Cytat Zamieszczone przez akustyk Zobacz posta
ja chyba nawet widze sensowniejsze rozwiazanie. biorac pod uwage fakt, ze martryca jest RBGB, to osobne ISO dla kazdej ze skladowych pozwala lepiej wykorzystac rozpietosc tonalna w scenach o intensywnych barwach. przyklad: podbicie niebieskiego kanalu w zdjeciach przy swietle zarowkowym, lub stlumienie czerwonego przy zdjeciach o wschodzie/zachodzie slonca. cos w desen balansu bieli poprzez kalibracje matrycy (zamiast mocno stratnego posprocessingu) ale ze znacznie szerszymi mozliwosciami

brzmi pieknie
Kolejnym podejsciem moze byc np strefowe dobieranie czulosci a nie indywidualnie dla kazdego pixela. Np matryca podzielona na 16 stref, dzialaloby to w miare szybko a do analizy sceny zamiast danych z matrycy wykorzystac czujniki do pomiaru swiatla/ekspozycji - tam juz jet 35 stref pomiarowych. wystarczy to wszystko polaczyc u sterowac.

W tym calym SF brakuje mi jeszcze matrycy o nierownomiernej gestosci pixeli. W takim np reporterkim marku, centrum mialoby 2x wieksza gestosc (obszar o gestosci apsc). W ten sposob problem programowego cropa bylby rozwiazany. W przypadku FF pixele te bylyby laczone ...