ja wybralem 70-200 f4 IS
ja wybralem 70-200 f4 IS
Canon EOS, Tokina, Tamron, SpeedLite, Quantuum, Yongnuo
70-200 f/4 L IS
- minimalnie ostrzejszy na długim końcu
- ostrzejszy z TC 1.4
- skuteczna stabilizacja pozwala utrzymać w ręku wielokrotnie dłuższe czasy (przy statycznej scenie samo światło nie da lepszego efektu niż IS)
- lepiej radzi sobie z odblaskami
- lżejszy prawie o połowę
70-200 f/2.8 L
- minimalnie ostrzejszy na krótkim końcu
- lepsze światło ułatwia uchwycenie ruchomych kadrów
- fajny pokrowiec w komplecie ;-)
Stoję przed takim wyborem i jestem zdecydowany na wersję f/4 IS, ale jest to podyktowane warunkami w jakich będę z niego korzystał. W innych lepiej sprawdzi się f/2.8.
Ostatnio edytowane przez Iras_PL ; 11-09-2008 o 15:48
Wczoraj pierwszy raz przetestowałem 70-200 2.8 L koncertowo. Coś pieknego... Polecam ;] Jednak te 2.8 bardziej mnie satysfakcjonuje. A panów dla których za ciezkie jest 3 kg w rękach zapraszam na siłownie![]()
www.amphoto.pl
pecunio.digart.pl
... to witaj w klubie uświadomionychale IS też by się przydał na do tych 2.8
![]()
Troszkę napisze o technice może się coś przyda
Jeśli nie focisz na koncertach to polecam już zwykły 70-200, oczywiście jak cię stać to bież z IS. Ja czasami żałuje że go nie mam ( właśnie na koncertach ) PS . w zasadzie to i tak 200mm to za mało żeby działać na koncercie …doświadczyłem tego na FILU …nie szło się dopchać i tu kłania się 100-400
Co do pracy . Na długim końcu ( 200mm/320mm ) ustawiam bezpieczny czas 1/250s i jest ostro poniżej ciężko będzie utrzymać . Zapewne IS pozwoliłby zejść z czasem na /100 ? może więcej .. Szybsze obiekty ( samochody ) czas minimum 1/500
Koncerty wieczorem moje F4 na F4 to porażka. Testowałem na " FILU " i żeby miało to jakąś jakość to ogniskowa 200mm ISO 1600 F4 1/100s na 50 zdjęć trafiłem ze 3 ...drgania ręki , ISO 3200 nie używam …dla mnie ziarno.
Co do focenia ślubów na ciemniej sali tym F4 to też zapomnij podobnie jak na koncercie tu starcza np. 24-105 + lampa w sufit …ewentualnie dla ambitnych 2 statywy z parasolkami
70-200 F2.8 miałem i testowałem . Powiem tak ...robie fotki ślubne...i jeśli para nie ma cienia na twarzy to nie widzę sensu używania ciężkiego 2.8 ( blenda załatwia sprawę)
PS. na wakacje jak dla mnie już odpada chyba ze jako jedyne szkło.
Uważam osobiście że lepiej z czasem dokupić w miarę lekką stałkę
Pozdrawiam Darek
ddarc ....Canon 50D,30D,C 24-105 F4,Samyang 8mm,C 70-200 F4 ,Kit18-55 II,580EX,SLIK PRO 340 DX,
Tu macie sampla http://digart.img.digart.pl/data/img...ad/2814522.jpg z wczoraj my own
40D 70mm 2.8 1/80 1600iso. Czyścioch z jpg. jedynie zabawa suwakami.
Pozdrawiam.
www.amphoto.pl
pecunio.digart.pl
Ja mam C 70-200/2.8 IS i juz sie nauczylem utrzymywac 1/80s. Nizej jakos nie bylo okazji schodzic.Zapewne IS pozwoliłby zejść z czasem na /100 ? może więcej ..
Jest jeden spory minus - czasami jak zlapie odblysk swiatla, to jest sajgon - raz doswiadczylem tego nawet zalozona oslona p/sloneczna o dziwo. Ale to raz tak tylko sie zdarzylo.
Co do ciezaru.. Hm.. On wazy 1,3 kg. Chyba jest ciezszy o jakies 200 gram od wersji bez IS. Na poczatku bylo kiepsko - nie czulem rak i nadgarstkow, ale juz przywyklem i nauczylem sie go nosic![]()
Naprawdę fotografujecie koncerty na 1/80 czy 1/100 ? Ja, mimo posiadania stabilizacji, to chyba mam zbyt żwawych artystów by na takim czasie zaryzykować fotografowanie. Co z tego że ogólnie zdjęcie będzie nieporuszone jak artysta się rusza?
pytanie z innej beczki majac zalozmy 70-200 2.8 oplaca sie jeszcze trzymac w stajni 85 1.8 lub druga wersja majac 85 1.8 oplaca sie dokupic 70-200 2.8 czy moze f4 is
toć to zupełnie inne zastosowanie mają te obiektywy - 85 tylko portret, 70-200 - reportaż