak się prześwietli to nie wiadomo o ile i trzeba metodą kolejnych przybliżeń dojść do tej właściwej wartości. Skutkiem tego jest niemożliwość zastosowania szybszego algorytmu określenia EV danego piksela jak kolejne iteracje np. po 1EV. Również pomiar strefowy czy spot nie pomoga bo mają zbyt duży obszar pomiaru w stosunku do pojedynczego piksela.
    troche inaczej myslalem. czytasz stan piksela w kazdym kroku czasu. w momencie kiedy zauwazasz przejaranie notujesz pomiar (krok czasu) i resetujesz piksel. i w kolko Macieju do zakonczenia ekspozycji.

    pomiar ekspozycji sceny tu nie ma nic do rzeczy. mozesz go zrobic standardowo ze swiatlomierza (zeby uzyskac krotki czas ekspozycji i wszystko naswietlic), ale mozesz ta sama scene naswietlac dluzej, zeby uzyskac wieksze probki. czyli, jesli chcesz, mozesz naswietlac w sloneczny dzien przez 20 sekund.

    Cytat Zamieszczone przez MMM Zobacz posta
    Czyli jak coś wyjdzie wyjarane to robimy następne naświetlenie o połowe krótsze itd. aż wyjdzie nieprzejarane.
    No i teraz załóżmy że najjaśniejsze elementy sceny np. światła latarni na Twoim zdjęciu nocnym są o 10EV ponad możliwości matrycy przy zadanej ekspozycji a czas naświetlania wynosił 20s. Zakładając brak jakichkolwiek opóźnień to klatka musiała by być naświetlana czasem będącym sumą ciągu geometrycznego 20 + 10 + 5 + 2,5 + ... co daje czas ~ dwukrotnie dłuższy czyli niecałe 40s (jeśli dobrze pamiętam lekcje matematyki :-), a w tym czasie co chwilę dokonywane resety.
    nie tak... piksele naswietlasz rownolegle, a tylko te z nich, ktore szybciej sie "wyjaraja" naswietlasz wielokrotnie.

    mysl o czasach ekspozycji pojedynczych pikseli jako wynikach pomiaru, nie parametrach. interesuje Cie nie tyle ile sie piksel naswietli, tylko ze w ogole sie naswietli. a wlasciwym pomiarem jest ciag czasow ekspozycji "do naswietlenia"

    odwrocenie tego jest proste: piksel, ktory naswietlal sie 1/100 sekundy jest 1EV ciemniejszy niz piksel 1/200 s. a piksel 10s jest 1000 razy ciemniejszy. wszystko miesci sie w granicach czasu ekspozycji. a 1000 krotna roznica to jest 10 dzialek rozpietosci tonalnej. ktora taki uklad lyka z przyslowiowym palcem w nosie.



    Cytat Zamieszczone przez MMM Zobacz posta
    Dodatkowo różne elementy sceny mogą być w różny sposób prześwietlone i na początku nie wiadomo które najbardziej (będą punktem odniesienia dla pozostałych) więc trzeba trzymać wszystkie klatki tak aby potem je razem skleić.
    znowu: odwrocic zalozenia. nie jest wazne co o ile naswietliles, tylko jak dlugo to trwalo.

    Cytat Zamieszczone przez MMM Zobacz posta
    Wychodzi więc że teraz możesz sobie zrobić to samo ze statywu. Zasadnicza różnicą jest taka że gdyby dało się zastosować Twoją metodą to lustro klapnęłoby tylko raz zamiast tyle razy ile iteracji.
    zasadnicza roznica jest to, ze bez wiekszych modlitw naswietlasz najbardziej kontrastowe sceny zachowujac pelna informacje o tonalnosci i bedac w stanie odtworzyc wszystkie przejscia tonalne - od ekstremalnych swiatel do ekstremalnych cieni. warunkiem jest odpowiednio dlugie naswietlanie, bo w tej metodzie naswietla sie negatywowo - na cienie. swiatla sie zawsze zmieszcza


    oczywiscie, tak rozowo to nie ma, bo to wszystko jest oparte na dosc optymistycznych (lekko mowiac) zalozeniach, z punktu widzenia dzisiejszej technologii. poza tym jest do d* z punktu widzenia fotografii szybkiej, gdzie trzeba naswietlac krotko. i to jest duze ograniczenie, na pewno z punktu widzenia takiego Canona. ale i grono fotografow "nie-szybkich" jest na tyle duze, ze byloby komu sprzedac taka matryce.
    www albo tez flickr

  7. #3737
    Pełne uzależnienie Awatar kami74
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Piaseczno
    Wiek
    50
    Posty
    1 492

    Domyślnie

    aha księżyc swieci jaśniej, tylko że nadal g**** z tego wynika. A nie przepraszam teraz dokladnie widać , że to Canon
    5DII 24105f4L S7030045,6APODG 501.8II 430EX wyposażona w ponton VS600R
    MOJE PSTRYKI NA CB& GALERIA NETOWA

    później, późnym popołudniem, gdy cienie będą dłuższe i smutniejsze niż są..

  8. #3738
    Bywalec Awatar Veene2
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    45
    Posty
    184

    Domyślnie

    Widac przynajmniej hot-shoe nie pamietam czy ostatnio tez byla widoczna...

  9. #3739
    Pełne uzależnienie Awatar gietrzy
    Dołączył
    Feb 2004
    Posty
    5 727

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Veene2 Zobacz posta
    Widac przynajmniej hot-shoe nie pamietam czy ostatnio tez byla widoczna...
    Kiosk zdecydowanie przypomina 1D body. Osobiście mam nadzieję, że nie spieprzyli autofokusa, zapowiedź szefostwa o 2 EV noise advatage w stosunku do D3 i dobre servo mi wystarczy. AF micro adjustments muszą dać bo jest w 50D a 2600 a nie 3000 Euro to już bonus (thx Sony!).

  10. #3740
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Aug 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    37
    Posty
    1 344

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk Zobacz posta
    q-Rycerz warn-a ( (C) gietrzy )! to po co sie pierdzielic w takie polsrodki jak mozna to od razu zrobic porzadnie?

    zamiast jakies tam sranie-w-banie i podregulowywanie ISO zrobic to od razu tyl-na-przod: naswietlac piksele indywidualnie do "wypalenia" i mierzyc ile czasu bylo potrzebne. jak bozia da to nawet wielokrotnie, zeby zebrac dodatkowy sygnal.
    odwrocic i jest precyzyjna ekspozycja kazdego piksela. a rozpietosc tonalna praktycznie nieograniczona.

    oczywiscie, mowimy tu tylko o obiektach nieruchomych, ale bylo nie bylo, to jest ten temat gdzie dzisiaj symuluje sie fotografie jakimis szopko-sklejankami-hdr-ami.
    Akustyk- wszystko pięknie, tylko nie wziąłeś pod uwagę efektu działania migawki. Jakby nie patrzeć otwiera się z pewną prędkością, czego skutkiem jest wcześniejsze naświetlenie pewnych partii pixeli.

Strona 374 z 393 PierwszyPierwszy ... 274324364372373374375376384 ... OstatniOstatni

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •