Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 12 z 12

Wątek: Filtr ocieplający do polarki

  1. #11
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2007
    Miasto
    3city
    Wiek
    40
    Posty
    1 719

    Domyślnie

    nie prościej kupić odpowiednio zabarwionego Stofena
    no właśnie o 'podbarwieniu' lampy błyskowej słyszałem nie raz, czasem samemu się w to bawiłem. Flesza można potraktować filtrem pomarańczowym przy zachodzie słońca lub zielonym przy fluorescencyjnym... a wie ktoś jakim podbarwić flesza gdy fotografujemy kogoś w leśnym cieniu a drugi plan jest już normalnie oświetlony (bez przebarwień)?
    Loty widokowe nad morzem - teraz mnie pochłaniają, 1Ds kurzy się na półce...

  2. #12
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    47
    Posty
    12 208

    Domyślnie

    dobra, to sie dolacze.

    1. odpowiadajac na oryginalne pytanie: mozna zalozyc polar ocieplajacy. do tego co wymienil temol dodac mozna B+W, ktore oprocz standardowego ocieplajacego (polaczenie polara i 81A) robi na zamowienie tez kombinacje z mocniejszymi szkielkami bursztynowymi (81B i 81C na pewno)

    2. teoretycznie filtry konwersyjne i kompensacyjne nie maja racji bytu w cyfrze. w praktyce, jak sie robi nocne foty architektury oswietlanej zarowkami, to 80(A-C) sa nieocenione, bo mozna dzieki nim duzo szczegolow tonalnych odzyskac. kosztem oczywiscie znacznie wydluzonej ekspozycji, ale budynki raczej rzadko uciekaja z kadru, wiec to nie boli tyle, ze trzeba nad statywem sterczec
    analogicznie, na okolo 60 do 40 minut (w naszych szerokosciach geograficznych) przed przychmurzonym switem co by sie nie fotografowalo jest po byku niebieskie i przy wywolaniu RAW-a trzeba na dzien dobry dobijac temperature do 7500K, co kopie po przejsciach tonalnych. jak sie wezmie 81EF to jest efekt prawie ten samo, tylko z plynnymi tonalnosciami. przy czym prawie robi roznice, bo filtr dziala nieco inaczej niz korekta matrycy i jest to efekt lepszy.
    a ze piksele sa mniej ostre... ja tam zdjec z lupka nie ogladam

    reasumujac: jest wiele powodow, zeby uzywac tych filtrow w cyfrze. ja sie ograniczylem do zestawu: 80A/80C na zarowki, 81EF na wschod slonca i 82C do fot makro. bardzo sobie chwale
    www albo tez flickr

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •