Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 31

Wątek: HOYA: Pro 1, HMC Super, a może Pro 1 Digital?

  1. #11
    Uzależniony
    Dołączył
    Mar 2007
    Miasto
    Otwock
    Wiek
    44
    Posty
    577

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez breggh Zobacz posta
    Co do uvałki, polecam lekturę:tego testu...
    Nie wiem dlaczego wcześniej nie wpadłem na ten test. Wychodzi na to że nie potrzebnie kupowałem Hoye HMC Super skoro samo HMC jest tak samo dobre.
    5d III; eos 5; EF15/2,8; 35L; 50/1,4; 85/1,8; 135L; 430ex; YN600ex; metz 58

  2. #12
    MaxDin
    Guest

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mariusz_C Zobacz posta
    Nie wiem dlaczego wcześniej nie wpadłem na ten test. Wychodzi na to że nie potrzebnie kupowałem Hoye HMC Super skoro samo HMC jest tak samo dobre.
    Czy HMC Super powoduje u Ciebie winetę? Sam nie wiem czy brać SHMC CZY SHMC Pro 1.

  3. #13
    Uzależniony
    Dołączył
    Mar 2007
    Miasto
    Otwock
    Wiek
    44
    Posty
    577

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MaxDin Zobacz posta
    Czy HMC Super powoduje u Ciebie winetę? Sam nie wiem czy brać SHMC CZY SHMC Pro 1.
    Na 24-105 nie mam winiety z HMC przy 350D, ale na kliszowym eosie 5 przy 24 juz jest winieta i to nie od filtra a od obiektywu. Nie sprawdzalem ale szeroki filtr może ją dodatkowo powiększać. Myślę, że do cropa na 24-105 spokojnie możesz zakładać zwykły filtr czyli HMC albo HMC Super, a nie slima.
    5d III; eos 5; EF15/2,8; 35L; 50/1,4; 85/1,8; 135L; 430ex; YN600ex; metz 58

  4. #14
    MaxDin
    Guest

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mariusz_C Zobacz posta
    Na 24-105 nie mam winiety z HMC przy 350D, ale na kliszowym eosie 5 przy 24 juz jest winieta i to nie od filtra a od obiektywu. Nie sprawdzalem ale szeroki filtr może ją dodatkowo powiększać. Myślę, że do cropa na 24-105 spokojnie możesz zakładać zwykły filtr czyli HMC albo HMC Super, a nie slima.
    Potrzebuję do 17-50 (przy cropie 27-80) i oprócz wyboru Marumi vs Hoya doszły obawy o winetowanie. Piszesz, że w przypadku 24-105 nie winetuje, ale już po pomnożeniu przez crop? Dobrze zrozumiałem?

  5. #15
    Uzależniony
    Dołączył
    Mar 2007
    Miasto
    Otwock
    Wiek
    44
    Posty
    577

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MaxDin Zobacz posta
    Potrzebuję do 17-50 (przy cropie 27-80) i oprócz wyboru Marumi vs Hoya doszły obawy o winetowanie. Piszesz, że w przypadku 24-105 nie winetuje, ale już po pomnożeniu przez crop? Dobrze zrozumiałem?
    Nie po przemnożeniu przez crop tylko na obiektywie Canon 24-105L.

    Ja mam pytanie do użytkowników obiektywów Tokina 12-24: czy ten obiektyw winietuje ze zwykłymi filtrami np Hoya HMC (nie slim) na cropie??
    5d III; eos 5; EF15/2,8; 35L; 50/1,4; 85/1,8; 135L; 430ex; YN600ex; metz 58

  6. #16
    Bywalec
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    Gdynia
    Wiek
    41
    Posty
    189

    Domyślnie Hoya Pro 1 Digital vs Hoya Super Pro 1


  7. #17
    Filip fistudio
    Guest

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez spuki Zobacz posta
    Czy podane niżej filtry nakręcone na 24-70L winietują na 5d?
    - Hoya SHMC
    - Hoya SHMCPro1
    - Hoya Pro1 Digital?

    SHMC Pro1 na 24-70L nie winietuje z 5D.

    a uzywa ktos tego filtra na FF z 17-40?
    jak sie sprawdza?

  8. #18
    Bywalec
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Lublin/Gorzów Wlkp.
    Wiek
    39
    Posty
    136

    Domyślnie

    Filip fistudio Dzięki za odpowiedź.
    Czy wie ktoś co z pozostałymi dwoma filtrami?
    - Hoya SHMC
    - Hoya Pro1 Digital?

  9. #19
    Bywalec
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Lublin/Gorzów Wlkp.
    Wiek
    39
    Posty
    136

    Domyślnie

    Odświerzam i proszę o odpowiedź...

  10. #20
    Dopiero zaczyna Awatar mabok
    Dołączył
    Jul 2007
    Posty
    37

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jaś Zobacz posta
    (...)
    Jeszcze jedno. Jak się uważnie wczytasz w bełkot marketingowy firmy HOYA to doczytasz że straty światła na pro1 nie digital są na poziomie 0.03% a w przypadku wersji digital to tajemnica firmy - ale pewnie na poziomie 4%?2%?1%(kto to może wiedzieć?). Co oczywiście nie oznacza że digital jest 10 razy gorsze od nie-digital.
    Odświeżam wątek, bo kwestia transmisji światła jest dość istotna. Czy ktoś znalazł informację na temat ilości przepuszczanego światła w wersji Pro1 Digital?

    Jakie różnice poza nasyceniem kolorów (Pro1 nasyca bardziej niż wersja Digital, przynajmniej wg testu ze strony http://photofilter.com/comparison_Ho...ra_filters.htm ) pojawiają się w porównaniu obu filtrów? Czy ktoś miał styczność z tymi modelami i mógłby napisać, który z nich lepiej kupić? Różnica cenowa to ponad 100 zł, a więc 25% wartości wersji Pro1. Czy warto do niego dopłacić?

    Wybieram między tymi modelami, gdyż zależy mi na przednim gwincie.
    cogitationis poenam nemo patitur...
    Zaczątek nowej galerii - http://www.obiektywni.pl/autorzy/aut...03-0-0-0-0.php

Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •