szczerze przyznam ze tez miałem taki dylemat jak w temacie. No i wystraszyłem sie wagą poprostu. Wysłuchałem kilku opini że niezbyt wygodny i mam ciemniejszy ale za to z IS. Ale teraz po kilku miesiącach urzytkowania to jestem zadowolony z niego bardzo. ostrzy doskonale z 30d i nie mam z nim kłopotów. szczerze polecam wszystkim! dodam tylko że miałem wcześnie canona 70-210/3,5-4,5 i do dziś nie moge doszukać sie różnicy w jakości zdjęc w porównaniu z tą L-ką. Sprzedałem go za 1000zł i dopłaciłem jeszcze sporo, chyba tylko dla tego żeby mieć literke L. Jeśli kogoś niestać na biały obiektyw to polecam 70-210. jako zastępczy.
Tak jak i sporo moich poprzednikow stalem przed dylematem ktory z 70-200. Poczatkowo chcialem wziac ze swiatlem 4 i bez IS, a to z czysto finansowych wzgledow. Jednak informacje o tym, ze wersja z IS jest lepsza optycznie oraz sam IS, ktory w moich nie do konca pewnych rekach, na pewno sie przyda - zdecydowaly o wyborze - 70-200 f/4 IS
Oczywiscie waga tez miala znaczenia no i to, ze szkla nie zamierzam raczej uzywac w ciemnych pomieszczeniach, a nawet jesli to sceny beda statyczne - np. siedzaca para w kosciele - wiec uznalem, ze 2.8 mi sie nie przyda. Tzn. przyda sie mniej niz IS
No i jutro szkielko do mnie przyjedzie. Zobaczymy co potrafi![]()
5d | Canon 16-35 2.8 L | Canon 24-70 2.8 L | Canon 70-200 4 IS L | Canon 85 1.8 USM | Speedlite 580 ex | Omnibounce STOFEN | LumiQuest Soft Screen | transcend 8 GB | kingstone 1 GB ELITE PRO & 2 GB ULTIMATE | Marumi DHG CPL 67, 77, 82 mm | statyw Velbon Sherpa 750R | Lowepro Staelth Reporter 200 AW | Śjakaś inna Lowepro | Military PRO LIMA :] Sporo planów na przyszłość... m.in. 135 L
Potrafi duzo! Tylko sie zgrajcie razem a bedzie Ci dobrze sluzylo! Tylko cegiel i linijek nie rob.
Jarek
----------------------------------------
Moje pstryki na www.jblaminsky.com od 1 lutego 09 -swiat Eli i Kanona zamienilem na swiat Nikkorow...i dzisiaj nadal nie żaluje
5d | Canon 16-35 2.8 L | Canon 24-70 2.8 L | Canon 70-200 4 IS L | Canon 85 1.8 USM | Speedlite 580 ex | Omnibounce STOFEN | LumiQuest Soft Screen | transcend 8 GB | kingstone 1 GB ELITE PRO & 2 GB ULTIMATE | Marumi DHG CPL 67, 77, 82 mm | statyw Velbon Sherpa 750R | Lowepro Staelth Reporter 200 AW | Śjakaś inna Lowepro | Military PRO LIMA :] Sporo planów na przyszłość... m.in. 135 L
klepcie się panowie klepcie po ramieniu, ale 2.8 nić nie zastąpi w reporterce lub w portretach przy słabym świetle, a IS wam ruchu nie zamrozi...
...prawdziwa jazda fotograficzna zaczyna się dopiero poniżej przysłony f4
pozdrawiam
Napisałem, że reporterki w słabym świetle nie zamierzam uprawiac, a jeśli nawet to stateczne sceny. IS zdecydowanie bardziej mi się przyda.
Znamy Twoje podejście do fotografii i zapał do przysłony poniżej 2, ale dlaczego uważasz, że każdy obiektyw z wyższa nie jest wart uwagi?
5d | Canon 16-35 2.8 L | Canon 24-70 2.8 L | Canon 70-200 4 IS L | Canon 85 1.8 USM | Speedlite 580 ex | Omnibounce STOFEN | LumiQuest Soft Screen | transcend 8 GB | kingstone 1 GB ELITE PRO & 2 GB ULTIMATE | Marumi DHG CPL 67, 77, 82 mm | statyw Velbon Sherpa 750R | Lowepro Staelth Reporter 200 AW | Śjakaś inna Lowepro | Military PRO LIMA :] Sporo planów na przyszłość... m.in. 135 L
Zawsze 70-200 f2.8!
Jeżeli nie masz kasy 70-200 f4L bez is!
wiem bo pracuje na tych szkłach, tzn. na tych z is i tych bez![]()
sprawa jest prosta przysłona f4 nie jest w stanie zapewnić Ci tyle światła (nawet przy ISO 800-1600) by naświetlić fotkę w "normalnych warunkach fotograficznych" : rozproszone światło dzienne wewnątrz pomieszczeń, pochmurne popołudnie, zastane światło żarowe "złote godziny" - godzina przed i po zachodzie słońca
zdjęcia w zacienieniu - jak powszechnie wiadomo to są najlepsze warunki do robienia zdjęć...
ale do tego potrzebne są przysłony 2.8 i niżej ...
ale jak chcesz robić zdjęcia w południe, lub dopalać wszystkie lampą to go ahead![]()
pozdrawiam
Przesadzasz. Robiłem wiele portretów w trudnych warunkach i ustawiałem celowo przyslonę na 5,6 bo zależalo mi na tym, żeby nie tylko czubek nosa był ostry. Robiłem to gorszymi obiektywami, bo nawet kitem i jakoś dawało rade.
Mówienie,że obiektywem o przyslonie 4 nie da się zrobić zdjęcia jest po prostu jawnym przekłamaniem i wprowadzeniem ludzi w błąd. Popatrz sobie na zdjęcia robione tym obiektywem w czasie koncertów, gdzie oświetlenie jest naprawdę kiepskie i powiedz mi jeszcze raz - że się nie da.
Nie chciałbym tutaj przytaczać powiedzenie, że złej baletnicy... bo wiem, że foty robisz świetne. Ale własnie dlatego powinineś wiedzieć, że dobry fotograf nawet z kiepskiego sprzętu wyściśnie sporo. 70-200 f/4 IS na pewno nie jest kiepski.
5d | Canon 16-35 2.8 L | Canon 24-70 2.8 L | Canon 70-200 4 IS L | Canon 85 1.8 USM | Speedlite 580 ex | Omnibounce STOFEN | LumiQuest Soft Screen | transcend 8 GB | kingstone 1 GB ELITE PRO & 2 GB ULTIMATE | Marumi DHG CPL 67, 77, 82 mm | statyw Velbon Sherpa 750R | Lowepro Staelth Reporter 200 AW | Śjakaś inna Lowepro | Military PRO LIMA :] Sporo planów na przyszłość... m.in. 135 L