yogi, ja na razie teoretycznie bo startuję dopiero w sierpniu, ale dowiedziałem się wszystkiego w Biurze Informacji Podatkowej - niezwykle skuteczna pomoc!
Na fakturze musisz mieć:
1) cenę
2) dane swojej firmy wraz z NIP
3) kraj pochodzenia kupowanego towaru
4) koszt transportu (może być na osobnej fakturze ale koniecznie dołączonej do przesyłki - wymagane do oclenia i oVATowania)
VAT odliczysz TYLKO na podstawie dokumentu przewozowego SAD, wedle obecnej ustawy nie odliczysz VAT na podstawie faktury (dlatego kupowanie w Europie na osobę prywatną i wciągnięcie w rejestr w EU nie wchodzi w grę - a chciałem tak zrobić).
W koszta wrzucisz TYLKO na podstawie faktury z danymi jak powyżej. Inaczej mówiąc musisz mieć oba dokumenty.
OT: BTW, sam mam zamiar kupić w B&H jeśli tylko dowiem się czy mogą ściągnąć interesujący mnie towar. Wedle informacji na ich stronie uznają karty z Europy, tylko trzeba się z nimi skontaktować wysłać skan karty, którą będziesz płacił. Mają specjalną infolinię dla obcokrajowców - mam zamiar dzwonić w przyszłym tygodniu.