Strona 21 z 22 PierwszyPierwszy ... 1119202122 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 201 do 210 z 217

Wątek: EFS 17-55 f2.8 IS

  1. #201
    Dopiero zaczyna Awatar mariokenzo
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Stockport (UK)
    Wiek
    45
    Posty
    33

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Matt_K-K Zobacz posta
    Dlaczego niby? Niektorzy landszafty foca dlugimi lufami sporo ponad 300 mm - zalezy od obiektu, nie ma co generalizowac. To samo z architektura - stalki zwykle nie maja takiej beczki jak co po niektore zoomy zaczynajace sie od 16-18. Wbrew pozorom taka 28 potrafi byc na cropie dosc uniwersalna, tylko trzeba nogi uruchomic
    Wyobrazmy sobie, ze spacerujesz ciasnymi uliczkami jakiegos starego miasta i chcesz sfotografowac front pieknego zabytkowego budynku. Po przeciwnej stronie ulicy masz inny budynek, ktory nie pozwoli Ci uruchomic nog, a w kadrze miesci Ci sie tylko pare okien. Bez szerokiego kata bedzie ciezko, chyba, ze zadowolisz sie perspektywa ukosna. Ostatecznie sfotografujesz calosc po kawalku i skleisz jak panorame, ale to raczej nie zastapi komfortu uzycia szerokiego kata.
    40D + 17-55 mm f/2.8 IS USM + 75-300 mm f/4-5.6 II + 85 mm f/1.8 USM + 430EX II

  2. #202
    Początki nałogu
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    322

    Domyślnie

    Dobrze, ale napisales ze 28mm nie pofocimy krajobrazow czy architektury. Owszem, jesli potrzeba bedzie szerokiego kata, to z taka ogniskowa moze byc problem. I tylko to mnie w Twojej wypowiedzi poruszylo, wszystko zalezy od potrzeb danej chwili. Rownie dobrze 10-22 [ lub inny UWA ] okazac kiepski do architektury, bo np. po drugiej stronie rzeki zauwazysz malenka ale wdzieczna kamieniczke, ktora przy maksymalnej ogniskowej danego obiektywu szerokokątnego zajmie marny procent kadru Dlatego obiektywow o dlugich ogniskowych od razu bym nie skreslal, bo w dziedzinie takiej fotografii tez moga sie wykazac z dobrym skutkiem. Idealem jest miec obiektywy na kazda z przedstawionych przez Nas sytuacji.

  3. #203
    Dopiero zaczyna Awatar mariokenzo
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Stockport (UK)
    Wiek
    45
    Posty
    33

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Matt_K-K Zobacz posta
    Dobrze, ale napisales ze 28mm nie pofocimy krajobrazow czy architektury. Owszem, jesli potrzeba bedzie szerokiego kata, to z taka ogniskowa moze byc problem. I tylko to mnie w Twojej wypowiedzi poruszylo, wszystko zalezy od potrzeb danej chwili. Rownie dobrze 10-22 [ lub inny UWA ] okazac kiepski do architektury, bo np. po drugiej stronie rzeki zauwazysz malenka ale wdzieczna kamieniczke, ktora przy maksymalnej ogniskowej danego obiektywu szerokokątnego zajmie marny procent kadru Dlatego obiektywow o dlugich ogniskowych od razu bym nie skreslal, bo w dziedzinie takiej fotografii tez moga sie wykazac z dobrym skutkiem. Idealem jest miec obiektywy na kazda z przedstawionych przez Nas sytuacji.
    Nie mniej slusznie prawisz kolego...byc moze zbyt uogolnilem i nie doprecyzowalem. Tez widzialem piekne krajobrazy robione teleobiektywami, ale to niewielki procent zdjec krajobrazowych jakie sie ogolnie wykonuje. Kiedy myslimy krajobraz, czy architektura, to automatycznie kojarzy sie z tym szeroki kat (bynajmniej ja tak mam). Obawiam sie, ze 28mm na cropie w zbyt wielu przypadkach bedzie za wasko, co prowadzilo mnie do ogolnego wniosku, ze nie jest to optymalne szklo do w/w celow. Nie twierdze, ze nie da sie jesc zupy widelcem, ale w wiekszosci przypadkow lyzka bedzie bardziej odpowiednia.
    Wracajac do tematu, czy ktos, kto robil portrety 17-55/2,8 moze sie podzielic swoimi doswiadczeniami, szczegolnie jesli nie jest mu obcy 50mm/f 1,4?
    40D + 17-55 mm f/2.8 IS USM + 75-300 mm f/4-5.6 II + 85 mm f/1.8 USM + 430EX II

  4. #204
    Uzależniony Awatar poszukiwacz2006
    Dołączył
    Nov 2007
    Miasto
    dawna stolica
    Wiek
    56
    Posty
    824

    Domyślnie

    Ja robiłem i nadal robię. Cóż mogę powiedzieć? Testy pokazują, że przy f 2.8 na najdłuższej ogniskowej, rozdzielczość jest akceptowalna choć "nie rzuca" na kolana.
    A w rzeczywistości? Śmiało mogę polecić ten obiektyw do wykonywania portretów. Mnie akurat rozdzielczość przy 2.8 w miarę zadawala, a lekkie podostrzenie w jakimś programie załatwia sprawę całkowicie. Natomiast przymknięcie obiektywu do 3.2 to już w moim egzemplarzu bardzo wysoka rozdzielczość. Celowo piszę o rozdzielczości a nie jakości obrazka. Miałem c 50 1.8 II. I tu wyrażam swój własny pogląd i spostrzeżenia - przy 2.8 17-55 pozostawał daleko w tyle za nim. I chodzi mi tu przede wszystkim o ogólną jakość obrazka. Nie wiem jak to wyrazić słowami, ale przy c 50 1.8 widać, że to stałka.
    Jedyna przewaga c 17-55 ( chodzi o uzyskiwany obrazek ) to nieporównywalnie lepszy bokeh, w stosunku do koszmarnego z c 50 1.8. Tak więc, jeżeli interesują Cię tylko głównie portrety, to się nie zastanawiaj nawet sekundy - bierz 50 1.4 ( c 85 1.8 ), o którym piszesz. Natomiast jeżeli szukasz bardzo uniwersalnego zooma, nadającego się również do w miarę akceptowalnych portretów to bierz c 17-55.
    Do pracy - 50d, 6d, 135 2.0, 85 1.8, 35 1.4, 24-70 is, DJI Phantom 3, + lampy, wyzwalacze, gripy, rigy, statywy....
    hobbystycznie - brak czasu niestety :-(


  5. #205
    Dopiero zaczyna Awatar mariokenzo
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Stockport (UK)
    Wiek
    45
    Posty
    33

    Domyślnie

    Dzieki Poszukiwacz! Wreszcie jakies konkrety. Mysle, ze tam, gdzie nie zmieszcze sie z 85mm, zoom 17-55 moze nie najlepiej, ale zalatwi temat. C 50 1,8 to nie wielki wydatek, ale jesli kiedys poczuje niedosyt, to chyba lepiej bedzie doplacic do 50mm 1,4. Zdziwilo mnie, ze ten niezbyt tani zoom zostaje w tyle za c 50 1,8 przy wspomnianych ustawieniach, ale co stalka to nie zoom. Tak, czy inaczej dziekuje za podzielenie sie doswiadczeniami.
    40D + 17-55 mm f/2.8 IS USM + 75-300 mm f/4-5.6 II + 85 mm f/1.8 USM + 430EX II

  6. #206
    Uzależniony Awatar poszukiwacz2006
    Dołączył
    Nov 2007
    Miasto
    dawna stolica
    Wiek
    56
    Posty
    824

    Domyślnie

    Nie wiem jakim dysponujesz budżetem, ale patrząc na Twoją stopkę, to pozostawiłbym sobie tego kita do "landszaftów" a dokupiłbym właśnie c 50, z tym, że tego ze światłem 1.4. Po półrocznym użytkowaniu c 17-55 2.8 is usm uważam, że jest on trochę za drogi. W cenie nowego można "upolować" niezły zestaw ( używane, ale w b.dobrym stanie i z gwarancją - śledzę ostatnio różne aukcje ) : tokina 12-24 f4, c 28 1.8, c 50 1.4.
    Do pracy - 50d, 6d, 135 2.0, 85 1.8, 35 1.4, 24-70 is, DJI Phantom 3, + lampy, wyzwalacze, gripy, rigy, statywy....
    hobbystycznie - brak czasu niestety :-(


  7. #207
    Dopiero zaczyna Awatar mariokenzo
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Stockport (UK)
    Wiek
    45
    Posty
    33

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez poszukiwacz2006 Zobacz posta
    Nie wiem jakim dysponujesz budżetem, ale patrząc na Twoją stopkę, to pozostawiłbym sobie tego kita do "landszaftów" a dokupiłbym właśnie c 50, z tym, że tego ze światłem 1.4. Po półrocznym użytkowaniu c 17-55 2.8 is usm uważam, że jest on trochę za drogi. W cenie nowego można "upolować" niezły zestaw ( używane, ale w b.dobrym stanie i z gwarancją - śledzę ostatnio różne aukcje ) : tokina 12-24 f4, c 28 1.8, c 50 1.4.
    Po zapoznaniu sie z Twoimi doswiadczeniami rowniez bardziej powaznie zaczalem rozpatrywac nastepujaca opcje: Canon 50mm/f1,4 za 250£ + Canon 10-22mm/f3,5-4,5 za 460£ to razem 710£, tymczasem 17-55mm/f2,8, to koszt 680£ (oczywiscie wszystko nowka sztuka). Na przedzial 22-50mm pozostalby tylko stary poczciwy kit, ale za to mam dwa dobre szkla na portrety i landszafty. Obawiam sie, ze brak tego przedzialu moglby troche doskwierac, do tego dochodzi jeszcze zonglowanie obiektywami, ale bynajmniej optymalnymi w swojej klasie (z pewnych powodow nie wspominam o Canon EF 50mm f/1.2L USM). Echhhh...jeszcze pare dni i cos poczytam i wymysle, a noz jeszcze cos ktos napisze i da mi jeszcze do myslenia???

    Dzieki Poszukiwacz! Jesli mozesz, to napisz co o tej alternatywie myslisz.
    40D + 17-55 mm f/2.8 IS USM + 75-300 mm f/4-5.6 II + 85 mm f/1.8 USM + 430EX II

  8. #208
    Dopiero zaczyna Awatar rbanach
    Dołączył
    Sep 2009
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    35

    Domyślnie

    Ja mam podobny dylemat(posiadam KIT z IS,Tamrona 70-300 i 50/1.8) czy kupić 17-55/2.8 (bądź Tamron 17-55/2.8 VC), ale to trochę dublowanie ogniskowych czy zrobić taki myk i albo kupić 24-105 L, wtedy miałbym zakres od 18-300 pokryty z jednym b.dobrym szkłem i stałką do portretów albo sprzedać KITa i Tamrona dołożyć trochę i kupić Canona 10-22 + 24-105 L (ewentualnie tańsza opcja Tamrona 17-50 VC + C. 55-250). Im więcej analizuje tym bardziej się w tym już zagubiłem i sam nie wiem, co wybrać

  9. #209
    Uzależniony Awatar poszukiwacz2006
    Dołączył
    Nov 2007
    Miasto
    dawna stolica
    Wiek
    56
    Posty
    824

    Domyślnie

    Wybór zestawu obiektywów to naprawdę trudna sztuka. Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć - nie ma szkieł uniwersalnych. Mówią, że jak coś jest do wszystkiego to jest do nieczego ( d... ). C 17-55 is usm jest niewątpliwie kompromisem. Pelni on funkcję i portretówki i szkła do reporterki, krajobrazu. Z tym, że w żadnej z tych kategorii nie jest mistrzem. Owszem, zdjęcia są przyzwoite, do zaakceptowania, ale czegoś tak naprawdę im brakuje. Portret ustrzelony czy c 85 1.8 czy 50 1.8, będzie o wiele "przyjemniejszy" dla oka. Tak samo landszaft uchwycony t 12-24, będzie się lepiej prezentował niż obrazek z c 17-55 na 17mm. Miałem te wszystkie obiektywy, więc czuję się upoważniony do wyrażenia tej opinii. Co daje jednak c 17-55 is usm? Niesamowitą wygodę i uniwersalność, dobre światło, czasami przydającą się stabilizację, szybki i celny usm. Jest to typowy tzw. spacer-zoom. Nie zawsze jest czas i mozliwość zmiany szkła, nie zawsze mamy przy sobie inne, nie zawsze potrzebujemy światała czy super szerokiego kadru. I tak np. na dzisiejszy spacer jak zawsze zabrałem tylko c 17-55.( nie zakładałem specjalnie robienia fotek, niemniej zawsze targam ze sobą aparat ). Pojawiło się akurat kilka dynamicznych motywów, które chciałem uchwycić i gdyby nie możliwość wybrania pomiędzy 17 a 55 to ze stałkami miałbym problem. Inaczej sprawa wygląda natomiast, gdy zamierzam fotografować konkretne przewidywalne sytuacje, rzeczy, wydarzenia, ludzi. Wtedy właśnie przewagę mają obiektywy nazwijmy je " tematyczne" - macro, uwa, portretówka itp.
    W ostatnim czasie pojawiła się we mnie wątpliwość czy czasami nie sprzedać c 17-55
    ( był nawet na naszej giełdzie i allegro ), ale wycofałem się z tego pomysłu. Po pierwsze za dużo starciłbym finansowo. A po drugie, co chyba najważniejsze, podjąłem decyzję, że dokupię uwa ( t 12-24 lub c 10-22 ) oraz jasną stałkę z zakresu 28-50 mm ( wybór dość spory ) w dalszym ciągu korzystając z c 17-55. Będę miał obiektyw uniwersalny jak i też obiektywy "tematyczne" do pewnej kategorii zdjęć, dające piękne obrazki
    Aha. Przez jakiś czas miałem do dyspozycji t 12-24, c 50 1.8 i c 85 1.8. I powiem tak, że jednak trochę za duża ta dziura pomiędzy 24 a 50. Tak sobie myślę, że zestaw : UWA, c 28 1.8, c 50 1.4, c 85 1.8 + c 70-200 4 + awaryjnie kit, ale ten nowy, byłby idealnym budżetowym zestawem dla pasjonata fotografii, umiejącego wykorzystać potencjał zgromadzonego sprzętu.
    A co do c 17-55 is usm, to jak ktoś nie chce żonglować szkłami i wystarczy mu jeden uniwersalny i w miarę dobry obiektyw, to ten wybór jest idealny. Ja na szczęście nie muszę już mysleć, tylko zbieram na uwa.
    Do pracy - 50d, 6d, 135 2.0, 85 1.8, 35 1.4, 24-70 is, DJI Phantom 3, + lampy, wyzwalacze, gripy, rigy, statywy....
    hobbystycznie - brak czasu niestety :-(


  10. #210
    Początki nałogu
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    322

    Domyślnie

    Tez mam dylemat co do 17-55. Z jednej strony uniwersalnosc, z drugiej jego cena. Posiadam 17-85 ktory jako spacerowka i biorac pod uwage cene - tragiczny nie jest. Jest jedno ale - szeroki kąt. W 17-85 jest on tragiczny. Pewnie, mógłbym zmienić na Tamrona 17-50 i mieć lepszą jakość, ale znow tracę szybki i co dla mnie szczególnie ważne cichy autofocus - wiec znow kompromis. Nie wiem czy nie zrobie najlepiej wybierając jakiś UWA - np. Sigmę 10-20, zostawiając swoją Sigmę 30/1.4 którą bardzo lubie i cenie za uniwersalność - w końcu to standard na cropie, oraz na dłuższy koniec dokupująć 50/1.4 lub 85/1.8 - tu już z decyzją gorzej, ideałem byłoby coś 70/1.4 - wówczas miałbym szeroki kąt z prawdziwego zdarzenia, Sigma 30/1.4 w okołostandardowych sytuacjach wystarczyłaby spokojnie [ poza tym przy 2.8 jest już bardzo ostra, co pozwala na swobodne wykadrowanie sobie zdjęcia już później ], natomiast 50/85 robiłaby za coś do portretów, koncertów, sportu [ głównie narciarstwo ]. Sigma 30/1.4 oraz 50/85 duzo lepiej poradziłbym sobie w kiepskim oświetleniu niż 17-55, przynajmniej fotografując ludzi - ze scenami statycznymi już można dyskutować, no ale przy scenie statycznej mógłbym też wziąć statyw. Kurcze, żeby te decyzje były łatwiejsze... Do tego wszystkiego za grosze dokupiłbym 18-55 IS jako spacerówkę i dałoby myślę radę.

Strona 21 z 22 PierwszyPierwszy ... 1119202122 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •