Ostatnio edytowane przez dziobolek ; 09-08-2012 o 12:28
"Nie wiesz i pytasz - wstydzisz się raz;
Nie wiesz i nie pytasz - wstydzisz się całe życie"
50D; SIGMA 17-50 f/2.8; TAMRON 70-200 f/2.8; Peleng 8mm / E-400; ZD17,5-45; ZD40-150
tylko... czy to jest ważne??? "Galeria - zapraszam."
podpisuję się pod tym również, posiadam 70-200/2.8 bez stabilizacji i jest to moje najostrzejsze chyba szkło. Od f/2,8 żyletka i raczej nie zdarza mi się robić poruszonych zdjęć, myślę że tej Lce można spokojnie zaufać i kupić w ciemno bo poza gabarytami to szkiełko nie ma wg mnie żadnych wad![]()
5dIII, eosR, 17-40L,24-105LII, 100-400LII, 85LII, 135L, sigma 35/1.4, samyang14/2.8
mam i używam 50d, tragedii nie ma, ale super komfortu pracy na pewno nie daje
Znalazlem cos z podpiętym 70-200 f/2.8
Faktycznie, żyleta jak cholera... :/
sample 2
Ludzie, co Wy piszecie? Poruszone zdjęcia przy 1/1600s, 50D i kiepski AF. To jakaś paranoja jest.
Simon, wygląda na to, że Twój problem nie leży w sprzęcie. Ja zabieram na rajdy 5DII i 70-200/2.8 i z całej kilkudniowej imprezy na palcach jednej ręki mogę policzyć nieostre zdjęcia, z czego większość to moja wina a nie sprzętu. Jak wszyscy wiedzą AF w 5DII do orłów nie należy, przynajmniej jak go porównuję do 50D.
Umów się z kimś i spróbuj innego aparatu lub/i szkła.
Co do ISa, to nie wiem czy wiesz na czym jego praca polega, bo z tego co piszesz wygląda, że nie. Żyroskop ma zabezpieczyć przed poruszeniem w kadrze przy długich czasach naświetlania. Nie do zastosowania przy krótkich czasach (nie ma sensu) oraz przy fotografowaniu poruszających się obiektów - z wykluczeniem tych, które utrzymują swój kształt i poruszają się w jednym kierunku (góra-dół lub na boki), ale wtedy obiektym musi być wyposażony w przełącznik trybu horyzontalnego i wertykalnego. Przykład do zastosowania - szybko jadący samochód prostopadle do Ciebie - z długim czasem auto będzie ostre a tło ładnie rozmyte dając efekt ruchu. W przypadku fotografowania psów IS nie do zastosowania, zwierzę porusza się w kadrze w 2-ch płaszczyznach.
Do tego przydałby Ci się jasny obiektyw, bo większość Twoich zdjęć nie eksponuje zwierzęcia spośród reszty kadru - całe tło jest za ostre. Takie moje zdanie.
Spróbuj 135/2L, zmienisz zdanie.
Ostatnio edytowane przez Matsil ; 09-08-2012 o 16:36
R6, 5DIII, 24L, 35L, 50L, 85L, 135L, 16-35L, 24-70L, 70-200L, 100-400L, 580x2, 430 i inne graty
Część jakości tych zdjęć poszła w***** przez ISO. ISO 1000 w przypadku 50d to już spore straty szczegółu, ale nie zmienia to faktu, ze foty są po prostu nietrafione (chyba). Ustaw aparat na Av + ISO 100 + al sevrvo + af centralny - wszystko na sztywno, nie jakieś tryby tematyczne... i sprawdź jak przy takich ustawieniach (bez żadnych automatów) sprzęt sobie poradzi.
W szkle z takim światłem (f/4,5-5,6) szału nie ma - układ AF nie ma lekko,
no a w trybie servo może być jeszcze gorzej IMHO. I nie pomoże tu USM czy stabilizacja.
Kup szkło ze światłem f/2,8 to zobaczysz jakiego "kopa" dostanie AF.
Pozdrówka!
"Nie wiesz i pytasz - wstydzisz się raz;
Nie wiesz i nie pytasz - wstydzisz się całe życie"
50D; SIGMA 17-50 f/2.8; TAMRON 70-200 f/2.8; Peleng 8mm / E-400; ZD17,5-45; ZD40-150
tylko... czy to jest ważne??? "Galeria - zapraszam."
Zastanawiam się jak taki 70-200 f/4 L sprawdziłby się do portretu ( zarówno plener jak i spore studio - tak więc problemu z odejściem nie byłoby )?
RAFAL - Na FF sprawdziłby się dobrze, na cropie mniej. Mówię o wersji bez IS, bo po co IS do portretu? Do portretu jednak lepiej za te pieniądze wziąć 85 1.8 lub jak chcesz dłużej to 200mm 2.8 L
Ostatnio edytowane przez Mike7 ; 10-08-2012 o 00:06
5dIII, eosR, 17-40L,24-105LII, 100-400LII, 85LII, 135L, sigma 35/1.4, samyang14/2.8