Page 2 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 11 to 20 of 31

Thread: Filtr naturalnie szary czy szara polowka?

  1. #11
    Cenzor MacGyver's Avatar
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    Wrocław
    Age
    47
    Posts
    7,043

    Default

    Quote Originally Posted by slawi_3000 View Post
    No, ja nie używam Cokina, ale wydaje mi się, że do 10-22 konieczny byłby system 100, już nie taki tani...
    Właśnie, niech się wypowie ktoś kto używał Cokina P z EF-S 10-22, bo tak to sobie możemy dywagować jeszcze długo :-)
    Quote Originally Posted by petryczk View Post
    dzieki, moze rozwaze w przyszlosci aby teraz na szybko przed wyjazdem nie decydowac. Jeszcze pytanie o filtr ND - czy to by sie nie przydalo do "focenia pustyni" ze wzgledu na ostre swiatlo...
    Ja nie wiem, na pustyni nie fociłem (nawet Błędowskiej ;-)), na zaśnieżonym płaskowyżu (jasno że bez okularów przeciwsłonecznych oczy zaczynają boleć), w pełnym słońcu, z polarem przy f8 - f11 i iso 100 czasy wychodzą rzędu 1/800s-1/1500s
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

  2. #12
    zło konieczne Vitez's Avatar
    Join Date
    Jan 2004
    Location
    Warszawa
    Posts
    19,804

    Default

    Quote Originally Posted by MacGyver View Post
    P.S. Filtr UV, poza ochroną przedniej soczewki obiektywu, nie służy do niczego :-)
    Akurat na pustyni moze sie bardzo przydac jak ci sypnie czyms po szkle - lepiej zmiekczac filtr niz soczewke... a pozniej z takiego filtra jaki ladny softar (filtr zmiekczajacy - do portretow) moze sie zrobic

  3. #13
    Cenzor MacGyver's Avatar
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    Wrocław
    Age
    47
    Posts
    7,043

    Default

    Quote Originally Posted by Vitez View Post
    Akurat na pustyni moze sie bardzo przydac jak ci sypnie czyms po szkle - lepiej zmiekczac filtr niz soczewke...
    To napisałem o ochronie soczewki przeca, niemniej zgadzam się bo:
    piasek w dużych ilościach + wiatr = ukamienowana odkryta szklana powierzchnia na przedzie obiektywu ... i lepiej żeby to był filtr nie soczewka obiektywu
    a pozniej z takiego filtra jaki ladny softar (filtr zmiekczajacy - do portretow) moze sie zrobic
    Eeee, dobry pomysł, musze spróbować ;-)
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

  4. #14
    zło konieczne Vitez's Avatar
    Join Date
    Jan 2004
    Location
    Warszawa
    Posts
    19,804

    Default

    Quote Originally Posted by MacGyver View Post
    Eeee, dobry pomysł, musze spróbować ;-)
    W Polsce to chyba latwiej o zawody zuzlowe niz pustynie - powodzenia

  5. #15
    Pełne uzależnienie
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Kraków
    Age
    37
    Posts
    1,344

    Default

    Quote Originally Posted by Vitez View Post
    W Polsce to chyba latwiej o zawody zuzlowe niz pustynie - powodzenia
    "Polacy nie gęsi...", pustynię swoją mają

  6. #16
    Pełne uzależnienie bebesky's Avatar
    Join Date
    Jul 2006
    Location
    kielce
    Age
    54
    Posts
    1,231

    Default

    połówkowy nakręcany ma jedną wadę:
    przejcie z szarego znajduje się w połowie kadru i jeżeli masz na ujęciu np 2/3 bardzo jasnego nieba to można dac sobie spokój z nakręcaną połówką

    Ja używam samego filtra połówkowego szarego cokina bez holdera. Po prostu przykładam filtr do obiektywu tak żeby przysłonił mi niebo (lub inną jaśniejszą część ujęcia np 2/3 kadru) i pstryk
    o fotografii im więcej wiem tym mniej wiem a efekty coraz gorsze

  7. #17
    Cenzor MacGyver's Avatar
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    Wrocław
    Age
    47
    Posts
    7,043

    Default

    Quote Originally Posted by Vitez View Post
    W Polsce to chyba latwiej o zawody zuzlowe niz pustynie - powodzenia
    Z żużlem nie ma problemu, bywam regularnie, w końcu we Wrocku Mistrza Polski mamy
    Quote Originally Posted by Bagnet007 View Post
    "Polacy nie gęsi...", pustynię swoją mają
    Niestety zarasta sosnami, widziałem w telewizorze ??:
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

  8. #18
    Uzależniony dentharg's Avatar
    Join Date
    Apr 2005
    Location
    Tomaszów Maz/Łódź
    Posts
    867

    Default

    Hmm.. No i szary neutralny nakręcany może być użyty jeśli czasy sięgają kresu możliwości sprzętu a nie chce się przysłony podnosić do niebotycznych wartości, tak?
    Postprocessing: AfterShot Pro + pluginy

  9. #19
    Cenzor MacGyver's Avatar
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    Wrocław
    Age
    47
    Posts
    7,043

    Default

    Quote Originally Posted by dentharg View Post
    Hmm.. No i szary neutralny nakręcany może być użyty jeśli czasy sięgają kresu możliwości sprzętu a nie chce się przysłony podnosić do niebotycznych wartości, tak?
    Tak, albo wówczas jak chcesz sobie coś na zdjęciu rozmyć: wodę światła etc
    To zastosowanie, które wymieniłeś, to raczej w cyfrówkach rzadko jest konieczne, sprawdzało się raczej w czasach manualnych lustrzanek, co miały czasy naświetlania zaczynające się od 1/1000s - 1/500s - jak założyłeś materiał iso400 to z fotką w pełnym słońcu była lipa
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

  10. #20
    Uzależniony slawi_3000's Avatar
    Join Date
    May 2006
    Location
    Poznań
    Posts
    568

    Default

    Quote Originally Posted by MacGyver View Post
    niech się wypowie ktoś kto używał Cokina P z EF-S 10-22, bo tak to sobie możemy dywagować jeszcze długo :-)
    Możemy trochę poczekać, bo P jest dla ogniskowych od 28mm
    http://www.cokin.com/ico15-A.html
    :wink:

Page 2 of 4 FirstFirst 1234 LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •