Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Wątek: 1d+tokina 12-24

  1. #1

    Domyślnie 1d+tokina 12-24

    witam
    czy tokina 12-24/4 po zapieciu do 1d bedzie winietowac? jak bardzo? as inna,jezeli tak, to czy istnieje jakas inna, tansza alternatywa dla 16-35 i 17-40 ze stalym swiatlem?

  2. #2
    Cenzor Awatar MacGyver
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    47
    Posty
    7 043

    Domyślnie

    Tak będzie winietować, zdaje się ze do 15 mm włącznie. Na forum są gdzieś sample z takie zestawu, ale nie udało mi się ich znaleźć.
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

  3. #3
    Początki nałogu Awatar Scream
    Dołączył
    Nov 2005
    Miasto
    Zielona Góra
    Posty
    295

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez totus Zobacz posta
    czy istnieje jakas inna, tansza alternatywa dla 16-35 i 17-40 ze stalym swiatlem?
    Zdaje się ,że pod matryce 1D nic ciekawszego nie ma. Musisz szukać wśród obiektywów pokrywających pełną klatkę. Jeżeli nie zoom, to może coś ze stałek ? takie 20mm f2.8 Canona ?
    pucha i grucha

  4. #4
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    warszawa
    Wiek
    33
    Posty
    252

    Domyślnie

    A może Zenitar 16mm ?
    Niestety na 1d widać sporą dystorsję. Na aps-c wygląda lepiej

  5. #5
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Scream Zobacz posta
    Zdaje się ,że pod matryce 1D nic ciekawszego nie ma. Musisz szukać wśród obiektywów pokrywających pełną klatkę.
    Sigme 12-24 bym mogl polecic. Nie powinna az tak winietowac jak Tokina 12-24 bo pracuje bez problemu na pelnej klatce. Niestety jej minusem jest praktycznie brak mozliwosci stosowania filtrow. Teoretycznie mozna z jakims wyjatkowo szerokim holderem kombinowac albo filtry zelatynowe - czyli fatyga.

  6. #6
    Początki nałogu Awatar Scream
    Dołączył
    Nov 2005
    Miasto
    Zielona Góra
    Posty
    295

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vitez Zobacz posta
    Sigme 12-24 bym mogl polecic.
    No tak, racja. Zupełnie zapomniałem o tym szkle ;-)
    pucha i grucha

  7. #7
    Obertroll Awatar Kolekcjoner
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Pod Tatrami
    Posty
    18 776

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vitez Zobacz posta
    Sigme 12-24 bym mogl polecic. Nie powinna az tak winietowac jak Tokina 12-24 bo pracuje bez problemu na pelnej klatce. Niestety jej minusem jest praktycznie brak mozliwosci stosowania filtrow. Teoretycznie mozna z jakims wyjatkowo szerokim holderem kombinowac albo filtry zelatynowe - czyli fatyga.
    Powiedz mi czy masz jakieś większe doświadczenia z tym szkłem (sigma). Bo cały czas myślę oczymś jeszcze szerszym niż 17mm. Testów w sieci jakoś mało.
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

  8. #8
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kolekcjoner Zobacz posta
    Powiedz mi czy masz jakieś większe doświadczenia z tym szkłem (sigma). Bo cały czas myślę oczymś jeszcze szerszym niż 17mm. Testów w sieci jakoś mało.
    Trzymalem je raz w reku i pstryknalem dwa zdjecia. Czyli praktycznie zadne doswiadczenia, co najwyzej pobiezne wrazenia - soczewka przednia mocno wypukla, dziwnie wyglada. Dystorsje na 20D wydawaly sie mniejsze niz z Canona 10-22. I tyle wlasciwie. Ja bym go nie bral ale nie na podstawie tego konkretnego szkla a nabytej nieufnosci do wspolpracy AF na linii Sigma-Canon. A w przypadku tego szkla - ultrawide mi niepotrzebny, 17-40 na cropie zupelnie wystarcza.

  9. #9
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Apr 2006
    Posty
    1 370

    Domyślnie

    To ja sie podepne pod ten watek. A wiec w kwietniowym wydaniu PHOTOGRAPHY MONTHLY jest test obiektywow szerokokatnych (caly numer poswiecony LANDSCAPE PHOTOGRAPHY). W szranki stanely takie obiektywy jakL Canon EF-S 10-22, Nikon AF-S 12-24, Sigma 12-24, Tamron 11-18, Tokina 10-17 Fisheye, Sigma 10-20, Olympus Zukio 7-14, Olympus Zukio 11-22, Pentax 10-17 Fisheye, Tokina 12-24. Zwyciezca zostala SIGMA 10-20 EX DC HSM 4-5.6 - jest napisane ze po podpieciu 1D obiektyw moze byc uzywany bez winiety od 11mm. Natomiast jakosc tokiny na "szerokim" koncu byla najlepsza ze wszystkich testowanych obiektywow. Teraz podaje wyniki (w takiej samej kolejnosci jak podawalem obiektywy)
    Canon 10-22 - 87/100
    Nikon 12-24 - 87/100
    Sigma 12-24 -88/100
    Tamron 11-18 - 79/100
    Tokina 10-17 - 80/100
    Sigma 10-20 - 91/100
    Olympus 7-14 - 84/100
    Olumpus 11-22 - 79/100
    Pentax 10-17 - 79/100
    Tokina 12-24 - 79/100

    Co o tej Tokinie jeszczenapisali The distorion is virtually indistinguisable @ 24mm end but distortion is evident @ 12mm ......... Superb results @ 24mm ........ Jest powleczona warstwami MC (na pierwszym szle co pozwala latwo czyscic oraz usuwac kropelki wody)

    Edit: Sigma 12-24 - jedyna, ktora moze zostacpodpieta pod Ful Frame
    Ostatnio edytowane przez mor_feusz ; 09-04-2007 o 12:56

  10. #10
    Coś już napisał
    Dołączył
    May 2006
    Posty
    76

    Question

    Cytat Zamieszczone przez mor_feusz Zobacz posta
    SIGMA 10-20 EX DC HSM 4-5.6 - jest napisane ze po podpieciu 1D
    Czy wiesz może coś więcej? Podpinamy obiektyw EF-s z cropem 1.6 do puszki 1,25 lub 1.0? Kombinujemy z bagnetem?? Od 11 nie ma winiety???

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •