Cytat Zamieszczone przez PrzemeS Zobacz posta
McKane -> Akurat przy grach to nie stosuje sie rozdzielczosci wyzszych niz 1280x1024... no czasem ktos sobie strzeli 1600x1200. Tekstury/zdjecia w takich rozdzielczosciach moga spokojnie byc przechowywane w tych 128 MB karty graficznej. Jednak przy obrobce zdjec, w gre wchodza wyzsze rozdzielczosci, przy ktorych mozna juz zapchac pamiec karty.

Takze, moge spokojnie powiedziec, ze jak najwiecej pamieci na karcie to pic na wode fotomontaz, ale przy grach, gdzie tak naprawde nie ma zbyt wysokich rozdzielczosci. Jednak przy programach graficznych przydaje sie juz troche wiecej.
Jak w Archicadzie robilem rendery w rozdzielczosci 5120x4096, to niestety moje 256MB w x800 juz sie zapychalo. Caly proces trwal jakies 7-8 godzin , ale w grach wyrabia bez problemowo. W PSie czy w autocadzie, gdzie zajmuje sie tylko grafika 2D tez nie ma problemow.
Hmm i Ty to wszystko na serio ?

Nie powiem ze calosc zrozumialem ze wzgledu na niezbyt spojny sposob pisania ale ilosc bledow merytorycznych z tych fragmentow ktore zrozumialem jest ogromna.

Po pierwsze obrabiane zdjecia nie sa przetrzymywane w pamieci karty graficznej tylko w pamieci RAM !

Po drugie czas renderingu obiektow 3d zalezy przede wszystkim od szybkosci procesora. Zupelnie nie rozumiem co ma wspolnego ilosc ramu na karcie w tym momencie.

Teoria o grach, rozdzialce i teksturach tez nie ma nic wspolnego z rzeczywistoscia. To wlasnie w tym miejscu przydaje sie duzo ramu na karcie bo przechowuje on tekstury wykorzystywane na biezaco w trakcie gry. Tych tekstur jest niemalo a im wyzsza ich jakosc i im wiecej naraz w uzyciu tym bardziej ilosc pamieci na karcie staje sie wartoscia krytyczna.