Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy ... 3456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 58

Wątek: Za ciemny monitor - kalibracja (nie)możliwa?

  1. #41
    Początki nałogu Awatar adalbert
    Dołączył
    Mar 2007
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    50
    Posty
    353

    Domyślnie

    Do Tom01:
    Myślę, że nie tylko mnie to interesuje - dlatego pytam publicznie: mógłbyś wyjaśnić różnice pomiędzy poszczególnymi wersjami Eye One Dislay 2 - w cenniku na Twojej stronie występują dwie wersje:
    1. Kalibrator Eye-One Display 2 (wersja sygnowana dla Eizo) Cena detaliczna: 1183.00 zł
    2. Kalibrator Eye-One Display2 Cena detaliczna: 1010.00 zł

    Różnica w cenie dość znaczna - czym uzasadniona? Kwestia dodatkowego oprogramowania? Jeśli tak - jakiego? Akcesoriów?

    Opisy są identyczne (w obu przypadkach to i1Display2 to zestaw do kalibracji i profilowania monitorów CRT i LCD składający się z kalibratora (kolorymetr USB) i oprogramowania EyeOne Match 3.) mhmm... albo ja nie potrafię czytać albo opis jest niepełny co oznacza zapis "(wersja sygnowana dla Eizo)" ?
    I druga kwestia - to oczywiście może być wyłącznie kwestia marży - ale w sklepie ->link znalezionym przez energia_ki Eye One Display 2 kosztuje znacznie mniej - bo 864zł Czy to jest jakaś uboższa wersja? jeśli tak - czego w niej brakuje?
    I na koniec - czy 5% rabat proponowany przez Ciebie dla forumowiczów CB dotyczy tylko monitorów EIZO, czy obejmuje też kalibratory?

  2. #42
    Początki nałogu
    Dołączył
    Mar 2007
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    291

    Domyślnie

    adalbert, brawo! wyjales mi te pytania z klawiatury :grin:
    [zaoszczedzajac mi w ten posob czas! gracias!]

  3. #43
    Pełne uzależnienie Awatar Tom01
    Dołączył
    Feb 2007
    Miasto
    Białystok-Warszawa
    Wiek
    53
    Posty
    2 600

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez adalbert Zobacz posta
    w cenniku na Twojej stronie występują dwie wersje:
    1. Kalibrator Eye-One Display 2 (wersja sygnowana dla Eizo) Cena detaliczna: 1183.00 zł
    2. Kalibrator Eye-One Display2 Cena detaliczna: 1010.00 zł

    Różnica w cenie dość znaczna - czym uzasadniona? Kwestia dodatkowego oprogramowania? Jeśli tak - jakiego? Akcesoriów?
    Wersja dla Eizo różni się logo i inną drogą jaką trafiła do Polski. Niczym więcej.

    Cytat Zamieszczone przez adalbert Zobacz posta
    Eye One Display 2 kosztuje znacznie mniej - bo 864zł Czy to jest jakaś uboższa wersja? jeśli tak - czego w niej brakuje? I na koniec - czy 5% rabat proponowany przez Ciebie dla forumowiczów CB dotyczy tylko monitorów EIZO, czy obejmuje też kalibratory?
    Pisałem o tym wcześniej. Pojawiło się kilka dni temu możliwość nabycia tańszych wersji produkowanych dla Pantone oraz importowanych z UK, również z możliwością zakupu z 0% vat'em. Sugeruję śledzić ofertę, bo jest ona w tej chwili w trakcie szlifowania.

    Rabat CB jest w tej chwili na monitory Eizo, lub Monitor Eizo zakupiony razem z akcesoriami. Na same akcesoria w tej chwili nie mam możliwości.
    Masz problem z kolorem, wal śmiało!
    e-mail: color@mastiff.pl

  4. #44
    Początki nałogu
    Dołączył
    Mar 2007
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    291

    Domyślnie problem z oświetleniem tak zwanego stanowiska pracy

    to ja sie tu podepne i pociągnę temat kalibracji monitora,
    bo nie ma sensu mnozyc watkow bez potrzeby

    dopoki obrabialam zdjecia cz-b [czy, jak kto woli, B&W], bylo ok,
    ale coraz wiecej osob prosi mnie o portrety, etc., rowniez w kolorze,
    wiec zaczelam dlubac przy kolorowych, no i oczywiscie zaczely sie schody,
    bo w zaleznosci od tego, jakie wlasnie jest swiatlo,
    widze na monitorze co innego
    - a swiatlo, jak wiadomo, zmienia sie w ciagu dnia nieustannie...

    czyli zeby stworzyc sobie stale oswietlenie w miejscu pracy
    [i powtarzalnosc/przewidywalnosc rezultatow]
    najlepiej jest odciac swiatlo dzienne i pracowac wylacznie przy sztucznym?
    jakie wtedy zastosowac oswietlenie w pomieszczeniu?
    żarowe za cieple, myslalam, ze halogenki sie sprawdza,
    ale kalibrator, mierzac swiatlo zastane wlasnie przy wlaczonych halogenach,
    pokazal, ze 'ambient light' jest za cieple...

    jak Wy sobie radzicie?
    bede wdzieczna za wszystkie konstruktywne uwagi

  5. #45
    Pełne uzależnienie Awatar Tom01
    Dołączył
    Feb 2007
    Miasto
    Białystok-Warszawa
    Wiek
    53
    Posty
    2 600

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez energia_ki Zobacz posta
    jakie wtedy zastosowac oswietlenie w pomieszczeniu?
    Najwygodniej studyjne oświetlenie lampami błyskowymi. Stosunek oświetlenia do światła zastanego jest bardzo duży i temperatura bieli łatwa do przewidzenia.
    Masz problem z kolorem, wal śmiało!
    e-mail: color@mastiff.pl

  6. #46
    Początki nałogu Awatar adalbert
    Dołączył
    Mar 2007
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    50
    Posty
    353

    Domyślnie

    Odnoszę wrażenie, że energia_ki pytała o oświetlenie stanowiska pracy z monitorem - stanowiska do OBRÓBKI ZDJĘĆ - o oświetlenia miejsca pracy, nie zaś oświetlenie planu zdjęciowego...

  7. #47
    Pełne uzależnienie Awatar Tom01
    Dołączył
    Feb 2007
    Miasto
    Białystok-Warszawa
    Wiek
    53
    Posty
    2 600

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez adalbert Zobacz posta
    Odnoszę wrażenie, że energia_ki pytała o oświetlenie stanowiska pracy z monitorem - stanowiska do OBRÓBKI ZDJĘĆ - o oświetlenia miejsca pracy, nie zaś oświetlenie planu zdjęciowego...
    Zgadza się, moja pomyłka.

    Stanowisko pracy może być oświetlone dość dowolnie z jednym wyjątkiem. Jeśli oprócz obróbki na monitorze dokonuje się też oceny kolorystyki wydruków/zdjęć, niezbędne jest standaryzowane oświetlenie. Taniej jest oczywiście oświetlić tylko stół, zamiast całego pomieszczenia.
    Masz problem z kolorem, wal śmiało!
    e-mail: color@mastiff.pl

  8. #48
    Początki nałogu
    Dołączył
    Mar 2007
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    291

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tom01 Zobacz posta
    Stanowisko pracy może być oświetlone dość dowolnie z jednym wyjątkiem. Jeśli oprócz obróbki na monitorze dokonuje się też oceny kolorystyki wydruków/zdjęć, niezbędne jest standaryzowane oświetlenie. Taniej jest oczywiście oświetlić tylko stół, zamiast całego pomieszczenia.
    dosc dowolnie?
    moze ja się mylę/coś zle robię/źle widzę
    [wyliczam te mozliwosci na poważnie, niech nikt, proszę, nie myśli,
    że kryje sie tu jakaś ironia]
    ale kiedy na początku obrabialam zdjęcia w nocy
    przy zwykłym świetle żarowym,
    to rano w świetle dziennym widziałam inny efekt kolorystyczny,
    niż ten, który wypracowałam w nocy
    - szczególnie wrażliwy na takie przesunięcia barwowe jest kolor skóry,
    łatwo może wpaść w jakiś nienaturalny odcień

    dlatego nie jestem pewna, czy światło,
    przy którym ocenia sie oddanie kolorów na monitorze,
    jest aż tak dowolne

    @Tom01 - widzę, że jak zwykle mozna liczyć na szybką odpowiedź!

    @adalbert - dziękuję

  9. #49
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz1972
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Ząbkowice Śląskie
    Wiek
    52
    Posty
    3 042

    Domyślnie

    Do oświetlenia pomieszczenia polecam świetlówki PHILIPSA GRAPHICA PRO

  10. #50
    Pełne uzależnienie Awatar Tom01
    Dołączył
    Feb 2007
    Miasto
    Białystok-Warszawa
    Wiek
    53
    Posty
    2 600

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez energia_ki Zobacz posta
    dlatego nie jestem pewna, czy światło,
    przy którym ocenia sie oddanie kolorów na monitorze,
    jest aż tak dowolne
    Wyraziłem się mało precyzyjnie. Pisząc dość dowolnie nie miałem na myśli wszystkich możliwości oświetleniowych dnia i nocy a tolerancję na różne rodzaje źródeł na suficie. Rzecz jasna, praca w skrajnie różnym oświetleniu musi wywoływać nieco różną reakcję oka. Po pierwsze skoro masz kolorymetr z funkcją pomiaru oświetlenia postaraj się o mniej więcej taki sam poziom. Po drugie, czy aby na pewno pracujesz przy takiej samej jasności monitora w dzień i w nocy? Monitory najbardziej optymalnie kalibrują się na 100-120cd/m2 a tanie jeszcze jaśniej. Sęk w tym, że to za jasno na wieczór, nie mówiąc o nocy i wymagane jest, dość silne jak na noc, oświetlenie stanowiska. Po trzecie, czy kolor ścian, firan i zasłon nie wprowadza dominanty? Szczególnie przy różnych rodzajach i źródłach oświetlenia w dzień i nocy? No i po czwarte tak na pocieszenie. Kolor skóry na monitorze to masakra. Znam bardzo niewiele monitorów które to pokazują neutralnie. Znaczna większość potrafi nawet zmieniać kolorystykę w czasie pracy.
    Ostatnio edytowane przez Tom01 ; 10-05-2007 o 15:45
    Masz problem z kolorem, wal śmiało!
    e-mail: color@mastiff.pl

Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy ... 3456 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •