Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 16

Thread: 1d+tokina 12-24

  1. #1
    Bywalec
    Join Date
    Apr 2006
    Posts
    114

    Default 1d+tokina 12-24

    witam
    czy tokina 12-24/4 po zapieciu do 1d bedzie winietowac? jak bardzo? as inna,jezeli tak, to czy istnieje jakas inna, tansza alternatywa dla 16-35 i 17-40 ze stalym swiatlem?

  2. #2
    Cenzor MacGyver's Avatar
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    Wrocław
    Age
    47
    Posts
    7,043

    Default

    Tak będzie winietować, zdaje się ze do 15 mm włącznie. Na forum są gdzieś sample z takie zestawu, ale nie udało mi się ich znaleźć.
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

  3. #3
    Początki nałogu Scream's Avatar
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    Zielona Góra
    Posts
    295

    Default

    Quote Originally Posted by totus View Post
    czy istnieje jakas inna, tansza alternatywa dla 16-35 i 17-40 ze stalym swiatlem?
    Zdaje się ,że pod matryce 1D nic ciekawszego nie ma. Musisz szukać wśród obiektywów pokrywających pełną klatkę. Jeżeli nie zoom, to może coś ze stałek ? takie 20mm f2.8 Canona ?
    pucha i grucha

  4. #4
    Początki nałogu
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    warszawa
    Age
    33
    Posts
    252

    Default

    A może Zenitar 16mm ?
    Niestety na 1d widać sporą dystorsję. Na aps-c wygląda lepiej

  5. #5
    zło konieczne Vitez's Avatar
    Join Date
    Jan 2004
    Location
    Warszawa
    Posts
    19,804

    Default

    Quote Originally Posted by Scream View Post
    Zdaje się ,że pod matryce 1D nic ciekawszego nie ma. Musisz szukać wśród obiektywów pokrywających pełną klatkę.
    Sigme 12-24 bym mogl polecic. Nie powinna az tak winietowac jak Tokina 12-24 bo pracuje bez problemu na pelnej klatce. Niestety jej minusem jest praktycznie brak mozliwosci stosowania filtrow. Teoretycznie mozna z jakims wyjatkowo szerokim holderem kombinowac albo filtry zelatynowe - czyli fatyga.

  6. #6
    Początki nałogu Scream's Avatar
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    Zielona Góra
    Posts
    295

    Default

    Quote Originally Posted by Vitez View Post
    Sigme 12-24 bym mogl polecic.
    No tak, racja. Zupełnie zapomniałem o tym szkle ;-)
    pucha i grucha

  7. #7
    Obertroll Kolekcjoner's Avatar
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    Pod Tatrami
    Posts
    18,776

    Default

    Quote Originally Posted by Vitez View Post
    Sigme 12-24 bym mogl polecic. Nie powinna az tak winietowac jak Tokina 12-24 bo pracuje bez problemu na pelnej klatce. Niestety jej minusem jest praktycznie brak mozliwosci stosowania filtrow. Teoretycznie mozna z jakims wyjatkowo szerokim holderem kombinowac albo filtry zelatynowe - czyli fatyga.
    Powiedz mi czy masz jakieś większe doświadczenia z tym szkłem (sigma). Bo cały czas myślę oczymś jeszcze szerszym niż 17mm. Testów w sieci jakoś mało.
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

  8. #8
    zło konieczne Vitez's Avatar
    Join Date
    Jan 2004
    Location
    Warszawa
    Posts
    19,804

    Default

    Quote Originally Posted by Kolekcjoner View Post
    Powiedz mi czy masz jakieś większe doświadczenia z tym szkłem (sigma). Bo cały czas myślę oczymś jeszcze szerszym niż 17mm. Testów w sieci jakoś mało.
    Trzymalem je raz w reku i pstryknalem dwa zdjecia. Czyli praktycznie zadne doswiadczenia, co najwyzej pobiezne wrazenia - soczewka przednia mocno wypukla, dziwnie wyglada. Dystorsje na 20D wydawaly sie mniejsze niz z Canona 10-22. I tyle wlasciwie. Ja bym go nie bral ale nie na podstawie tego konkretnego szkla a nabytej nieufnosci do wspolpracy AF na linii Sigma-Canon. A w przypadku tego szkla - ultrawide mi niepotrzebny, 17-40 na cropie zupelnie wystarcza.

  9. #9
    Pełne uzależnienie
    Join Date
    Apr 2006
    Posts
    1,370

    Default

    To ja sie podepne pod ten watek. A wiec w kwietniowym wydaniu PHOTOGRAPHY MONTHLY jest test obiektywow szerokokatnych (caly numer poswiecony LANDSCAPE PHOTOGRAPHY). W szranki stanely takie obiektywy jakL Canon EF-S 10-22, Nikon AF-S 12-24, Sigma 12-24, Tamron 11-18, Tokina 10-17 Fisheye, Sigma 10-20, Olympus Zukio 7-14, Olympus Zukio 11-22, Pentax 10-17 Fisheye, Tokina 12-24. Zwyciezca zostala SIGMA 10-20 EX DC HSM 4-5.6 - jest napisane ze po podpieciu 1D obiektyw moze byc uzywany bez winiety od 11mm. Natomiast jakosc tokiny na "szerokim" koncu byla najlepsza ze wszystkich testowanych obiektywow. Teraz podaje wyniki (w takiej samej kolejnosci jak podawalem obiektywy)
    Canon 10-22 - 87/100
    Nikon 12-24 - 87/100
    Sigma 12-24 -88/100
    Tamron 11-18 - 79/100
    Tokina 10-17 - 80/100
    Sigma 10-20 - 91/100
    Olympus 7-14 - 84/100
    Olumpus 11-22 - 79/100
    Pentax 10-17 - 79/100
    Tokina 12-24 - 79/100

    Co o tej Tokinie jeszczenapisali The distorion is virtually indistinguisable @ 24mm end but distortion is evident @ 12mm ......... Superb results @ 24mm ........ Jest powleczona warstwami MC (na pierwszym szle co pozwala latwo czyscic oraz usuwac kropelki wody)

    Edit: Sigma 12-24 - jedyna, ktora moze zostacpodpieta pod Ful Frame
    Last edited by mor_feusz; 09-04-2007 at 12:56 PM.

  10. #10
    Coś już napisał
    Join Date
    May 2006
    Posts
    76

    Question

    Quote Originally Posted by mor_feusz View Post
    SIGMA 10-20 EX DC HSM 4-5.6 - jest napisane ze po podpieciu 1D
    Czy wiesz może coś więcej? Podpinamy obiektyw EF-s z cropem 1.6 do puszki 1,25 lub 1.0? Kombinujemy z bagnetem?? Od 11 nie ma winiety???

Page 1 of 2 12 LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •