Strona 14 z 114 PierwszyPierwszy ... 412131415162464 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 131 do 140 z 1137

Wątek: Jaki komputer?

  1. #131
    Pełne uzależnienie Awatar McKane
    Dołączył
    Jun 2004
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    46
    Posty
    2 015

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PrzemeS Zobacz posta
    McKane -> Akurat przy grach to nie stosuje sie rozdzielczosci wyzszych niz 1280x1024... no czasem ktos sobie strzeli 1600x1200. Tekstury/zdjecia w takich rozdzielczosciach moga spokojnie byc przechowywane w tych 128 MB karty graficznej. Jednak przy obrobce zdjec, w gre wchodza wyzsze rozdzielczosci, przy ktorych mozna juz zapchac pamiec karty.

    Takze, moge spokojnie powiedziec, ze jak najwiecej pamieci na karcie to pic na wode fotomontaz, ale przy grach, gdzie tak naprawde nie ma zbyt wysokich rozdzielczosci. Jednak przy programach graficznych przydaje sie juz troche wiecej.
    Jak w Archicadzie robilem rendery w rozdzielczosci 5120x4096, to niestety moje 256MB w x800 juz sie zapychalo. Caly proces trwal jakies 7-8 godzin , ale w grach wyrabia bez problemowo. W PSie czy w autocadzie, gdzie zajmuje sie tylko grafika 2D tez nie ma problemow.
    Hmm i Ty to wszystko na serio ?

    Nie powiem ze calosc zrozumialem ze wzgledu na niezbyt spojny sposob pisania ale ilosc bledow merytorycznych z tych fragmentow ktore zrozumialem jest ogromna.

    Po pierwsze obrabiane zdjecia nie sa przetrzymywane w pamieci karty graficznej tylko w pamieci RAM !

    Po drugie czas renderingu obiektow 3d zalezy przede wszystkim od szybkosci procesora. Zupelnie nie rozumiem co ma wspolnego ilosc ramu na karcie w tym momencie.

    Teoria o grach, rozdzialce i teksturach tez nie ma nic wspolnego z rzeczywistoscia. To wlasnie w tym miejscu przydaje sie duzo ramu na karcie bo przechowuje on tekstury wykorzystywane na biezaco w trakcie gry. Tych tekstur jest niemalo a im wyzsza ich jakosc i im wiecej naraz w uzyciu tym bardziej ilosc pamieci na karcie staje sie wartoscia krytyczna.
    http://www.bykom-stop.avx.pl/

    Najnowsze fotografie cegiel znajdziesz w mojej galerii http://canon-board.info//showthread.php?t=11296

  2. #132
    Uzależniony
    Dołączył
    Sep 2006
    Miasto
    Józefów
    Posty
    610

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez McKane Zobacz posta
    Hmm i Ty to wszystko na serio ?

    Nie powiem ze calosc zrozumialem ze wzgledu na niezbyt spojny sposob pisania ale ilosc bledow merytorycznych z tych fragmentow ktore zrozumialem jest ogromna.

    Po pierwsze obrabiane zdjecia nie sa przetrzymywane w pamieci karty graficznej tylko w pamieci RAM !

    Po drugie czas renderingu obiektow 3d zalezy przede wszystkim od szybkosci procesora. Zupelnie nie rozumiem co ma wspolnego ilosc ramu na karcie w tym momencie.

    Teoria o grach, rozdzialce i teksturach tez nie ma nic wspolnego z rzeczywistoscia. To wlasnie w tym miejscu przydaje sie duzo ramu na karcie bo przechowuje on tekstury wykorzystywane na biezaco w trakcie gry. Tych tekstur jest niemalo a im wyzsza ich jakosc i im wiecej naraz w uzyciu tym bardziej ilosc pamieci na karcie staje sie wartoscia krytyczna.
    No właśnie, McKane dobrze prawi

    Pamięć "na karcie" jest zasadniczo wykorzystywana jako podręczna pamięć tekstur, ramek itp. i ma znaczenie głównie do wyświetlanie obrazu 3D.

    Im większa tym oczywiście lepiej, ale aktualnie więcej niż 256 MB nie jest potrzebne do większości zastosowań.

    Jeśli pamięć na karcie się "zapcha" część tego co tam jest przechowywane pójdzie siedzieć do zwykłego RAM i będzie musiała być przesyłana pomiędzy RAM i VRAM, co zmniejszy wydajność wyświetlania ze względu na ograniczenia przesyłu wynikające z obecności po drodze złącza karty graficznej. Poza tym "zwykły" RAM jest też wykorzystywany do innych celów więc zacznie się "walka" o przydział pamięci. (to tak gwoli wyjaśnienia dla mniej zainteresowanych tematem)

    Warto też zwrócić uwagę, że wynalazek pt. TurboCache to nic innego, niż emulacja pamięci karty, ale w "zwykłej" pamięci RAM tyle, że obszar tej pamięci jest rezerwowany dla sterownika karty. Oczywiście jest to rozwiązanie znaaacznie mniej wydajne niż czipy na karcie ale za to duuużo tańsze. W kartach z TurboCache często stosuje się też chwyt typu 128 MB na karcie + 128 MB TurboCache emulowane z RAMu kompa.
    Pozdrawiam, Tomek
    Canon LS-120PC II

  3. #133
    Początki nałogu
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    38
    Posty
    310

    Domyślnie

    Po pierwsze obrabiane zdjecia nie sa przetrzymywane w pamieci karty graficznej tylko w pamieci RAM !
    Fakt. Moj blad.

    Po drugie czas renderingu obiektow 3d zalezy przede wszystkim od szybkosci procesora. Zupelnie nie rozumiem co ma wspolnego ilosc ramu na karcie w tym momencie.
    A tekstury na takim obiekcie nie musza byc przypadkiem gdzies przechowywane?
    Fakt, jak sie doda oswietlenie, odbicia w szybach, wodzie, itd. To tutaj szybki procesor jest niezbedny, aby mogl to wykalkulowac.

    Teoria o grach, rozdzialce i teksturach tez nie ma nic wspolnego z rzeczywistoscia. To wlasnie w tym miejscu przydaje sie duzo ramu na karcie bo przechowuje on tekstury wykorzystywane na biezaco w trakcie gry. Tych tekstur jest niemalo a im wyzsza ich jakosc i im wiecej naraz w uzyciu tym bardziej ilosc pamieci na karcie staje sie wartoscia krytyczna.
    Tylko powiedz mi, czy te 512MB (czy nawet wiecej) na takim 8800gtx zostanie w pelni wykozystane w dzisiejszych czasach? Z doswiadczenia wiem, ze 256mega w zupelnosci wystarczy do gier. Tak na prawde, to najwazniejszy jest chipset, a nie to ile karta ma ramu. Fakt faktem, ze za jakis czas, to grafika w grach bedzie na takim poziomie, ze bedzie potrzebny nawet i 1 gigabajt, ale mysle, ze to spokojnie za kilka, jak nie kilkanascie lat.
    Ślubna
    No i niestety N.

  4. #134
    Uzależniony
    Dołączył
    Jan 2007
    Posty
    510

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PrzemeS Zobacz posta
    ... Z doswiadczenia wiem, ze 256mega w zupelnosci wystarczy do gier. Tak na prawde, to najwazniejszy jest chipset, a nie to ile karta ma ramu.
    Zatem do zastosowań wyłącznie 2D w powinno i 64mega wystarczyć, a 128 to nawyżka aż nadto?

  5. #135
    Początki nałogu
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    38
    Posty
    310

    Domyślnie

    Zatem do zastosowań wyłącznie 2D w powinno i 64mega wystarczyć, a 128 to nawyżka aż nadto?
    W teorii, jesli na tym komputerze bedzie uzywany tylko PS, czy inny Gimp, to wystarczalaby nawet jakas zintegrowana karta graficzna + 2 giga ramu.
    Ślubna
    No i niestety N.

  6. #136
    Zasłużeni Awatar czornyj
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    49
    Posty
    2 626

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PrzemeS Zobacz posta
    W teorii, jesli na tym komputerze bedzie uzywany tylko PS, czy inny Gimp, to wystarczalaby nawet jakas zintegrowana karta graficzna + 2 giga ramu.
    Zintegrowane karty potrafią przymulać nawet w PS. Zdecydowanie odradzam!

  7. #137
    Początki nałogu
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    38
    Posty
    310

    Domyślnie

    To zalezy jaka karta. Bo taki Unichrome to ponoc potrafi przymulac nawet przy filmach. Ale znam wiele osob, ktore na intelowskiej karcie daja sobie rade i to bez wiekszych problemow. Fakt, ze przy zintegorwanej potrzebny jest zapasik RAMu, aby bylo co wspoldzielic.
    Ślubna
    No i niestety N.

  8. #138
    Pełne uzależnienie Awatar muflon
    Dołączył
    Mar 2004
    Miasto
    Zürich
    Wiek
    47
    Posty
    6 763

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tmaciak
    Pamięć "na karcie" jest zasadniczo wykorzystywana jako podręczna pamięć tekstur, ramek itp. i ma znaczenie głównie do wyświetlanie obrazu 3D.
    Pamięć na karcie się przydaje, również w 2D. Nie żeby zaraz 128MB zapełniało się po minucie pracy w PS ;-) ale jednak system sobie sporo rzeczy (fonty, "zakryte" części okien itp.) chętnie przechowuje "na boku" jeśli tylko ma taką możliwość. A przy dzisiejszych cenach, 128 czy 256MB w sumie nie robi różnicy ;-)

    Cytat Zamieszczone przez McKane
    Po drugie czas renderingu obiektow 3d zalezy przede wszystkim od szybkosci procesora.
    To zależy - dokładnie od stosunku tego, co jest do załatwienia bardziej "sprzętowo" (tekstury, shadery, bumpy i inne takie), do części bliżej CPU - czyli geometrii. Fakt, że w tej chwili jest dość wyraźna dysproporcja między mocami CPU i GPU - najczęściej to ten pierwszy nie wyrabia, żeby nadążyć z podawaniem danych temu drugiemu - ale może też być odwrotnie, wystarczy często odpowiednio podkręcić poziom bajerów. 16xFSAA, mipmapy, filtrowanie, trochę zabawy pixel shaderami... i nagle okazuje się, że CPU się nudzi ;-)
    Cytat Zamieszczone przez PrzemeS
    Z doswiadczenia wiem, ze 256mega w zupelnosci wystarczy do gier
    640KB should be enough... W tej chwili to już często wystarcza tylko do tego, żeby było "jakoś"... Mi po kilku minutach lotu w X-Plane w najwyższych detalach, pamięć tekstur (mam kartę z 256MB) zapełnia się po kilku minutach. A przecież można by nie mielić tymi danymi tam i z powrotem... ;-)
    Cytat Zamieszczone przez czornyj
    Zintegrowane karty potrafią przymulać nawet w PS. Zdecydowanie odradzam!
    A pod tym się podpiszę. Nawet te różne odmiany GForce, co były czasem wbudowywane, zawsze są jakieś takie... no trefne kurde ;-) Nie da się konkretnie pokazać dlaczego, ale jakoś tak na wyczucie

  9. #139
    Uzależniony
    Dołączył
    Sep 2006
    Miasto
    Józefów
    Posty
    610

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PrzemeS Zobacz posta
    Ale znam wiele osob, ktore na intelowskiej karcie daja sobie rade i to bez wiekszych problemow. Fakt, ze przy zintegorwanej potrzebny jest zapasik RAMu, aby bylo co wspoldzielic.
    Dokładnie, co więcej, na "roboczym" laptopie na który chodzi tylko w 2D (Office i różne takie wynalazki do programowania baz danych) to i tak w BIOSie mam ograniczoną tą dzieloną pamięć do minimum i nie zauważyłem, żeby kiedykolwiek ponad to minimum wychodził.
    Pozdrawiam, Tomek
    Canon LS-120PC II

  10. #140
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PrzemeS Zobacz posta
    Tylko powiedz mi, czy te 512MB (czy nawet wiecej) na takim 8800gtx zostanie w pelni wykozystane w dzisiejszych czasach? Z doswiadczenia wiem, ze 256mega w zupelnosci wystarczy do gier.
    A w swoim doswiadczeniu jaka gre z tych najnowszych probowales ostatnio odpalac na 256MB?
    Hint - siegnij po STALKERa ... powodzenia 8) .
    Ja go nie probowalem jeszcze odpalac ale juz legendy o tej grze czytalem ze tak zle (moze specjalnie?) napisana ze najmocniejsze 8800GTX w SLI niezbyt daja rade w srednich detalach ciagnac. A mzoe to tylko plotki .

Strona 14 z 114 PierwszyPierwszy ... 412131415162464 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •