Strona 4 z 7 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 63

Wątek: Sigma EF-500 DG Super

  1. #31
    Coś już napisał
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    Gliwice
    Posty
    73

    Domyślnie

    Czytam sobie ten krótki (na szczęście) wątek i jak zwykle prawda leży gdzieś po środku. Bo jakby była po jednej stronie to by nie było dyskusji. Nie mam tu do nikogo uprzedzeń (nie wiem może jeden z rozmówców jest popularnym i nielubianym trollem). Staram się być obiektywny na tyle na ile to możliwe. Chciałem się dowiedzieć o różnicach pomiędzy tymi lampami (ale chyba lepiej pogooglam sobie). Szczerze mówiąc muszę przyznać, że w tej niesympatycznej dyskusji więcej racji ma robson (nie znaczy że całkiem). Zapytał o Sigme EF-500 i dostał niewiele konkretnych (na temat) odpowiedzi, za to większość z niesympatycznym zabarwieniem. I chyba tylko jedna z wypowiadających się osób ma omawianą lampę. Za to jak temat poszedł w innym kierunku, to dyskusja rozwinęła, że hej!

    Ja też chciałem się coś dowiedzieć o różnicach między tymi lampami, a w tym wątku poza niesympatycznymi odpowiedziami w stylu: "po co Ci to" nie było rzeczowej dyskusji na zadany temat. Każdy broni aktualnie posiadanego sprzętu niezależnie o czym traktuje temat (co jest u nas niestety regułą). Zamiast podać rzeczowo różnice, bez osobistych wyjazdów: Wady, zalety, w jakich przypadkach może się to czy tamto przydać (i o tym można długo dyskutować i znając nasze realia temat poszedł by OT )
    No i robsonowi puściły nerwy. Trochę za szybko, bo takie dyskusje są u nas na porządku dziennym i powinien się uodpornić.
    Nie chodzi mi tylko o ten wątek. Czytując od wielu lat fora i grupy dyskusyjne (nie tylko o tematyce fotograficznej) odnoszę niesympatyczne wrażenie, że jesteśmy wszyscy mocno zakompleksieni/niedowartościowani (piszę "my" bo nie chodzi mi o osobiste "jazdy"). Nie ma u nas w zwyczaju prowadzenia "pozytywnego" dialogu czy dyskusji (niestety). Po krótkiej wymianie zdań leci się od razu z osobistymi tekstami, o tym jak kto sie zna, bądź nie zna na rzeczy (oczywiście ubrane w ładne i inteligentne słowa).
    Zamiast powiedzieć “mnie się by to nie przydało” piszę się: “i po co Ci to” albo “jak chcesz tak robić to życzę powodzenia”. I niezależnie od tego, że piszący te uwagi może mieć racje, to z definicji stawia sam siebie jako antagonistę w stosunku do pytającego. PO CO?
    Łatwiej przyznać racje komuś kto nas nie atakuje. Toż są to podstawy niemal z przedszkola. Ludzie, jesteśmy dorośli, bądźmy dla siebie milsi.
    To nie matematyka 2+2 nie zawsze równa się 4 (w matematyce też nie zawsze, to jakby się ktoś chciał przyczepić ) Ilu ludzi tyle opinii, ilu profesjonalistów/fachowców/zawodowców tyle “niepodważalnych“ prawd. Odpuśćmy sobie prywatne wyjazdy na tyle na ile to możliwe, a wszystkim wyjdzie to na dobre.

    Przepraszam za OT.

    Pozdrawia walczący z wiatrakami Yablon

    ps. Nie wiem co mnie tak dziś naszło, chyba czas się napić

  2. #32
    Pełne uzależnienie Awatar McKane
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    46
    Posty
    2 015

    Domyślnie

    Ja mysle ze to o czym piszesz jest nie do unikniecia. Ja tez jestem przeciwnikiem osobistych wycieczek i odchodzenia od tematu i staram sie z tym walczyc jak tylko sie da.

    Ale prawda jest taka ze watki omawiajace tematy ktore sa nieznane wiekszosci osob badz tez zupelnie egzotyczne albo nie rozwijaja sie w ogole albo ida w innym kierunku. Budzi to w pierwszej kolejnosci frustracje pytajacego (mowie ogolnie bez scislych zwiazkow z tym watkiem) co czesto daje sie odczuc i nastepuje kontrreakcja stalych uczestnikow probujacych za wszelka cene bronic swojego zdania.

    Przykladow takich dyskusji mozna podac calkiem sporo ... ja w swoim poprzednim pytaniu o skaner plaski dostalem oferte kupna, informacje o skanerach do slajdow i jakosci przystawek (co mnie w ogole nie interesowalo) i jedna ogolnikowa odpowiedz.

    No i teraz najgorsza czesc Aby temu zapobiec trzeba konkretnych dzialan moderatorskich. Wycinanie postow dzielenie watkow itp co z koleji czesto (zupelnie nie wiedziec czemu) takze budzi agresje ale tym razem zogniskowana. Moze sprawe rozwiarza kiedys boty na ktorych bedzie sie mozna wyzyc do woli a one i tak beda robily swoje
    http://www.bykom-stop.avx.pl/

    Najnowsze fotografie cegiel znajdziesz w mojej galerii http://canon-board.info//showthread.php?t=11296

  3. #33
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez McKane
    No i teraz najgorsza czesc Aby temu zapobiec trzeba konkretnych dzialan moderatorskich. Wycinanie postow dzielenie watkow itp co z koleji czesto (zupelnie nie wiedziec czemu) takze budzi agresje ale tym razem zogniskowana.
    Wiesz czemu? Mi sie wydaje ze z powodu przyzwyczajen i przenosin. Ludzie sa przyzwyczajeni do wlnosci slowa i przenosza zycie "prawdziwe" w internet... a tymczasem nie umieja dostroic sie do tego ze fora maja scisle okreslone regulaminy, scisle pilnowane przez ustroj monarchistyczny bardziej niz demokratyczny .
    Czyli wolnosc slowa jest na forach, ale scislej ograniczona regulaminami niz w zyciu. I przeciw temu sie buntuja ludzie ze "jak on smie modyfikowac/ucinac/przenosic MOJE slowa" ... mimo ze przy rejestracji na forum sami sie na to zgodzili - zgadzajac sie na stosowanie regulaminu .

    Ale wyszlismy na offtop... ale nie bede przenosil bo znowu na mnie naskocza ze smiem cenzurowac .
    Tomek moze sie pobawi poki jeszcze on nikomu na odcisk nie nadepnal

  4. #34
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    warszawa
    Wiek
    52
    Posty
    468

    Domyślnie

    witam was
    to moze w koncu wypowie sie na ten temat ktos , kto ma do powiedzenia cos o tych lampach bo np. ja ogladam ten watek w celu dowiedzenia sie czegos o alternatywie (sigma) dla canona (420)

  5. #35
    Początki nałogu Awatar czeczot
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    3miasto
    Posty
    325

    Domyślnie

    Nie znam tej lampy ale może ogólnie się wypowiem o tym czego oczekuje od lampy. Lampa która nie ma odchylanej głowicy w 2 płaszczyznach jest na 100% miej przydatna od takiej która ma. Ci którzy twierdzą inaczej niech zrobią zdjęcie w trochę ciemnym pomieszczeniu kadr pionowy i obejrzą sobie cienie, światło odbite od ściany nie zawsze jest najlepsze, czasami ściana jest dosyć daleko itd. A moim zdanie najlepszy efekt przynosi odbicie od miejsca w którym ściana łączy się z sufitem. Wiem można stosować różne rozpraszacze ale one i tam powodują powstanie cienia tylko że mniej „agresywnego” Kolejna rzecz to tryb M lampy błyskowej.

    Poniżej przykład, zdjęcie praktycznie bez obróbki w komputerze. Teraz ci którzy twierdzą że M nie jest potrzebny niech zrobią takie na automacie, słońce wprost w aparat, modelka prawidłowo naświetlona i dalej widać że to jest wschód słońca – powodzenia. Wiem co mówię bo najpierw próbowałem to zrobić automatem



    Podsumowując jeżeli starczy ci tylko tryb automatyczny lampy, np. nigdy nie będziesz chciał zrobić mniej lub bardziej widocznego „tła” w porze wieczornej itd. To kup lampę która nie ma M. Na temat odbić błysków już nie pisze bo sam wiesz że są potrzebne i dobrze mieć możliwość w dowolnym kadrze odbicia od dowolnego miejsca

  6. #36
    Pełne uzależnienie Awatar Jurek Plieth
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    Gdańsk
    Wiek
    75
    Posty
    2 087

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez czeczot
    Nie znam tej lampy ale może ogólnie się wypowiem o tym czego oczekuje od lampy. Lampa która nie ma odchylanej głowicy w 2 płaszczyznach jest na 100% miej przydatna od takiej która ma...
    Radek,
    Trudno byłoby się z Tobą nie zgodzić :wink: Jeśli już procentami operujesz, to spróbuj odpowiedzieć na pytanie w ilu procentach przypadków ta cecha (czyli pionowe kadrowanie z pionowo odchylaną głowicą) jest wykorzystywana?
    Będę się wciąż upierał i zdziwiłbym się, gdyby ktoś z Twoim doświadczeniem uważał inaczej, że zasadniczo do klasycznej fotografii portretowej w studio, lampa mocowana na korpusie nie nadaje się. Nie zamierzam tego uzasadniać - wystarczy sięgnąć do poradników. Najogólniej biorąc ta konfiguracja wykorzystywana jest przy bardzo szeroko rozumianej fotografii reportażowej. Jeśli do tego momentu zgadzamy się, to wracam do pytania zadanego na samym wstępie - w ilu procentach przypadków fotoreporterzy kadrują pionowo i ustawiają palnik lampy w pionie? Jeśli ja dobrze dostrzegam, jest to margines wszystkich zdjęć tego rodzaju.
    I tylko tyle chciałem powiedzieć, co tak, nie zgaduję czemu, rozsierdziło mojego adwersarza.

  7. #37
    Pełne uzależnienie Awatar Krzychu
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Ambush Country
    Wiek
    49
    Posty
    3 611

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jurek Plieth
    Radek,
    Trudno byłoby się z Tobą nie zgodzić :wink: Jeśli już procentami operujesz, to spróbuj odpowiedzieć na pytanie w ilu procentach przypadków ta cecha (czyli pionowe kadrowanie z pionowo odchylaną głowicą) jest wykorzystywana?
    W prawie 100% pionowych kadrów, przynajmniej u mnie, mimo że posiadam masę pierdół Lumiquesta...

    Cytat Zamieszczone przez Jurek Plieth
    Będę się wciąż upierał i zdziwiłbym się, gdyby ktoś z Twoim doświadczeniem uważał inaczej, że zasadniczo do klasycznej fotografii portretowej w studio, lampa mocowana na korpusie nie nadaje się. Nie zamierzam tego uzasadniać - wystarczy sięgnąć do
    Nie przypominam sobie żeby ktokolwiek wspominał o studio...

    Cytat Zamieszczone przez Jurek Plieth
    poradników. Najogólniej biorąc ta konfiguracja wykorzystywana jest przy bardzo szeroko rozumianej fotografii reportażowej. Jeśli do tego momentu zgadzamy się, to wracam do
    I z tego powodu że wyczytałeś to w poradniku, nie można jej stosować w żadnym innym celu ? Nie rozumiem dlaczego zdjęcia w pomieszczeniach ograniczasz do portretów studyjnych i reportażu, dodatkowo nie rozumiem dlaczego jak Ci ktoś tłumaczy że obracany do pionowego kadru palnik w lampie jest mu potrzebny to Ty usilnie mu wmawiasz że nie jest podpierając się jakimś poradnikiem...


    Cytat Zamieszczone przez Jurek Plieth
    pytania zadanego na samym wstępie - w ilu procentach przypadków fotoreporterzy kadrują pionowo i ustawiają palnik lampy w pionie? Jeśli ja dobrze dostrzegam, jest to margines wszystkich zdjęć tego rodzaju.
    Może nie są do końca pewni że zawsze będą mieli sufit na sobą i mieli o co odbić światło, a ktoś fotografujący w domu w końcu ma prawie pewność że tun sufit w każdej sytuacji będzie ? Dodatkowo jeżeli można coś zrobić lepiej (bo rozumiem że nie zamierzasz się spierać że zdjęcie ze światłem błyskowym od sufitu będzie lepsze od błyśniętego na wprost) to ktoś tam tego nie robić bo tak robią fotoreporterzy (których warunki pracy są najcześciej diametralnie inne od większości obecnych na forum) ? Nawet różnorakie rozpraszcze robią cienie na ścianie których ja osobiście nie znoszę...

    Cytat Zamieszczone przez Jurek Plieth
    I tylko tyle chciałem powiedzieć, co tak, nie zgaduję czemu, rozsierdziło mojego adwersarza.
    Nabijasz posty ?
    Pozdrowienia,
    KZ
    KZ Aviation Photography

  8. #38
    Początki nałogu Awatar czeczot
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    3miasto
    Posty
    325

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jurek Plieth
    Będę się wciąż upierał i zdziwiłbym się, gdyby ktoś z Twoim doświadczeniem uważał inaczej, że zasadniczo do klasycznej fotografii portretowej w studio, lampa mocowana na korpusie nie nadaje się.
    Tu chyba nikt nie twierdził że się nadaje? Więc kwestie studia zostawmy.

    Cytat Zamieszczone przez Jurek Plieth
    w ilu procentach przypadków fotoreporterzy kadrują pionowo i ustawiają palnik lampy w pionie? Jeśli ja dobrze dostrzegam, jest to margines wszystkich zdjęć tego rodzaju.
    Palnik odchylam w górę w większości przypadków kiedy robię kadr pionowy na zdjęciach typu reportaż lub „u cioci na imieninach”. Mnie nie interesują fotoreporterzy, dla mnie ważniejsze jest jak mi się bardziej podoba. Mów co chcesz dla mnie brak takiej możliwości w lampie ja prawie dyskwalifikuje tak samo jak brak trybu M. I właściwie to każdy sam niech sobie odpowie czy robi kadry tylko poziome czy też zdążają mu się pionowe

    Cytat Zamieszczone przez Jurek Plieth
    I tylko tyle chciałem powiedzieć, co tak, nie zgaduję czemu, rozsierdziło mojego adwersarza.
    A twojego adwersarza rozsierdziło chyba to że próbowałeś mu wmówić że kadry pionowe to bzdura. Ja się z nim zgadzam, też lubię kadry pionowe i nie chciałbym lampy która mnie tej możliwości pozbawia.

  9. #39
    Pełne uzależnienie Awatar Jurek Plieth
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    Gdańsk
    Wiek
    75
    Posty
    2 087

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez czeczot
    Cytat Zamieszczone przez Jurek Plieth
    Będę się wciąż upierał i zdziwiłbym się, gdyby ktoś z Twoim doświadczeniem uważał inaczej, że zasadniczo do klasycznej fotografii portretowej w studio, lampa mocowana na korpusie nie nadaje się.
    Tu chyba nikt nie twierdził że się nadaje? Więc kwestie studia zostawmy.
    Miło, że w tym miejscu zgadzamy się w 100%

    Cytat Zamieszczone przez Jurek Plieth
    w ilu procentach przypadków fotoreporterzy kadrują pionowo i ustawiają palnik lampy w pionie? Jeśli ja dobrze dostrzegam, jest to margines wszystkich zdjęć tego rodzaju.
    Cytat Zamieszczone przez czeczot
    Palnik odchylam w górę w większości przypadków kiedy robię kadr pionowy na zdjęciach typu reportaż lub „u cioci na imieninach”.
    I znowu pełna zgoda Gdyby taka była odpowiedź kol. robsona, to ta niepotrzebna dyskusja nie miałaby miejsca. Ośmielę się przypomieć jednak, że robson napisał tak: Robie sporo portretow w ukladzie pionowym. No więc powtarzam, że do fotografii stricte portretowej w pomieszczeniach lampa mocowana do korpusu jest bez sensu. Jeśli zaś masz na myśli fotografię portretową na zewnątrz, to albo to cienie rozświetla się w zupełnie inny sposób, albo jeśli już za pomocą lampy na korpusie, to palnik nie musi być odchylany w żadnym kierunku

    Cytat Zamieszczone przez Jurek Plieth
    I tylko tyle chciałem powiedzieć, co tak, nie zgaduję czemu, rozsierdziło mojego adwersarza.
    Cytat Zamieszczone przez czeczot
    A twojego adwersarza rozsierdziło chyba to że próbowałeś mu wmówić że kadry pionowe to bzdura. Ja się z nim zgadzam, też lubię kadry pionowe i nie chciałbym lampy która mnie tej możliwości pozbawia.
    Niczego takiego nie napisałem i dziwię się, że można było mnie tak zrozumieć. Jedyne co napisałem to to, że w fotoreporterzy korzystający z lampy najczęściej, a może nawet w ogóle, nie odchylają palnika przy kadrach pionowych (lub wręcz najczęściej nie stosują tego typu kadrowania) z czystej wygody (braku czasu).
    Howgh.

  10. #40
    Dopiero zaczyna Awatar woland
    Dołączył
    Oct 2004
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    42
    Posty
    36

    Domyślnie

    Witam

    Co do pionowych kadrow i swiatla odbijanego od sufitu- mi sie taki bajer przydaje niekiedy, raczej nieczesto, ale kiedy brak innego wyjscia to milo ze mozna odbic swiatlo od sufitu, a nie walic na wprost. Ale ostatnio akurat przydaje mi sie to nadzwyczaj czesto, wiec zadowolony jestem, ze ef 500 super dg ma taka mozliwosc...a wlasnie jak juz wspominalem wczesniej mam te lampe, a pare osob pisalo, ze chcialoby sie czegos na jej temat dowiedziec, pytajcie smialo.

Strona 4 z 7 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •