Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 50

Wątek: Obiektyw serii L jaki wybrać

  1. #21
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz1972
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Ząbkowice Śląskie
    Wiek
    52
    Posty
    3 042

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Maris Zobacz posta
    nie wnikając w to co masz na myśli pod pojęciem "plastyka", to czy mógłbyś coś dać (zdjęcia, link, porównanie, test) na dowód swojej tezy - czy tylko tak sobie dywagujesz ?
    Niestety nie mam zdjęć porównawczych . Uwierz na słowo

  2. #22
    Pełne uzależnienie Awatar bebesky
    Dołączył
    Jul 2006
    Miasto
    kielce
    Wiek
    54
    Posty
    1 231

    Domyślnie

    I mamy to co zwykle - zamęt
    dodam większego zamętu
    17-40 - "baby na targu gadajo" że słabiutki
    znacznie lepszy podobno nowy 16-35 (czy jakoś tak)
    i przy propozycji 17-40 plus 70-200 mamy 30 milimetrową dziurę dla niektórych sporą dziurę - choć to zależy od tego co się chce w tą dziurę włożyć
    tamron dobry tylko ma dwie znaczące wady - brak napisu canon i niepewność jak będzie się zachowywał z nowymi puszkami w przyszłości
    stałki - super wybór tylko ma wady
    - cieżar i objętość
    - konieczność zmiany - czyli wiecej pyłków na matrycy,
    - przy scenach dynamicznych utrata ciekawych ujęć bo nie zdążyło się ze zmianą obiektywu itp

    a ja doradzę tak - planowałeś 24-105 bo ci sie podobał na pierwszy rzut oka - to naprawdę dobry obiektyw - i ponieważ to na ten obiektyw zwróciłeś uwagę to znaczy własnie tego potrzebujesz.

    Obiektywy mają jedna wielką zaletę stosunkowo niewiele tracą na wartości. Jeżeli uznasz że jest nieostry (2 skrzynki piwa temu kto po zobaczeniu zdjecia wydrukowanego w labie na formacie 30x45 powie mi jakim obiektywem było robione - szczególnie po obróbce w psie lub innym temu podobnym - chce ktoś wygrać???) to zamienisz na inny z którego będziesz bardziej lub mniej zadowolony
    o fotografii im więcej wiem tym mniej wiem a efekty coraz gorsze

  3. #23
    Pełne uzależnienie Awatar Jac
    Dołączył
    Nov 2004
    Miasto
    W-wa/Bielany
    Posty
    4 813

    Domyślnie

    a ja nadal sie bede upieral ze f/4 jak na zdjecia slubne (kosciol itd) jest poprostu zaciemny ....

  4. #24
    Pełne uzależnienie Awatar bebesky
    Dołączył
    Jul 2006
    Miasto
    kielce
    Wiek
    54
    Posty
    1 231

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jac Zobacz posta
    a ja nadal sie bede upieral ze f/4 jak na zdjecia slubne (kosciol itd) jest poprostu zaciemny ....
    hmm
    czego oczekujemy po zdjeciach weselnych (których nie robię i nawet nie lubię oglądać)
    rozpoznawalności osób na nich umieszczonych

    co nam daje różnica pomiędzy 2,8 a 4 daje nam to że możemy zrobić zdjęcia przy krótszym czasie naświetlania (choć i tak w większości dopala się lampą)

    co nam zabiera ta rożnica - nam ostrość dokładnie głębię ostrości

    i tu zadam pytanie do znawców/wykonawców:
    robiąc zdjęcia ludzi w ławkach w kościele które są oddalone jedna od drugiej o 1 metr w ilu rzędach będą ostre twarze przy przysłonie 2,8 a w ilu rzędach przy przysłonie 4. zakładajac że fotografujący stoi w odległości 3 metrów przed ławkami, ostrość ma ustawioną na 5 ławkę, lawek jest 20, ogniskowa 50 mm?????

    No i nie oszukujmy się - przy pełnym otworze przesłony chyba żaden obiektyw nie pracuje najlepiej.
    o fotografii im więcej wiem tym mniej wiem a efekty coraz gorsze

  5. #25
    Pełne uzależnienie Awatar gwozdzt
    Dołączył
    Sep 2005
    Wiek
    52
    Posty
    5 780

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Djumper Zobacz posta
    Chciałbym abyście mi pomogli w wyborze szkła do EOSa 30D. Ma być to konieczne coś z serii "L".
    właśnie , że niekoniecznie.

    Cytat Zamieszczone przez Djumper Zobacz posta
    Jeśli chodzi o zastosowanie to najlepiej żeby był uniwersalny tzn.:
    - studio
    - plener
    - kościół
    Ewidentnie chodzi o śluby, wiec tak:

    Po pierwsze:
    http://canon-board.info/showthread.php?t=5085
    i może jeszcze to:
    http://canon-board.info/showthread.php?t=16231

    Po drugie, z tego co udało mi się dowiedzeć na podstawie wielu przeczytanych rad oraz kilkunastu własnych doświadczeń:

    Śluby najłatwiej i najwygodniej (co nie znaczy, ze najlepiej) robi się jasnym, około trzykrotnym zoomem o zakresie ogniskowych zaczynających się od szerokiego kąta, a kończących krótkim tele portretowym.

    Dla analogów i 5D takim szkłem jest niewątpliwie 24-70/2,8L;
    natomiast dla 20D/30D mógłby to być Canon EF-S 17-55 f2,8 IS oraz ewentualnie Tamron lub Sigma o stałym świetle f/2,8 i zakresie ogniskowych rzędu 17-50mm.

    Poza tym, już w obu przypadkach (zarówno crop, jak i pełna klatka), myslę że do studyjnych portretów warto zakupic stałkę Canon 85/1,8 jako uzupełnienie podstawowego zooma i to by było chyba na tyle jeśli chodzi o podstawowe rzemiosło.

    Ponadto są jeszcze artyści używający kilku korpusów ze stałkami, ale myśle, ze nie ma co tego rozwijać, bo oni juz doskonale wiedzą co robią, wiec na pewno żaden z nich nie pyta tu na forum, jaki kupić obiektyw do 30D.
    Ostatnio edytowane przez gwozdzt ; 23-03-2007 o 11:14
    Pozdrowienia, Tomek
    Kilka moich zdjęć... i sprzęt

  6. #26
    Uzależniony
    Dołączył
    Apr 2005
    Miasto
    Koszalin i okolice
    Wiek
    46
    Posty
    857

    Domyślnie

    Myślę, że gwozdzt ładnie podsumował większość dyskusji tego typu

  7. #27
    Bywalec Awatar tomygun
    Dołączył
    Nov 2006
    Wiek
    42
    Posty
    204

    Domyślnie

    W 100% zgadzam się ze scooterem, że gwozdzt podsumował to wręcz po mistrzowsku, czysto i przejrzyście beż żadnych wątpliwości :cool: Chyba reszta tego typu postów powinna być najpierw odsyłana do wypowiedzi gwozdzta
    GALERIA CB <========> GALERIA digart.pl
    Canon EOS 5D + 24-105 f/4 L IS + 70-200 f4 L + 35 f/1.4 L + 580 EX + Jupiter 9 MC 85 f/2 + Sonnar 135 f/3,5MC - GENERALNIE CAŁA MASA SPRZĘTU, I TOTALNY BRAK UMIEJĘTNOŚCI

  8. #28
    Uzależniony Awatar MARANTZ
    Dołączył
    Nov 2005
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    55
    Posty
    928

    Domyślnie

    Ja czekam na odpowiednik 17-55/2.8 IS na pełną klatkę, czyli taki 24-70/2.8 IS, wtedy od razy sprzedaję 24-105 i kupuję nowe szkło. Do codziennych zdjęć 24-105L jest wyśmienity (oczywiście na 5D), ale w kościele lubię robić czasami zdjęcia bez lampy i wtedy albo robię statykę (wtedy IS się przydaje), albo jadę na 1600 ISO, Na szczęście w 5D jest ona niezła, ja nie jestem specem od ślubów i ludzie są bardzo zadowoleni. Ale gdybym się tylko ślubami zajmował i chciał mieć naprawdę wysoki poziom zdjęć (a nie ukrywam, że mam takie dalekie plany) to tylko zoom ze światłem 2.8 i na drugim body stałka. Już w tej chwili tak robię i efekty są całkiem zachęcające. Dopalanie mocne lampą jest jak dla mnie bardzo nieciekawe i psuje nastrój, jasne szkło w kościele to podstawa. Bo czasami są naprawdę ciemne kościoły i wtedy męczyć trzeba 24-105 a efekt jest... średni.
    FOTOINKWIZYTOR

  9. #29
    Uzależniony Awatar RomanS
    Dołączył
    Feb 2007
    Miasto
    Kielce
    Wiek
    73
    Posty
    830

    Domyślnie

    Na 24-70 2.8 IS troche poczekac trzeba bedzie, mysle ze ten kierunek i praca tu isilne trwa. 17-55 2.8 IS to pewnie taka przedproba. Latwiej go bylo zrobic ze wzgledu na srednice soczewek. No i udalo sie rozdzielczosc lepsza niz u 24-70 2.8. Podejzwam ze jak dodadza mu IS nie beda chcieli pogorszyc jakosci optycznej, to beda mosieli jeszcze zwiekszyc srednice soczewek. Moze nowa srednica to 82 juz znana z 16-35 2.8 L II.

  10. #30
    Uzależniony Awatar ErnestPierwszy
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    50
    Posty
    734

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MARANTZ Zobacz posta
    Ja czekam na odpowiednik 17-55/2.8 IS na pełną klatkę, czyli taki 24-70/2.8 IS, wtedy od razy sprzedaję 24-105 i kupuję nowe szkło...
    Dałbyś 7000 zł za takie szkło? Sam IS kosztuje w obiektywie ok 2000 zł. Tak jest na przykładzie 70-200 f4 i f2.8, nawet dla kita (17-85 IS kosztuje w oficjalnej dystrybucji ok 2400 zł a kit 18-55 - 300 zł = jakość obu szkieł porównywalna). Sam 24-70 kosztuje blisko 5000 zł, dodając IS będzie to prawie 7000 zł...
    Sporo jak na zalety IS

    EDIT: Właśnie, gdyby Canon wyprodukował 24-105 bez IS za ok 2500 zł (droższy, bo bardziej popularny) to byłby hit. Technologia fajna tylko bez prawa wyboru dla klienta
    Ostatnio edytowane przez ErnestPierwszy ; 23-03-2007 o 14:24

Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •