Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 17 z 17

Wątek: Tryb <TV> i ustawianie wartosi czasu naswietlania

  1. #11
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez muflon
    aczkolwiek ta sugestia z manualem jest trochę kusząca ;-)
    Wlasnie i ja sie nad tym zastanowilem... nastepny koncert sprobuje jednak na M a nie Tv 8)

  2. #12
    Bywalec Awatar darpla
    Dołączył
    Oct 2004
    Miasto
    Ząbki
    Wiek
    43
    Posty
    184

    Domyślnie

    Dla mnie tryb &lt;TV> na koncertach to delikatna przesada. Czyzbym mial robic zdjecia na koncercie ze statywem bo przy slabym swietle i zwykle nocnych porach koncertow wymagane sa dlgie czasu naswietlania.

    Fotografia koncertowa ze statywem.Dla mnie to paranoja
    http://darcreation.w.interia.pl

    EOS 300D, EFS 18-55mm, EF 75-300 mm

  3. #13
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Przy Av aparat moze ci dobrac czasy rzedu 0.3 sek albo i dluzej... przy Tv jeste pewien ze tak nie dobierze - wiec po co statyw?
    W trybie Tv na koncercie dobierasz taki czas przy ktorym wiesz ze zdjecie wyjdzie ci nieporuszone i do roboty.
    Ja np ostatnio robilem Sigma 18-50, Tv, czasy ok 1/20 glownie. Sporo zdjec wyszlo nieporuszonych pod wzgledem aparatu ale i tak poruszonych - bo koncert byl bardzo dynamiczny, muzycy szaleli itp - takie mialy wyjsc 8) . Gdybym robil na Av to w zaleznosci od tego jakie i ile wlasnie swiatel sie zaswiecilo dobieralby mi od 1/60 do 1 sek czasy - wieksza loteria niz zafiksowany czas na Tv .

    A i tak na wiekszosc koncertow to albo dobrej jakosci f4 na szerokim kacie albo 2.8 i IS na tele by miec i nieporuszone i znosnej jakosci i dobrze naswietlone .

  4. #14
    Pełne uzależnienie Awatar muflon
    Dołączył
    Mar 2004
    Miasto
    Zürich
    Wiek
    48
    Posty
    6 763

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vitez
    Przy Av aparat moze ci dobrac czasy rzedu 0.3 sek albo i dluzej... przy Tv jeste pewien ze tak nie dobierze?
    Vitez, ale jeśli ustawisz sobie "bezpieczny" czas np. 1/60s, to jeśli światła będzie za mało, to i tak ze zdjęcia niewiele będzie (aparat będzie tylko bezradnie migotał przysłoną). Chyba że włączysz sobie safety shift - ale wtedy jesteś w punkcie wyjścia (bo czas się wydłuży)

    Cytat Zamieszczone przez Vitez
    Sporo zdjec wyszlo nieporuszonych pod wzgledem aparatu ale i tak poruszonych - bo koncert byl bardzo dynamiczny, muzycy szaleli itp - takie mialy wyjsc 8) .
    O, i to jest co innego - jeśli "takie miały wyjść", to rzeczywiście tu zastosowanie Tv było sensowne. Ale np. na jakimś koncercie gitar akustycznych, gdzie muzycy siedzą itp. sytuacja jest trochę inna

    Cytat Zamieszczone przez Vitez
    A i tak na wiekszosc koncertow to albo dobrej jakosci f4 na szerokim kacie albo 2.8 i IS na tele by miec i nieporuszone i znosnej jakosci i dobrze naswietlone .
    Otóż to

  5. #15
    Pełne uzależnienie Awatar minek
    Dołączył
    Jan 2005
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    47
    Posty
    1 386

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vitez
    Cytat Zamieszczone przez muflon
    aczkolwiek ta sugestia z manualem jest trochę kusząca ;-)
    Wlasnie i ja sie nad tym zastanowilem... nastepny koncert sprobuje jednak na M a nie Tv 8)
    Zrób - na próbę. Zobacz jak Ci wyjdzie, jak będzie z wygodą podczas fotografowania, sam oceń jak Ci wygodnie.
    Podglądajmy fachowców, uczmy się od nich, ale nie naśladujmy ich na siłę. Zawsze można sobie wypracować własny sposób pracy, lepszy i wygodniejszy niż ten co oni używają - bo nasz, własny, do którego przywykliśmy, z którego mamy najlepsze efekty (-:

    Jak nie wyjdzie - wrócisz do Av i Tv. Wszak można się też przyzwyczaić do kręcenia kółkiem korekty i nauczyć przewidywać zmiany, jakie aparat wprowadzi sam przy zmianie oświetlenia.

    Aha, jeszcze post niżej:
    Cytat Zamieszczone przez darpla
    Fotografia koncertowa ze statywem.Dla mnie to paranoja
    Statyw nie koniecznie, ale monopod bywa bardzo praktyczny i poręczny. Zwłaszcza jak masz duże, jasne i ciężkie L.

  6. #16
    Bywalec Awatar darpla
    Dołączył
    Oct 2004
    Miasto
    Ząbki
    Wiek
    43
    Posty
    184

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez minek
    Podglądajmy fachowców, uczmy się od nich, ale nie naśladujmy ich na siłę. Zawsze można sobie wypracować własny sposób pracy, lepszy i wygodniejszy niż ten co oni używają - bo nasz, własny, do którego przywykliśmy, z którego mamy najlepsze efekty (-:

    W zupełności się z tym zgadzam.
    http://darcreation.w.interia.pl

    EOS 300D, EFS 18-55mm, EF 75-300 mm

  7. #17
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez muflon
    Vitez, ale jeśli ustawisz sobie "bezpieczny" czas np. 1/60s, to jeśli światła będzie za mało, to i tak ze zdjęcia niewiele będzie (aparat będzie tylko bezradnie migotał przysłoną). Chyba że włączysz sobie safety shift - ale wtedy jesteś w punkcie wyjścia (bo czas się wydłuży)
    Fotografia to sztuka kompromisow. I po to zdobywa sie wiedze fotograficzna by dobrac najlepszy kompromis, w najlepszy sposob rozwiazac aktualna "lamiglowke fotograficzna" by najlepiej dobrac ekspozycje itp...
    Na koncercie musisz wziac kompromis pomiedzy szklem jakie posiadasz (jasnosc/IS/ogniskowe) a warunkami oswietleniowymi. Jesli nie chcesz ryzykowac poruszenia - to niedoswietlac musisz jesli masz dlugie/ciemne/bez IS szklo. Jesli chcesz uniknac niedoswietlenia - musisz zainwestowac w potrzebne do twoich zastosowan szklo... typu 70-200 2.8 L IS .
    Tak wiec ten "bezpieczny" czas jaki sobie ustawisz w Tv to wlasnie sztuka kompromisu i wybor tylko i wylacznie twoj - zarowno szkla, jak i trybu fotografowania, jak i nastatwow w nim..

    W przypadku muzykow akustycznych - tez wzialbym Tv - moglbym sie zaprzec albo zmonopodzic i nawet 1/20 przy ogniskowej ok 80mm bym utrzymal...

    A teraz jak myslisz... dlaczego przymierzam sie do zakupu wlasnie 70-200 2.8 L IS? .

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •