Strona 6 z 10 PierwszyPierwszy ... 45678 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 94

Wątek: 135L vs. Sonnar 135

  1. #51
    Pełne uzależnienie Awatar Pikczer
    Dołączył
    Aug 2005
    Miasto
    Warsaw
    Wiek
    48
    Posty
    2 578

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez IX. Zobacz posta
    A może kompromisem między 2/135L a Sonnarem 3,5/135 byłby Canon 2,8/135 Softfocus? W przyszłości zastanawiam się nad zakupem właśnie tego ostatniego.
    Tiaa.... no to gratuluje znalezienia alternatywy

  2. #52
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Śląsk
    Wiek
    55
    Posty
    47

    Domyślnie

    Dodam, że w skład tej "alternatywy" wejdzie jeszcze EF 2/100. Razem z 2,8/135 Softfocus i tak wyjdzie taniej niż 2/135L, a będę miał i świetną ostrość i jasność + USM w 2/100 a z drugiej strony ciekawe efekty ze 135. Sądzę, że przy przysłonie 8 ostrość w 2,8/135 będzie zupełnie przyzwoita. Przecież w portrecie nie chodzi o to by każda zmarszczka na twarzy była jak żyleta! A swoją drogą ciekawe dlaczego np. Minolta mogła wyprodukować obiektyw 2,8/100 Soft, który po wyłączeniu zmiękczania był oceniany badzo dobrze a canonowski obiektyw wzbudza tyle kontrowersji.
    EOS: 6D mk II M5 M10 5 30, EF: 2,8/15 2,8/20 USM 2,8/24 1,8/28 USM 2/35 2,8/40 STM 1,4/50 USM 2,5/50 Macro 1,8/85 USM 2/100 USM 2,8/100 IS USM L Macro 2/135 USM L 2,8/200 USM II L 4/17-40 USM L 3,5-4,5/20-35 USM 3,5-4,5/24-85 USM 4/24-105 IS USM L 3,5-5,6/28-135 IS USM 3,5-4,5/28-105 USM II 4/70-200 USM L, T, S, EF-M: 22 28 Macro 32 11-22 15-45 18-55 18-150

  3. #53

    Domyślnie

    "we efekty ze 135. Sądzę, że przy przysłonie 8 ostrość w 2,8/135 będzie zupełnie przyzwoita. Przecież w portrecie nie chodzi o to by każda zmarszczka na twarzy była jak żyleta!" tekst roku. zlote usta czy cos?:>
    pozdrawiam,
    zby

  4. #54
    Obertroll Awatar Kolekcjoner
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Pod Tatrami
    Posty
    18 776

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zby Zobacz posta
    "we efekty ze 135. Sądzę, że przy przysłonie 8 ostrość w 2,8/135 będzie zupełnie przyzwoita. Przecież w portrecie nie chodzi o to by każda zmarszczka na twarzy była jak żyleta!" tekst roku. zlote usta czy cos?:>
    Jest szansa na rozszyfrowanie tego kodu, którym to napisane...?
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

  5. #55
    Pełne uzależnienie Awatar popmart
    Dołączył
    Sep 2005
    Wiek
    51
    Posty
    1 721

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zby Zobacz posta
    popmart rozbawiles mnie mocno ja rozumiem ze masz sentyment bo jestes szczesliwym uzytkownikiem tych wynalazkow ...ale przynajmniej sprobuj zdobyc sie na odrobine obiektywizmu:>
    mam wlasnie przed oczami printy ze starych czasow. biometar 80 (oczywiscie z Twojej oslawionej piaskiem Jeny ) vs planar 80 haselowy, oba w tym samym wieku, oraz biometar 120vs planar 120 rolajowy. to nie jest trabant i vw, to jest hulajnoga i bugatti. budowa mechaniczna to temat na kolejne bezwzgledne dla produktow z jeny porownania.
    Ja mysle ze owa "wielka popularnosc w swiecie" imho oczywiscie mocno przesadzona byla pewnie raczej checia posiadania dziwolaga zza zelaznej kurtyny. bo niby do czego oni to przypinali? o! juz wiem uzytkownicy lajek i contaxow toczyli przejsciowki na m42 i PB zeby stac ich bylo na wiecej tanich ddrowskich zeissow, JENA i DDR zamalowywali na czarno i cieszyli sie swiatowa jakoscia optyczna. A swoim kolegom wydajacym tysiace marek na leitze i prawdziwe zeissy pukali sie w czolo tak jak popmart puka sie nam
    Ok dosc zartow. Popularnosc przejsciowki EF-m42 wynika tylko i wylacznie z tego ze nawet amatorskie puszki cyfrowe sa abstrakcyjnie drogie (10 lat temu za rownowartosc 30d czy 40d mozna bylo kupic sredni format gotowy do pracy zawodowej ) a szkla m42 bajecznie tanie. Moze niech ktos tu jakas ankiete zrobi ale ide o zaklad ze ta kombinacja jest uzywana najczesciej przez posiadaczy 300/350/400. I ja to doskonale rozumiem! pewnie gdybym nie zarabial na robieniu zdjec, tez bym kombinowal jak by tu miec fajna 135 nie muszac jednoczesnie placic za elke Tyle, ze jestem jednoczesnie realista i taki watek jak ten pozwolilbym sobie ewentualnie zalozyc w okolicach pierwszego kwietnia

    tak się składa kolego że mogę testować zarówno te szkła Zeiss WG, jak i te DDR i rosyjskie i porównanie nie jest wcale tak oczywiste jak chciałbyś twierdzić ot przykład Sonnara MC 135 Jena do dziś można go porównywać z najlepszą optyką (czego przykładem są podobne wątki) albo flektogon MC 35 /2,4 Jena jedno z lepszych reporterskich szkieł o które nawet dziś w Japonii jest trudno ......(oczywiscie juz do innego przeznaczenia ale jego jakosć jest do dzisial opiewana) ... wiec nie obrażaj mnie bo nawet wśród rosyjskich szkieł są wyroby o dobrej i bardzo dobrej jakości fotek ... nie ja a ty jedziesz na stereotypie czegoś co kosztowało 10x tyle to przeca musi być lepsze .... a i apropo wyśmiewanego przez ciebie piasku (szkła) z Jeny to poczytaj troszkę sobie historii zakładów z Jeny oraz WG to może nie będziesz takich głupot pisał. I wiadomo trudno twierdzić że zawodowcy na zachodzi wybierali pomiedzy Jena a Zeissem WG czy Leica bo oni wybierali rzeczywiście tip top i mieli na to kasę ale to wcale nie znaczyże szkła z demoludów (niektóre) nie były albo prawie albo tak dobre jak te z zachodu to zwyczajny bład logiczny tak twierdzić.

    i nie gadaj nie mądrych rzeczy z tymi cenami ... rozumiem ze kiedyś zawodowego średniaka można było kupić za 1-2 polskie pensje ? a teraz semi profi można np 30D ... kiedyś zachodni contax 35mm kosztował 10-15 pensji polaka (lata 80) ... a średniak zachodni był w zasięgu jedynie tych co wybierali pomiędzy samochodem. Lata 95-2000 to czasy po****dniecia fotograffi jako hobby Stodoła świeciła pustkami a aparaty i obiektywy mniej popularnych systemów były do wziecia za grosze w stosunku do wcześniejszych czasów. Nie porównuje sie kwot absolutnych np kiedyś 1000 USD i teraz bo nie ma po co.... kiedyś 1000USD to był majątek dziś.... ot większa kaska (i to nie dla wszystkich bo niektórzy tyle po kieszeniach noszą)
    Ostatnio edytowane przez popmart ; 28-10-2007 o 09:13

  6. #56
    Uzależniony Awatar towersivy
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    WLKP-Krotoszyn
    Posty
    992

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kolekcjoner Zobacz posta
    Jest szansa na rozszyfrowanie tego kodu, którym to napisane...?
    Przeczytałem 5 razy i nie rozumiem.....:smile:

    C 135/2 nie da się zastąpić, nie ma alternatywy (AF) i szukanie jej jest w pewnym sensie oszukiwaniem samego siebie.

  7. #57
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Śląsk
    Wiek
    55
    Posty
    47

    Domyślnie

    Ten "kod" wziąłem z książki Jarosława Brzezińskiego "Canon EOS System". Autor opisując softa 2,8/135 napisał, iż dobre wartości osiąga on przy f/8. I to cała tajemnica.
    EOS: 6D mk II M5 M10 5 30, EF: 2,8/15 2,8/20 USM 2,8/24 1,8/28 USM 2/35 2,8/40 STM 1,4/50 USM 2,5/50 Macro 1,8/85 USM 2/100 USM 2,8/100 IS USM L Macro 2/135 USM L 2,8/200 USM II L 4/17-40 USM L 3,5-4,5/20-35 USM 3,5-4,5/24-85 USM 4/24-105 IS USM L 3,5-5,6/28-135 IS USM 3,5-4,5/28-105 USM II 4/70-200 USM L, T, S, EF-M: 22 28 Macro 32 11-22 15-45 18-55 18-150

  8. #58

    Domyślnie

    popmart, to jest paplanina. Twoj ulubiony styl zreszta, jak zdazylem zauwazyc
    zauwaz prosze tylko, ze mowimy o dwoch roznych rzeczach - ja o swoich spostrzezeniach na temat szkiel ktore mialem/mam, ktorymi kiedys sie bawilem a teraz pracuje, ktorymi zrobilem mase zdjec. Ty piszesz o piasku w jenie, pustkach w stodole, inflacji dolara i kolekcjonerskich zapedach japonczykow.
    Te zdjecia mam teraz przed oczami i widze gdzie jest ddr a gdzie jest summicron90 czy C135L. Pewnie tez bys to zobaczyl, jesli masz jakies minimum obycia fotograficzno-ciemniowego (bez urazy, nie jestem w stanie tego stwierdzic bo nie znam Twoich zdjec) .
    Wiem tez oczywiscie ze ostatnie slowo bedzie nalezalo do Ciebie - taka piekna zasada forumowych flejmow, wiec na pozegnanie powiem ze bez wzgledu na to jak nonsensowne argumenty przytoczysz, fotografow ktorzy zajmuja sie robieniem zdjec, takich dobrych zdjec ktore potem ciesza ludzi na calym swiecie, niestety nie stac na oszczednosci o ktorych mowisz. Ulegaja glupim stereotypom (wedlug Ciebie glupim oczywiscie...) i kupuja te 10x drozsze szkla. wszyscy.
    oczywiscie szanuje Twoje poglady i serdecznie zycze, zebys oprocz zmudnego testowania flektogonow i komunistycznych sonnarow znajdowal rowniez czas na robienie nimi pieknych zdjec. chetnie poogladam
    pozdrawiam,
    zby

  9. #59
    Pełne uzależnienie Awatar popmart
    Dołączył
    Sep 2005
    Wiek
    51
    Posty
    1 721

    Domyślnie

    oczywiście ... jaśnie ekscelencjo panie fotografie profesjonalny i kompletnie nie rozumiejacy tego że ja nie staram sie nikogo przekonać do jakiejkolwiek wyższości takich szkieł jak Sonnar czy flektogon z Jenny ... ale wiem ... każdy rozumie i czyta to co chce rozumieć i czytać . Panie z obyciem ciemniowym o masta !

    porównujac pieniadze kiedyś i dziś wytknołemm EWIDENTNY błąd rozumowania że dziś sprzęt typu DSLR jest znacznie droższy niż kiedyś aparaty średnioformatowe bo NIE JEST ! Relatywnie jest ZNACZNIE tańszy ! ale to trzeba zrozumieć.
    Ostatnio edytowane przez popmart ; 28-10-2007 o 19:33

  10. #60

    Domyślnie

    ja rowniez serdecznie pozdrawiam
    pozdrawiam,
    zby

Strona 6 z 10 PierwszyPierwszy ... 45678 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •