Nie bede sie rozpisywal po raz dziesiaty, ale DLA MNIE Tamron to mechaniczne dno, do wykonania obudowy nie mialem zastrzezen (mnie absolutnie platikowosc nie przeszkadza o ile jest to dobry i mocny plastik). Moja R1-ka, jest zdecydownie lepiej wykonana niz moja 30-tka, ma zdecydownie cichszy USM i genialnie dzialajace pierscienie na szkle. Co do Tamrona jak w XXI wieku mozna wykonac obiektyw, ktory sie sam kreci podczas ostrzenia i ryczy jak wiertarka udarowa?!? :/
Co do Tokiny to mialem 12-24 Pro i 100-300/4. Pozdro.
BTW. Nie wiem czy wszyscy krytykanci zauwazyli, ze Tokina to jedyna firma, ktora stara sie cos zrobic, z dominacja idiotycznej ogniskowej 17-xx. Szkoda, ze nie za bardzo im wyszlo optycznieTak wiec nadal nie ma sensownego szkla dla cropa (moze poza Sony Alpha), ktore jest choc torszke zblizone zakresem do 24-xx.
Ostatnio edytowane przez arra ; 18-06-2007 o 22:21
www.pbase.com/arra
4500->F717->G3->10D->D70->R1->30D->40D->D300->R1+5D2
Jeżeli czas to pieniądz, to mogę powiedzieć, że brakuje mi czasu
Szkielet szkieletem ale magnezu jest dość sporo. Nazywanie 30-tki plastikowym szitem jest IMO lekkim przegięciem. Ale mamy wolność słowa więc każdy może pleść co mu się podoba
.
Zdjęcie z dprewiew.com.
A o którym Tamronie mowa?
A o których L-kach kolega pisze? Bo w krótszych ja poprostu USM-a nie słyszę (a chyba tylko z takimi jest sens porównywania obiektywu z R1). Co do wykonania 30-tki to może jakieś konkrety co takiego tam jest zdecydowanie gorzej wykonane niż w R1?
Tak BTW mam wrażenie, że przez takie kategoryczne, nieuprawnione stwierdzenia wątek zszedł na psy.
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
Caly czas o tym samym: 17-50 (zreszta wiekszosc tamronow chyba tak ma, przynajmniej 17-50 i 19-35 mialy)
Faktycznie moze pojechalem za daleko z ta lepszoscia wykoania R1-ki, po prostu takie wrazenie odnosze po 1,5 roku uzytkowania. Co do USM-a to R1 jest cichsze od kazdego obiektywu USM/AF-S jaki mialem, fakt ze z porownywalnych ogniskowych to tylko posiadalem 28-135 i 24-120 i zdecydownaie nie byly to obiektywy L.
Pozdro
www.pbase.com/arra
4500->F717->G3->10D->D70->R1->30D->40D->D300->R1+5D2
Jeżeli czas to pieniądz, to mogę powiedzieć, że brakuje mi czasu
No i? Co do tej Tokiny to tylko opisywałem swoje wrażenia. I nadzieje, ze podobnie może być z 16-50.
Porównywałem wykresiki z jednego body, dotyczące tych samych ogniskowych (porównanie 16 z 17 już nie jest takie oczywiste). I nie tylko na pełnej dziurze. Poza tym, to czy jest 2000 czy 2100 lw/ph to już w zasadzie wszystko jedno. Smutne są brzegi poniżej 1500 i tyle.
No a to też jest ważne. Co z ładnej rozdzielczości gdy tło wygląda jak w matrixie?Optycznie Tamron jest lepszy pod każdym względem oprócz rozmycia tła.![]()
650D, T 12-24 4.0, S 30 1.4, S 18-35 1.8, C 70-210 3.5-4.5, C 50 2.5 macro, M42: Praktica LLC, Jupiter 9, Pentacon 135 2.8, Orestegor 300 4.0
Wiem że testowałeś tych obiektywów trochę ale albo zbyt wiele wymagasz albo miałes pecha. Ja nie twierdzę, że ta przysłona to cud świata ale spokojnie da się jej użyć
Poniżej przykład
Może to troszkę pomoże w podtrzymaniu dyskusji:
http://www.optyczne.pl/79.1-Test_obi....8_PRO_DX.html
Pozdrawiam,
Arek
Ładne mi podtrzymanie... To chyba raczej zamyka dyskusję...
Czyli nadal na rynku nie ma dobrego jasnego zamiennika kita w przyzwoitej cenie.
650D, T 12-24 4.0, S 30 1.4, S 18-35 1.8, C 70-210 3.5-4.5, C 50 2.5 macro, M42: Praktica LLC, Jupiter 9, Pentacon 135 2.8, Orestegor 300 4.0
szkoda szkoda szkoda :/
Canon EOS Rebel; Canon Pixma 4500