Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 36

Wątek: TANI obiektwy do przyjęcia ...

  1. #21
    Pełne uzależnienie Awatar adamek
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    40
    Posty
    2 265

    Domyślnie

    Najlepiej by było i to i to - czyli i dobre fotografię i niewidoczny.
    A swoją drogą, to ja sobie nie wyobrażam gościa, który biega po ołtarzu, bo mu kadr nie pasuje, a nie może przezoomować.

    A tak swoją drogą - to nad super jakość bym wolał super kadry... czyli moim zdaniem coolwiek ze światłem 2.8 (które pewnie i tak przymknie do chociażby 3.3) wystarczy.
    Miłego dnia
    adam jastrzębowski
    cyfra i analog. obiektywy, statyw i monopod
    tu tu

  2. #22
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez adamek
    Najlepiej by było i to i to - czyli i dobre fotografię i niewidoczny.
    A swoją drogą, to ja sobie nie wyobrażam gościa, który biega po ołtarzu, bo mu kadr nie pasuje, a nie może przezoomować.

    A tak swoją drogą - to nad super jakość bym wolał super kadry... czyli moim zdaniem coolwiek ze światłem 2.8 (które pewnie i tak przymknie do chociażby 3.3) wystarczy.
    Rowniez sobie nie wyobrazam... nie-do-konca ostre szklo przy 2.8 mozna wyostrzyc w postprocessingu. Lepiej zrobic zdjecie, nawet lekko miekkie niz nie zrobic w ogole - a jak cie z kosciola wywala to nie zrobisz w ogole .

  3. #23
    Pełne uzależnienie Awatar adamek
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    40
    Posty
    2 265

    Domyślnie

    O i właśnie o to mi Vitez chodziło.
    Miłego dnia
    adam jastrzębowski
    cyfra i analog. obiektywy, statyw i monopod
    tu tu

  4. #24
    Pełne uzależnienie Awatar Arkan
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    1 401

    Domyślnie

    bo mu kadr nie pasuje, a nie może przezoomować.
    ale może zmienić obiektyw na inną ogniskową np. jak 50 jest za wąsko to zakłada 28mm 8) . Chyba nie chcesz mi powiedzieć, że przy 28+50 vs 28-70, brak zakresu 50-70 jest szczególnie dotkliwy we wnętrzach.
    nie-do-konca ostre szklo przy 2.8 mozna wyostrzyc w postprocessingu.
    tiaaa, tzn za 1000 PLN, co dokładnie masz na myśli? Bo chyba nie Tokine, której jak wskazują rozliczne testy, połączenie z dsrl-em jest bardzo niefortunne jeśli chodzi o jakość zdjeć. Pomijam fakt, że za 1000 PLN może być tylko używana.

    Arkan
    Pentax K-5 II, Leica M9

  5. #25
    Pełne uzależnienie Awatar adamek
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    40
    Posty
    2 265

    Domyślnie

    Z będących na allegro obecnie:
    28-105 3,5 - 4,5 (fakt, może trochę ciemnawo, ale i tak musi być lampa używana)
    24-85 3.5 - 4.5

    Miłego dnia
    adam jastrzębowski
    cyfra i analog. obiektywy, statyw i monopod
    tu tu

  6. #26
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Arkan
    ale może zmienić obiektyw na inną ogniskową np. jak 50 jest za wąsko to zakłada 28mm 8)
    Moze a moze i nie... nie zawsze jest czas na to - szczegolnie w czasie reportazy slubnych w kosciele. Zauwaz ze rozpatrujemy tu szklo do konkretnych zastosowan i musimy je wziac pod uwage a nie "co najlepszej jakosci w tej cenie" .
    Stalki beda najlepszej jakosci - tego nikt nie neguje, ale biorac pod uwage wymagania sytuacyjne to moglbys w koncu przestac tak naciskac na te stalki bo mimo swietnej jakosci - nie sprostaja wymaganiom sytuacyjnym .

    Nprawde czasem nie rozumiem jak mozna tak isc w zaparte "stalki, stalki, stalki" zamiast dostosowac porade do wymagan.

    Cytat Zamieszczone przez Arkan
    Bo chyba nie Tokine, której jak wskazują rozliczne testy, połączenie z dsrl-em jest bardzo niefortunne jeśli chodzi o jakość zdjeć
    Wole niefortunna jakosc niz brak zdjec. A przeszkadzanie w kosciele lub zbyt dlugi czas na zmiane stalek tym wlasnie moze zaowocowac - brakiem zdjec. Lepiej miec zdjecia niz ich nie miec - takie mam podejscie.
    Wiec ta Tokina ujdzie, stalki dadza lepsza jakosc ale o wiele wieksze ryzyko braku zdjec.

  7. #27
    Pełne uzależnienie Awatar p13ka
    Dołączył
    Mar 2004
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    57
    Posty
    1 013

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Arkan
    tiaaa, tzn za 1000 PLN, co dokładnie masz na myśli? Bo chyba nie Tokine, której jak wskazują rozliczne testy, połączenie z dsrl-em jest bardzo niefortunne jeśli chodzi o jakość zdjeć (...)
    Hmm..., miałem Tokinę 28-70/2.6-2.8 przykręconą do 10D i zrobiłem nią zdjęcia komunijne mojej córki. Z tą jakością naprawdę nie jest tak źle. Wybór ten to kompromis wymuszony ograniczonym budżetem, a jednocześnie uwzględniający niełatwe warunki w jakich fotki mają być robione.
    Kilka testowych fotek z Tokiny 28-80 można znaleźć np. TUTAJ

  8. #28
    Pełne uzależnienie Awatar Arkan
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    1 401

    Domyślnie

    bo mimo swietnej jakosci - nie sprostaja wymaganiom sytuacyjnym
    Poczytaj sobie na innych forach (szczególnie obcojęzycznych) ilu zawodowych fotografów robi śluby optyką stałoogniskową, właśnie ze względu na świetną jakość i światło i nie opowiadaj takich rzeczy.
    Nprawde czasem nie rozumiem jak mozna tak isc w zaparte "stalki, stalki, stalki" zamiast dostosowac porade do wymagan.
    Że nie rozumiesz to akurat wiem, a nie idę w zaparte, tylko uważam, że polecanie komuś kto ma mało pieniędzy byle jakiego zooma, tylko dlatego, że łatwiej się nim robi zdjecia, jest kompletnie pozbawione sensu. Jeśli kolega powie, że ma te 1400 PLN, to Tamron 28-75 będzie o wiele lepszym wyborem.
    Lepiej miec zdjecia niz ich nie miec - takie mam podejscie.
    Złota myśl
    stalki dadza lepsza jakosc ale o wiele wieksze ryzyko braku zdjec.
    Kwestia praktyki i umiejętniości. Błędnie zakładasz, że jeśli Ty nie potrafisz czegoś zrobić, to jest to niewykonalne także dla innych. Jeśli by tak było, to fotografia ślubna powinna się rozwijać od momentu pojawienia się pierwszych zoomów, a wiemy, że tak nie jest. Innym wytłumaczeniem tego faktu jest to, że fotografowie 30 lat temu nie znali Twojej rewolucyjnej teorii, robili świetne reportaże z niewiedzy
    miałem Tokinę 28-70/2.6-2.8 przykręconą do 10D
    Myślałem, że mówimy o Tokinie 28-70/2.8, a nie 28-70/2.6-2.8. Nie znam tej ostatniej., ale wydaje mi się, że nie jest już produkowana, natomiast ta lepsza Tokina 28-80/2.8 kosztuje znacznie powyżej tego 1000 PLN.


    28-105 3,5 - 4,5 (fakt, może trochę ciemnawo, ale i tak musi być lampa używana)
    Dlaczego uważasz,że lampa musi być używana? Miałem ten obiektyw i bardzo go lubiłem. Niemniej jednak, do low light to on się nie nadaje. Jest to b.dobry spacerzoom. Ostry po przymknięciu do 6.3-8.0.

    Arkan
    Pentax K-5 II, Leica M9

  9. #29
    Pełne uzależnienie Awatar Kubaman
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    48
    Posty
    4 709

    Domyślnie

    ale się ostra wymiana wywiązała..
    no to żeby nieco zrównoważyć siły dodam swoje dwa grosze

    1) Zgadzam się z Arkanem (to już drugi raz )
    2) Panowie, za 1000PLN trzeba zrobić kompromis i to nie jakiś kompromis tylko cholernie duży kompromis. Dlaczego akurat stałki - zaraz napiszę
    3) Co do wspomnianej Tokiny, to czytałem wiele opinii, że najgorsze w niej to nie optyka ale szybkość AF. Podobno jest koszmarnie wolny, a to na ślubie może być spory problem
    4) Jeśli mówimy o obiektywie do 1000PLN i zdjęciach w kościele (bardzo ciemno ) to wspomniane stałki mają swoje zasadnicze zalety:
    a) możliwość robienia bez lampy - podstawowa zaleta !!!
    b) w tej klasie cenowej potężny zapas jakości optycznej, który umożliwia "cropowanie" do wymarzonego kadru, bez zauważalnej straty jakości. Dodatkowo jeśli jest trochę jaśniej mamy o wiele większe możliwości domknięcia i jeszcze bardziej poprawiamy ostrość zdjęcia - domknięcie ciemnego zooma w kościele nie wchodzi IMHO w grę
    c) najszybszy AF
    d) cicha praca (oj to jest ważne)
    f) dużo lepsza kontrola GO, IMHO jednego z ważniejszych parametrów w tego typu zdjęciach, jeśli chcemy troszkę bardziej się pobawić w fotografię a mniej w kamerzystę

    Co do Tamrona, to mam dwie obiekcje: po pierwsze sporo przekracza budżet naszego kolegi. Po drugie moje - ale nie tylko doświadczenia pokazują - że miewa kłopoty w słabym świetle - a już to body samo w sobie miewa je spore

    Inna opcja - kupić spiłowanego 18-55 EF-S za 350 PLN i zarobić nim około 2000PL, wtedy zaczyna się dopiero sensowna dyskusja o możliwościach wyboru. Inaczej IMHO wyboru nie ma.
    Pasja---------------------> www.jakubszyma.pl

    Przedsięwzięcie-------------> www.szyma.com

  10. #30
    Pełne uzależnienie Awatar Jurek Plieth
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    Gdańsk
    Wiek
    75
    Posty
    2 087

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kubaman
    3) Co do wspomnianej Tokiny, to czytałem wiele opinii, że najgorsze w niej to nie optyka ale szybkość AF.
    To nie jest prawda

Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •